خانهاخبار
اپل در سال ۲۰۲۱ به توسعه‌دهندگان 60 میلیارد دلار پرداخت کرد!

اپل در سال ۲۰۲۱ به توسعه‌دهندگان 60 میلیارد دلار پرداخت کرد!

کسب‌وکار اپ استور اپل و همچنین سرویس‌های این شرکت، همچنان در حال رشد در درآمدزایی است. این شرکت توانسته در سالی که گذشت، ۶۰ میلیارد دلار برای توسعه‌دهندگانش درآمدزایی داشته باشد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

اینکه دولوپر بودن یا توسعه‌دهنده بودن یکی از پرسودترین شغل‌های دنیاست، برکسی پوشیده نیست. مدرکی دیگر برای تایید این ادعا، این است که اپل تا به حال ۲۶۰ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان از زمان شروع به کار فروشگاه اپ استور در سال ۲۰۰۸ پرداخت کرده است. این رقم تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسید که یعنی در سال ۲۰۲۱، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های iOS توانسته‌اند ۶۰ میلیارد دلار کسب درآمد کنند.

اپل همچنین در گزارش خود گفته است که کاربران بین کریسمس و روز سال نوی اخیر که پشت سر گذاشتیم، «بیشتر از همیشه» خرج کرده‌اند. سال قبل این شرکت اعلام کرده بود کاربران ۱.۸ میلیارد دلار فقط در تعطیلات سال نو خرج کرده بودند که این یعنی امسال حتی بیشتر از این رقم هم خرج شده است. 

image

این اعداد و ارقام بزرگ برای سالی که گذشت، در شرایطی به وجود آمده که اپل سال گذشته میلادی در دادگاه‌های مختلف در اقسا نقاط جهان برا سیاست‌ها و کارمزدهای اپ استور حضور داشته است. در سال ۲۰۲۰ این شرکت هزینه کارمزد اپ استور را برای توسعه‌دهندگانی که کمتر از ۱ میلیون دلار در سال درآمد دارند، به ۱۵ درصد کاهش داد.

در نهایت، اپل آمار و ارقامی از سرویس‌های خودش را هم منتشر کرده است. به گفته کوپرتینویی‌ها، سرویس اپل موزیک حالا بیش از ۹۰ میلیون موسیقی با کیفیت Lossless در اختیار کاربرانش می‌گذارد. سرویس فیتنس پلاس نیز بیش از ۲۰۰۰ جلسه تمرینی دارد. سرویس اپل پی هم در بیش از ۶۰ کشور فعال است و در نهایت سرویس آرکید هم حالا بیشتر از ۲۰۰ بازی را ارائه می‌کند. شما در مورد این آمار و ارقام چه فکر می‌کنید؟ آیا شما هم از کاربران سرویس‌های این شرکت هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)