خانهاخبار
سونی از مشخصات هدست واقعیت مجازی PSVR 2 رونمایی کرد

سونی از مشخصات هدست واقعیت مجازی PSVR 2 رونمایی کرد

شرکت سونی اخیرا در رویداد CES 2022 از مشخصات جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود که پلی استیشن وی آر 2 نام دارد؛ رونمایی کرده و همچنین نسل جدید کنترلر‌های مخصوص واقعیت مجازی خود به نام سنس را نیز معرفی کرد.
۱۴۰۰/۱۰/۱۷

شرکت سونی در طی رویداد CES 2022، جزئیاتی را درباره جانشین هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر منتشر کرد. نام جانشین این محصول، پلی استیشن وی آر 2 خواهد بود. متاسفانه، شرکت سونی عکسی از این هدست واقعیت مجازی جدید خود را منتشر نکرده است؛ اما شاهد اشاره به برخی مشخصات سخت افزاری این محصول بودیم.

image

سونی همچنین تایید کرد که نام نسل جدید کنترلرهای مخصوص پلی استیشن وی آر، «سنس» خواهد بود؛ این کنترلر‌ها دارای قابلیت بازخورد لرزشی پیشرفته هستند که از جمله امکانات اصلی کنترلر‌های کنسول پلی استیشن 5 یا همان دوال‌سنس به حساب می‌آید.

این شرکت در بلاگ پلی استیشن پستی را منتشر کرده و در آن به برخی از مشخصات سخت افزاری هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 اشاره می‌کند. این هدست قرار است دارای نمایشگری اولد با رزولوشن ۲۰۰۰×۲۴۰۰ برای هر چشم باشد. این هدست دارای زاویه دید ۱۱۰ درجه بوده و از نرخ نوسازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

سونی می‌گوید که PSVR 2 دارای چهار دوربین بر روی هدست و یک دوربین مادون قرمز جهت ردیابی چشم کاربر و همچنین کنترلر‌ها است. به گفته سونی، حرکات و جهت نگاه کاربر؛ بدون نیاز به تهیه یک دوربین اضافی در بازی‌ها ردگیری و اعمال می‌شوند.

image

 

سونی در کنار رونمایی از نام این هدست و اشاره به برخی از مشخصات آن، بازی جدیدی را نیز معرفی کرد که قرار است از جمله نخستین بازی‌های قابل اجرا بر روی این هدست واقعیت مجازی نسل جدید باشد. این بازی، Horizon Call of the Mountain نام داشته و توسط استودیو‌های گوریلا گیمز که ساخت سری محبوب Horizon بر عهده دارد و همچنین استودیوی فایراسپرایت که در ماه سپتامبر توسط سونی خریداری شد؛ در دست تولید است.

سونی جزئیات بیشتری را درباره بازی Horizon Call of the Mountain در میان نگذاشت؛ اما آنها به این امر اشاره کردند که این بازی به طور اختصاصی برای هدست پلی استیشن وی آر 2 طراحی شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا وارد دنیای جذاب Horizon شوند.

image

 

با اینکه سونی به تاریخ عرضه و قیمت هدست PSVR 2 اشاره‌ای نکرد؛ بسیاری عقیده دارند که این هدست واقعیت مجازی در آخر سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد. درباره مشخصات احتمالی نسل دوم پلی استیشن وی آر چه می‌اندیشید؟ آیا به نظرتان این محصول نسبت به نسل پیشین از موفقیت بیشتری برخوردار خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)