خانهاخبار
نسخه اسنپدراگون اوپو فایند X5 با تراشه اختصاصی MariSilicon X عرضه خواهد شد

نسخه اسنپدراگون اوپو فایند X5 با تراشه اختصاصی MariSilicon X عرضه خواهد شد

جدیدترین سری پرچمدار اوپو از قابلیت‌های پیشرفته تصویربرداری برخوردار خواهد بود.
۱۴۰۰/۱۰/۱۳

هر چه که از سال جدید میلادی می‌گذرد، تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند سعی می‌کنند سری گوشی‌های پرچمدار خود را زودتر وارد بازار کنند. یکی از این شرکت‌های بزرگ، اوپو است که قصد دارد سری پرچمدار خود به نام اوپو فایند X5 را در بازه زمانی بین ماه اسفند و فروردین روانه بازار کند. در همین راستا، اخبار و شایعات زیادی حول اوپو فایند X5 منتشر شده است که جدیدترین آنها، اشاره به عرضه این پرچمدار در دو نسخه اسنپدراگون و دیمنسیتی داشته است.

image

 

براساس اطلاعات منتشر شده، اوپو فایند X5 در دو نسخه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل یک و مدیاتک دیمنسیتی 9000 روانه بازار خواهد شد. به علاوه، به احتمال زیاد نسخه اسنپدراگون اوپو فایند X5 همراه با تراشه اختصاصی اوپو یعنی MariSilicon X معرفی خواهد شد که یک تراشه مخصوص عکسبرداری پیشرفته خواهد یود. البته شایان ذکر است که هنوز مشخص نیست که آیا نسخه مدیاتک دیمنسیتی هم به این تراشه مجهز خواهد شد و یا MariSilicon X تنها برای نسخه اسنپدراگون محدود خواهد شد.

image

 

تراشه MariSilicon X اولین تراشه مخصوص تصویربرداری پیشرفته اوپو است که به طور اختصاصی توسط این تولیدکننده توسعه داده شده است. این تراشه بر پایه فرآیند 6 نانومتری TSMC ساخته شده است و به بهبود عملکرد و کیفیت تصویربرداری پرچمداران اوپو کمک شایانی خواهد کرد. باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد این شایعه به حقیقت بپیوندد چرا که اوپو چندی پیش رسما اعلام کرد که سری اوپو فایند X این شرکت به یک تراشه اختصاصی جدید مجهز خواهد شد.  

image

 

از مشخصات فنی احتمالی اوپو فایند X5 می‌توان به نمایشگر فول اچ‌دی پلاس 6.78 اینچی اشاره کرد که میزبان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز خواهد بود. در پنل پشتی اوپو فایند X5 نیز دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو قرار خواهد داشت. منبع تغذیه پرچمدار اوپو نیز باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که البته هنوز مشخص نیست که آیا اوپو فایند X5 در نسخه دیمنسیتی 9000 عرضه خواهد شد و یا تنها نسخه اسنپدراگون آن در دسترس قرار می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)