خانهاخبار
برنده‌ها و بازنده‌های سامسونگ در سال 2021

برنده‌ها و بازنده‌های سامسونگ در سال 2021

در ادامه مطالب‌ برنده و بازنده سال 2021، نگاهی به محصولات سامسونگ در سال 2021 خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

در سالی که به دلیل معضل جهانی کمبود تراشه و شیوع چندین و چندباره ویروس کرونا سالی پر از فراز و نشیب برای تولیدکنندگان محصولات موبایلی محسوب می‌شود، غول فناوری کره جنوبی یعنی سامسونگ توانست دوباره بر قله صنعت گوشی‌های هوشمند دنیا بایستد.  سامسونگ برای قرارگیری در این جایگاه حرکت بزرگ خود را با عرضه محصولاتی مانند سری گلکسی اس 21 در ژانویه و گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فلیپ 3 و تب S7 در ماه اوت 2021 شروع کرد. 

همچنین در ادامه راه سامسونگ برای تقویت نفوذ و حضور در خود بازار، گوشی‌های زیادی از سری‌های میان رده M و A را روانه بازار کرد تا نظر همه کاربران را به سمت خود جلب کند. باید اشاره کرد کار سامسونگ در همین جا ختم نشد و این شرکت با عرضه محصولاتی مانند گلکسی بادز نسل جدید و سری گلکسی واچ 4 که از سیستم عامل WearOS بهره می‌برد، موفق شد تا حضور همه‌جانبه خود را بیشتر تقویت کند. البته نباید از چندین استراتژی اشتباه سامسونگ درباره محصولات خود مانند نسخه‌های معمولی سری گلکسی اس 21 چشم پوشی کرد که باعث افت فروش این گوشی‌های هوشمند شد.

حال در این مطلب عملکرد سامسونگ در دوازده ماه گذشته را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید کدام محصولات موفق بوده‌اند و کدام محصولات جزوی از پروژه‌های نه چندان موفق این غول فناوری محسوب می‌شوند.

برنده: گوشی‌های تاشو سامسونگ

بدون شک گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 بهترین و بالغ‌ترین گوشی‌های هوشمند تاشو هستند که تا به امروز معرفی شده است. قیمت ارزان، بدنه مقاوم، کیفیت ساخت بالا و پشتیبانی از گواهی ضدآب IPX8 ویژگی‌های هستند که زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را به بهترین انتخاب‌های حال حاضر بازار بدل می‌کند. همچنین این دو گوشی هوشمند به طور گسترده در تمام جهان در دسترس هستند.

image

 

همچنین گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت 1000 دلاری خود مقرون‌ به ‌صرفه‌ترین گوشی هوشمند تاشو بازار محسوب می‌شود به طوریکه گلکسی زد فلیپ 3 به انتخاب اول بسیاری از کاربران بدل شده است. البته شایان ذکر است که سری فولد و فلیپ سامسونگ در زمینه‌های باتری و دوربین نیاز به بهبودهایی دارند تا بتوانند به گوشی‌های بهتری تبدیل شوند. سامسونگ در زد فولد 3 از همان دوربین 12 مگاپیکسلی فولد 2 بهره برده است و حتی سنسورهای به کار رفته در زد فلیپ 3 نیز قدیمی‌تر زد فولد 3 است. همچنین هر دو زد فولد 3 و زد فلیپ 3 از دوربین پریسکوپی نیز بی‌بهره هستند. شاید اگر زد فلیپ 3 و زد فولد 3 مجهز به دوربین‌های قدرتمند اس 21 الترا بودند، کاربران بیشتری برای خرید این دو گوشی هوشمند ترغیب می‌شدند.

image

 

همچنین سامسونگ می‌تواند با پنهان کردن کامل برجستگی بین دو نمایشگر زد فلیپ 3 و زد فولد 3، تجربه بهتری از کاربری را برای خریداران فولد و فلیپ نسل بعدی فراهم سازد.

بازنده: گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس

استراتژی سامسونگ در عرضه نسخه‌های معمولی پرچمداران خود با مشخصات فنی کمتر از نسخه الترا برای برجسته کردن ویژگی‌های نسخه الترا از دیر زمانی است که در حال اجراست و حالا سامسونگ باید فکری برای این استراتژی نه چندان موفق بکند. البته باید اشاره کرد که این نحوه عرضه تنها مختص به سامسونگ نیست و اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از این اقدام استقبال می‌کنند ولی سامسونگ باید در عرضه سری گلکسی اس 22 این تفاوت‌های بسیار زیاد را اندکی کم بکند تا ارزش خرید نسخه‌های معمولی پرچمداران خود را بالا نگه دارد.

image

 

بهره‌گیری از بدنه پلاستیکی به جای شیشه، استفاده از نمایشگرهای امولد بدون فناوری LTPO و نبود دوربین‌ پریسکوپی باعث می‌شود تا خریداران قید خرید گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس را بزنند و تنها به نسخه الترا سری فکر کنند. البته باید اشاره کرد که گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس به خودی خود گوشی‌های هوشمند خیلی خوبی هستند ولی شاید در مقایسه با سایر رقبا از مشخصات فنی ضعیف‌تری برخوردار هستند.

