خانهاخبار
ریلمی سرانجام از سری گوشی‌های GT 2 رونمایی کرد

ریلمی سرانجام از سری گوشی‌های GT 2 رونمایی کرد

شرکت ریلمی به تازگی گوشی‌های سری GT 2 خود را معرفی کرده که شامل دو نسخه معمولی و نسخه پرو می‌شوند. در ادامه، نگاهی به مشخصات این دو گوشی جدیدی ریلمی خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

شرکت ریلمی سرانجام به طور رسمی از سری گوشی‌های GT 2‌ خود رونمایی کرد. این سری شامل نسخه معمولی یا همان ریلمی GT 2 و ریلمی GT 2 پرو می‌شود که چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول را به همراه دارد. این گوشی‌ها، نکات جذاب زیادی دارند؛ اما بگذارید در ابتدا به سراغ طراحی آنها برویم.

 

رنگ‌های سفید و سبز گوشی‌های سری ریلمی GT 2، به همراه بدنه‌ای با قاب پشتی خاصی عرضه می‌شوند که از جنس یک پولیمر طبیعی بوده و حسی مانند کاغذ را دارد. این متر‌یال، برای نخستین بار در یک گوشی هوشمند استفاده شده و طراحی آن به عهده «ناوتو فوکوساوا» و تیم استودیوی طراحی ریلمی بوده است. به گفته ریلمی، این جنس مقاومتی مانند سایر متر‌یال‌های فسیلی داشته و آسیب کمتری نیز به محیط زیست وارد می‌کند.

ریلمی GT 2 پرو دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع امولد است؛ این پنل تخت، از نوع LTPO 2.0 بوده و رزولوشن QHD+، نرخ نوسازی متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و نرخ حساسیت به لمس ۱۰۰۰ هرتز را دارد. این پنل جدید ساخته شده توسط سامسونگ دیسپلی، مصرف باتری حدودا ۵۰ درصد کمتری نسبت به پنل‌های امولد نسل‌های پیشین داشته و تغییر نرخ نوسازی در آن نیز با سرعت بسیار بیشتری انجام می‌شود. این نمایشگر دارای لایه محافظتی گوریلا گلس ویکتس است و در کنار دریافت گواهی HDR10+، از رنگ‌های ۱۰ بیتی نیز پشتیبانی می‌کند.

image

 

در سوی دیگر، نسخه معمولی در این سری یا همان ریلمی GT 2، دارای نمایشگری کوچک‌تر به اندازه ۶.۶۲ اینچ از نوع امولد بوده که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس را دارد. ریلمی GT 2 به همراه چیپست نسل گذشته کوالکام اسنپدراگون 888 روانه بازار شده ولی نسخه پرو، دارای جدیدترین پرچمدار کوالکام یا همان اسنپدراگون 8 نسل اول است. مدل‌های پرو دارای حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هستند.

هر دوی این گوشی‌ها به همراه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX766 روانه بازار می‌شوند که دارای لرزشگیر اپتیکال و پیکسل‌های ۱ میکرومتری است. مدل پرو در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ثانویه التراواید ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ JN1 را نیز دارد که زاویه دید ۱۵۰ درجه‌ای را به ارمغان می‌آورد. یک لنز میکروسکوپی برای گرفتن عکس‌های کلوس‌آپ با زوم ۴۰ برابر نیز همانند اوپو فایند X3‌ پرو بر روی نسخه پرو این گوشی قرار گرفته است؛ در سوی دیگر، نسخه معمولی گوشی به جای این لنز میکروسکوپی، دارای یک دوربین ماکرو با عملکردی نه چندان جالب است.

image

 

هر دو گوشی در سری ریلمی GT 2 به همراه باتری‌های ۵۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی روانه بازار می‌شوند. این گوشی‌ها سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Realme UI 3.0 را به همراه دارند. این گوشی‌ها در رنگ‌های سفید، سبز، مشکی و آبی روانه بازار می‌شوند.

قیمت گوشی ریلمی GT 2، از ۲۶۹۹ یوآن (حدود ۴۲۵ دلار) برای نسخه با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آغاز شده و اگر بخواهید نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی را تهیه کنید، قیمت این گوشی به ۳۱۹۹ یوآن (حدود ۵۰۳ دلار) می‌رسد.

image

 

بگذارید به سراغ نسخه پرو برویم؛ قیمت این گوشی برای نسخه پایه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، به ۳۸۹۹ یوآن (حدود ۶۱۳ دلار) رسیده و در صورتی که قصد تهیه گران‌ترین مدل با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی را داشته باشید؛ باید مبلغ ۴۹۹۹ یوآن (حدود ۷۸۷ دلار) را برای آن پرداخت کنید. فروش این گوشی‌ها از روز ۸ ژانویه (۱۸ دی) در کشور چین آغاز شده و به گفته ریلمی، عرضه نسخه جهانی آنها نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد.

 

درباره سری ریلمی GT 2‌ چه می‌اندیشید؟ آیا به نظرتان این سری توان رقابت در بازار پر تنش گوشی‌های اندرویدی را دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)