خانهاخبار
گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه دایمنسیتی 9000 در نیمه اول سال 2022 عرضه خواهند شد

گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه دایمنسیتی 9000 در نیمه اول سال 2022 عرضه خواهند شد

جدیدترین تراشه پرچمدار مدیاتک بهبودهایی در زمینه تصویربرداری و عملکرد را به ارمغان خواهد آورد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

جدیدترین شایعات منتشر شده مربوط به تراشه پرچمدار مدیاتک یعنی دایمنسیتی 9000، برنامه زمانی عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به این تراشه را اعلام کرد و همچنین مشخصات فنی یک گوشی هوشمند ناشناس مجهز به تراشه دایمنسیتی 8000 را نیز در دسترس کاربران قرار داد.

براساس اطلاعاتی که افشاگر برجسته دنیای فناوری، Digital Chat Station، منتشر کرده است، گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه دایمنسیتی 9000 در نیمه اول سال میلادی جاری یعنی 2022 عرضه خواهند شد. به علاوه، این تراشه همراه با دو و یا سه مدل گوشی هوشمند عرضه خواهد شد که از نمایشگر 2K بهره می‌برند. به علاوه، این افشاگر در ادامه افزود که گوشی‌های هوشمند مجهز به این تراشه از دو دوربین اصلی در پنل پشتی خود بهره خواهند برد چرا که تراشه دایمنسیتی 9000 همچنین در زمینه تصویربرداری بهبودهای خوبی را به ارمغان خواهد آورد.

image

 

 شایان ذکر است که تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9000 بر پایه فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است و از هسته قدرتمند کورتکس X2، سه هسته‌ میانی کورتکس A710 و چهار هسته‌ کم مصرف A510 برخوردار خواهد بود. بنابر ادعای مدیاتک، تراشه دایمنسینی 9000 از توان پردازشی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و حتی عملکرد کلی پردازشی گوشی‌های هوشمند را وارد فاز جدیدی خواهد کرد. تراشه دایمنسیتی 9000 همچنین از پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای مالی G710 بهره خواهد برد.

image

 

البته در حال حاضر مشخص نیست که کدام مدل‌های گوشی‌های هوشمند از این تراشه برخوردار خواهند بود ولی تولیدکنندگانی مانند ردمی و اوپو رسما تایید کرده‌اند که سری گوشی‌های هوشمند موردانتظار آنها همراه با تراشه دایمنیسیتی 9000 عرضه خواهند شد. از گوشی‌های هوشمند احتمالی مجهز به تراشه دایمنسیتی 9000 می‌توان به اوپو فایند و سری K50 اشاره کرد.

image

 

در ادامه، افشاگر Digital Chat Station اطلاعات جدیدی را درباره تراشه دیگر مدیاتک یعنی دایمنسیتی 8000 منتشر کرده است که قرار است امسال به صورت رسمی معرفی شود.

image

 

ظاهرا یک گوشی هوشمند مجهز به تراشه دایمنسیتی 8000 در حال توسعه و ساخت است که از نمایشگر 6.6 اینچی 120 هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر همچنین میزبان دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی خواهد بود. در بخش سخت‌افزار، این گوشی هوشمند ناشناس مجهز به حافظه رم 12 گیگابایتی خواهد بود. در پنل پشتی آن نیز دوربین سه‌گانه متشکل از سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.5 اینچی، دوربین 50 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی قرار خواهد داشت. بنابر اطلاعات منتشر شده، این گوشی هوشمند در طی جشن بهاری چین با قیمت 315 دلار عرضه خواهد شد و با توجه به قیمت آن، این گوشی هوشمند یک دستگاه میان‌رده به نظر می‌رسد.

در نهایت باید اشاره کرد که این گزارش‌ها هنوز به طور رسمی تایید نشده‌اند و به احتمال زیاد در هفته‌های پیش رو اطلاعات بیشتری درباره تراشه‌های مدیاتک و گوشی‌های هوشمند مجهز به آن‌ها در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)