خانهاخبار
وان پلاس 10 پرو رسما معرفی شد: نمایشگر LTPO 2.0 و شارژ 80 واتی

وان پلاس 10 پرو رسما معرفی شد: نمایشگر LTPO 2.0 و شارژ 80 واتی

جدیدترین پرچمدار وان پلاس با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک و سیستم خنک‌کننده پیشرفته عرضه خواهد شد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

امروز وان پلاس همانطور که اعلام شده بود، با برگزاری رویدادی در چین رسما از جدیدترین پرچمدار خود موسوم به وان پلاس 10 پرو رونمایی کرد. وان پلاس 10 پرو در مقایسه با نسل قبلی خود از بهبودهای محسوسی مانند تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل یک، شارژ سریع‌تر و نسل دوم نمایشگر LTPO 2.0 برخوردار خواهد بود.

image

 

وان پلاس 10 پرو از نمایشگر امولد 6.7 اینچی LTPO 2.0 بهره خواهد برد که مجهز به رزولوشن تصویر 2K خواهد بود. این نمایشگر همچنین از نرخ نوسازی متغیر بین بازه 1 تا 120 هرتز بهره می‌برد و نسل دوم پنل LTPO 2.0 این امکان را می‌دهد تا برای حفظ و عمر بیشتر باتری، نرخ نوسازی بنابر کاربری‌های مختلف کاهش داده شود. نمایشگر وان پلاس 10 پرو همچنین میزبان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی سونی IMX615 با گشودگی دیافراگم f/2.4 خواهد بود.

قلب تپنده پرچمدار وان پلاس تراشه اسنپدراگون 8 نسل خواهد بود که در کنار دو مدل حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی LPDDR5 دو مدل حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی UFS 3.1 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت.

image

 

پنل پشتی وان پلاس 10 پرو را شاید بتوان جذاب‌ترین بخش آن نام برد چرا که دوربین‌های این گوشی هوشمند با همکاری مستقیم با هاسلبلاد توسعه داده شده است و بنابر ادعای وان پلاس عملکردی بی‌نقص خواهد داشت. در همین راستا، دوربین اصلی وان پلاس 10 پرو سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX89 است که یک سنسور 1/1.43 اینچی با اندازه پیکسلی 1.12 میکرومتر و گشودگی دیافراگم f/1.9 محسوب می‌شود. دوربین فوق عریض نیز سنسور 50 مگاپیکسلی JN1 سامسونگ است که از لنز 150 درجه بهره خواهد برد. اخرین و سومین دوربین نیز دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.3 برابری است.

image

 

دوربین‌های وان پلاس 10 پرو با همکاری هاسلبلاد و فناوری Natural Color 2.0 قادر هستند تا رنگ‌های ثبت شده را به طبیعی‌ترین شکل ممکن پردارش کنند. همچنین پرچمدار وان پلاس از حالت تصویربرداری Pro Mode 2.0 RAW را نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در بخش نرم‌افزار، وان پلاس 10 پرو با اندروید 12 برپایه رابط کاربری ColorOS 12.1 در چین عرضه خواهد شد ولی انتظار می‌رود نسخه بازارهای جهانی آن با رابط کاربری OxygenOS همراه شود. همچنین وان پلاس در رویداد معرفی پرچمدار خود از قابلیتی به نام HyperBoost پرده‌برداری کرد که به دستگاه این امکان را می‌دهد تا برای کاربری گیمینگ، عملکردی سخت‌افزاری دستگاه را در بالاترین حد ممکن قرار دهد. به علاوه، HyperBoost اجازه اورکلاک کردن پردازنده را نیز می‌دهد که به این معناست تمام هشت هسته پردازنده با بالاترین فرکانس عمل خواهند کرد.

image

 

البته مشخص است که برای خنک نگه‌داشتن این سخت‌افزار قدرتمند نیاز به سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای نیز است که خوشبختانه وان پلاس اعلام کرده است که سیستم خنک‌سازی وان پلاس 10 پرو را ارتقا داده است و در عین حال اندازه آن را به طرز محسوسی کاهش داده است.

منبع تغذیه وان پلاس 10 پرو باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 80 واتی خواهد بود که حدود 25 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود داشته است. همچنین این باتری از شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز بهره خواهد برد.

image

 

وان پلاس 10 پرو قرار است در چین و در دو رنگ مشکی و سبز عرضه شود و فروش رسمی آن نیز از تاریخ 23 دی آغاز خواهد شد. به علاوه، پنل پشتی پرچمدار وان پلاس از بافتی مانند سنگ رسوبی ماسه‌سنگ برخوردار خواهد بود. برچسب قیمتی نسخه پایه وان پلاس 10 پرو با مشخصات فنی رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی 737 دلار و نسخه قدرتمند آن با رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی 831 دلار خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که علی‌رغم این که برخی از منابع خبری اعلام کرده‌اند که عرضه جهانی وان پلاس 10 پرو از بهار آغاز خواهد شد، وان پلاس در رویداد امروز اشاره‌ای به عرضه جهانی پرچمدار خود نکرد و به نظر می‌رسد بعدا جزئیات آن منتشر خواهد شد

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)