خانهاخبار
شیائومی پتنتی برای تولید یک سنسور اثر انگشت با پوشش کل نمایشگر را ثبت کرد

شیائومی پتنتی برای تولید یک سنسور اثر انگشت با پوشش کل نمایشگر را ثبت کرد

سنسورهای اثر انگشت قرار گرفته زیر نمایشگر گوشی‌ها، این روز‌ها به یک تکنولوژی بسیار عادی تبدیل شده‌اند؛ اما شرکت شیائومی به تازگی پتنتی را جهت تولید یک سنسور اثر انگشت با پوشش کل نمایشگر ثبت کرده که پتانسیل بسیار بالایی دارد.
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

در سال‌های گذشته که شاهد استفاده از نخستین سنسور‌های اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی‌های هوشمند بودیم؛ این تکنولوژی بسیار جذاب و مدرن به حساب می‌آمد. حالا اما با پیشرفت این تکنلوژی و ارزان‌تر شدن آن، حتی در برخی گوشی‌های مقرون به صرفه نیز شاهد سنسور‌های اثر انگشت زیر نمایشگر هستیم.

با این وجود، شرکت شیائومی اخیرا پتنتی را ثبت کرده که در صورت تولید آن، به نقطه عطف دیگری در تکنولوژی سنسور‌های اثر انگشت زیر نمایشگر خواهیم رسید. این پتنت به تازگی توسط شرکت شیائومی در سازمان ثبت پتنت‌ها و اختراعات در کشور چین ثبت شده و یک سنسور اثر انگشت با پوشش کل نمایشگر را توصیف می‌کند.

image

 

یک سنسور اثر انگشت با پوشش کل نمایشگر، به این معناست که دیگر اهمیتی ندارد که برای آنلاک کردن گوشی خود، انگشتتان را در کدام قسمت نمایشگر قرار می‌دهید. این ویژگی بدون شک بسیار کاربردی بوده و تعامل کاربران با گوشی خود را آسان‌تر می‌کند؛ اما تولید آن کمی سخت‌تر از چیزی بوده که به نظر می‌رسد. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که نحوه کار این تکنلوژی چگونه است؟

در این تکنلوژی جدید، شاهد به کار رفتن چندین فرستنده مادون قرمز LED در لایه قرار گرفته در پایین بخش تاچ نمایشگر هستیم؛ نقش این فرستنده‌های LED، تابیدن نور به پوست کاربر است. این تور مادون قرمز تابیده شده سپس توسط یک لایه گیرنده‌های مادون قرمز که بین بخش تاچ و شیشه نمایشگر قرار گرفته‌اند؛ مورد بررسی قرار می‌گیرد. در زیر تمامی این لایه‌ها، پنل نمایشگر امولد گوشی قرار دارد.

image

 

در واقع اگر بخواهیم لایه‌های به کار رفته در این تکنولوژی را به ترتیب نام ببریم، نتیجه این‌گونه خواهد بود:

  1. لایه تاچ نمایشگر
  2. گیرنده‌های مادون قرمز
  3. فرستنده‌های LED مادون قرمز
  4. پنل امولد

image

 

مشخصا، این تکنلوژی بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ اما در نهایت با یک سنسور اثر انگشت اپتیکال یا همان نوری روبرو هستیم. در برخی گوشی‌ها چون پرچمداران شرکت سامسونگ، از سنسور‌های اثر انگشت مافوق صوت استفاده شده است که عملکرد سریع‌تر و امنیت بالاتری را دارند؛ مشکل این سنسور‌ها اما، قیمت بالای آنهاست که کار را برای سازندگان سخت می‌کند. مسلما پوشش تمام نمایشگر به وسیله یک سنسور مافوق صوت نیز بسیار دشوار و دور از انتظار خواهد بود؛ بنابراین احتمالا باید برای استفاده از سنسور اثر انگشت در کل بخش‌های نمایشگر، باید به استفاده از سنسور‌های اپتیکال قانع بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)