خانهاخبار
پلتفرم‌های گیمینگ ابری بر روی تلویزیون‌های سال ۲۰۲۲ سامسونگ قابل دسترسی هستند

پلتفرم‌های گیمینگ ابری بر روی تلویزیون‌های سال ۲۰۲۲ سامسونگ قابل دسترسی هستند

شرکت سامسونگ در روز گذشته از تلویزیون‌های جدید خود رونمایی کرد که ویژگی پشتیبانی از سرویس‌های گیمینگ ابری مانند گوگل استیدیا و انویدیا جی‌فورس ناو نیز بر روی آنها قرار گرفته است.
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

در روز گذشته، شاهد معرفی تلویزیون‌های نسل جدید سامسونگ در رویداد CES 2022 بودیم که ویژگی‌هایی جذاب چون ریموت کنترل‌های قابل شارژ از طریق امواج وای فای، پنل‌های جدید با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و امکان خرید و نمایش NFTها را به همراه داشتند. در کنار این ویژگی‌ها، این مدل‌ها همچنین نخستین تلویزیون‌های سامسونگ هستند که می‌توان بدون نیاز به اتصال آنها به کنسول‌های بازی یا کامپیوتر‌های شخصی، جدیدترین بازی‌ها را بر رویشان تجربه کرد.

image

 

انجام بازی روی این تلویزیون‌ها، از طریق پردازش ابری انجام شده و سامسونگ نیز پس از انتشار تیزری با اشاره به این موضوع در ماه اکتبر، حالا تایید کرده که برخی از تلویزیون‌های سال ۲۰۲۲ این شرکت، از سرویس‌های گیمینگ ابری گوگل استیدیا، انویدیا جی‌فورس ناو و سرویس Utomil Cloud Gaming پشتیبانی می‌کنند. دسترسی به این سرویس‌ها، از طریق بخش جدیدی به نام «سامسونگ گیمینگ هاب» انجام شده که قرار است ویژگی‌های خاصی مخصوص گیمینگ را نیز برای کاربران به ارمغان بیاورد.

بخش «سامسونگ گیمینگ هاب»، تنها مخصوص گیمینگ ابری نیست و به گفته سامسونگ، کنسول‌های بازی شما که از طریق HDMI به تلویزیون متصل شده‌اند نیز در این بخش قرار دارد. این شرکت همچنین می‌گوید که امکان استفاده از کنترلر مخصوص کنسول‌ها نیز با این تلویزیون وجود داشته که ویژگی بسیار جالبی محسوب می‌شود؛ برای مثال شما می‌توانید برای تجربه بازی‌های کنسول خود و یا بازی‌های پردازش ابری، از یک کنترلر استفاده کنید. به ادعای سامسونگ، پشتیبانی از کنترلر‌های کنسول‌های محبوب پلی استیشن و ایکس باکس، از ابتدا در این محصولات قرار داشته و همچنین هوش مصنوعی آنها با توجه به سلیقه شما، بازی‌هایی جدیدی را در «گیمینگ هاب» به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

image

 

پس از کاهش محبوبیت سرویس‌های گیمینگ ابری در سال‌های گذشته، در نوع خود جالب است که پشتیبانی از این سرویس‌ها را توسط یک تولید کننده بزرگ تلویزیون‌های هوشمند ببینیم. شرکت‌های ال جی و سامسونگ، در سال ۲۰۱۲ رقابتی جدی برای استفاده از سرویس‌های گیمینگ Gaikai و OnLive را داشتند و برخی تلویزیون‌های عرضه شده توسط سامسونگ در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نیز از سرویس پلی استیشن ناو سونی پشتیبانی می‌کردند. حالا اما به نظر می‌رسد که دوباره رقابت در گیمینگ ابری بین ال جی و سامسونگ بوده و تنها این برند‌ها دارای محصولاتی با پشتیبانی از سرویس‌های گیمینگ ابری گوگل استیدیا و انویدیا جی‌فورس ناو هستند.

image

 

شرکت گوگل نیز تایید کرده که بازی‌های سرویس استیدیا بر روی «سامسونگ گیمینگ هاب»، برای کاربرانی که اشتراک پرو سرویس استیدیا را تهیه کرده‌اند؛ با رزولوشن 4K اجرا می‌شوند و از نظر کیفیت بازی‌ها جای نگرانی وجود ندارد. اگر دارای یکی از تلویزیون‌های هوشمند سال گذشته سامسونگ هستید، هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی‌ها را دریافت خواهید کرد یا خیر. به گفته مدیر بخش گیمینگ سامسونگ یعنی آقای «مایک لوکرو»، آنها در حال حاضر این سرویس را برای تلویزیون‌های سری جدید خود ارائه می‌دهند ولی در حال کار برای عرضه گیمینگ هاب بر روی مدل‌های بیشتری نیز هستند.

در نوع خود جالب است که چرا سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس یا همان xCloud در این بین حضور ندارد. سامسونگ و مایکروسافت در فوریه سال ۲۰۲۰ شراکتی را در زمینه گیمینگ ابری آغاز کردند و شاهد عرضه چند گوشی اندرویدی سامسونگ و همچنین یک یخچال هوشمند به همراه سرویس گیمینگ ابری xCloud بودیم! اما متاسفانه خبری از اپلیکیشن ایکس باکس برای تلویزیون‌های هوشمند که مدیر بخش ایکس باکس یا همان «فیل اسپنسر» در نوامبر سال ۲۰۲۰ به آن اشاره کرده بود؛ نیست.

image

 

تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در گذشته اپلیکیشن «استیم لینک» جهت استریم بازی‌های پلتفرم محبوب استیم را نیز به همراه داشتند؛ اما به گفته آقای «لوکرو»، پشتیبانی از «استیم لینک» در «سامسونگ گیمینگ هاب» وجود ندارد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)