شایان ذکر است که گلکسی اس 21 حتی یک پرچمدار جمع و جور در مقایسه با گلکسی اس 21 الترا محسوب نمی‌شود و شاید سامسونگ باید به طور جدی یک پرچمدار کوچک و جمع و جور را روانه بازار کند که از زمان عرضه گلکسی اس 10e تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

برنده: سری گلکسی M و سری گلکسی A

سری‌های گلکسی M و گلکسی A سامسونگ که به نوعی موتور فروش این غول فناوری کره جنوبی محسوب می‌شوند، باعث شده‌اند که فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال 2021 در حد بالایی قرار بگیرد. در واقع، سامسونگ در کنار شیائومی شاید از معدود تولیدکنندگانی هستند که که برای هر بودجه و رده کاربری گوشی هوشمند عرضه می‌کنند. گوشی‌های هوشمندی مانند گلکسی A03 Core برای کاربرای مناسب است که به دنبال دستگاهی ارزان قیمت هستند و از آن سو، میان‌رده‌های قدرتمندی مانند گلکسی A52s 5G در عین معقول نگه داشتن قیمت تجربه‌ای نزدیک به یک پرچمدار را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. حتی سامسونگ برای کاربرانی که عمر و دوام باتری برای آنها مهم است هم گوشی‌ هوشمندی مانند گلکسی M62 را تدارک دیده است که کاربران را برای مدت طولانی همراهی خواهد کرد.

image

 

به نظر می‌رسد فرایند معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند بیشتری از سری گلکسی A و گلکسی M در سال 2022 با قدرت و شدت از طرف سامسونگ ادامه خواهد داشت تا سلطه این تولیدکننده بزرگ را بر بازار گوشی‌های هوشمند در سال نوی میلادی را تقویت کند.

بازنده: سری گلکسی نوت

به طور قطع می‌توان بزرگ‌ترین بازنده سال 2021 سامسونگ را سری گلگسی نوت دانست چرا که سامسونگ تلویحا با کنار گذاشتن نام تجاری گلکسی نوت مهر تاییدی بر توقف کامل سری گلکسی نوت زد که قبلا یکی از برگ‌های برنده سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد. شاید میراث سری نوت و قلم آن در گوشی‌های هوشمندی مانند اس 21 الترا و زد فولد 3 قابل مشاهده باشد ولی هیچکدام از دستگاه‌های اشاره شده جایگاهی برای نگه‌داری از قلم هوشمند اس پن را در خود ندارند. همچنین زد فولد 3 شاید با نمایشگر بزرگ خود جانشینی برای سری نوت محسوب شود، ولی مشخصات فنی نسبتا ضعیف دوربین زد فولد 3 آن را از تبدیل شدن به جانشینی شایسته برای سری نوت باز می‌دارد. در همین راستا، امیدواریم سامسونگ با بهبود دوربین‌های گلکسی زد فولد 4 و قرار دادن جایگاه قلم اس پن در آن، خاطرات خوش سری گلکسی نوت را برای کاربران زنده نگه دارد.

image

 

برنده: گلکسی تب اس 7 پلاس

تبلت پرمیوم سامسونگ با بهره‌گیری از مشخصات فنی مانند نمایشگر امولد 12.4 اینچی 120 هرتزی، حاشیه‌های کم نمایشگر، اسپیکرهای چهارگانه قدرتمند AKG، تراشه پرچمدار کوالکام، پشتیبانی از قلم اس پن و باتری حجیم موفق شد انتظارات کاربران از یک تبلت پرچمدار بالارده را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد. گلکسی تب اس 7 پلاس سامسونگ همچنین توانست رونق تازه‌ای به بازار تبلت‌های اندرویدی ببخشد و به بهترین تبلت سال 2021 بدل شود.

image

 

بازنده: سرعت شارژ پایین!

در زمانی که اکثر تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند مانند هواوی، شیائومی، ویوو و زد تی ای گوشی‌هایی با سرعت شارژ 100 تا 120 واتی روانه بازار می‌کنند، عرضه گلکسی اس 21 الترا و گلکسی زد فولد 3 با شارژ 25 واتی مقداری عجیب به نظر می‌رسد.

image

 

سرعت شارژ شدن گوشی هوشمند از دیرباز یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران بوده است و در همین راستا، اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند پاسخ مناسبی به این درخواست کاربران داده‌اند و گوشی‌های خود را به سرعت‌ شارژ حیرت‌انگیزی مجهز کرده‌اند. حتی گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ای مانند ردمی نوت 11 پرو پلاس نیز به شارژ 120 واتی مجهز هستند. در نتیجه، امیدواریم که سامسونگ در سال پیش رو میلادی سرعت شارژ 25 واتی را کنار بگذارد و  گوشی‌های هوشمند خود را به سرعت شارژ بالاتری مجهز سازد.

برنده: سری گلکسی واچ 4

سری گلکسی واچ 4 در میان اولین ساعت‌های هوشمندی هستند که با جدیدترین سیستم عامل گوگل یعنی WearOS 3 عرضه می‌شوند. سیستم عامل جدید گوگل برای گجت‌های پوشیدنی با بهبودهایی زیادی همراه بوده است و از اکوسیستم نرم‌افزاری گسترده‌ای بهره می‌برد. همچنین سری گلکسی واچ 4 نیز با بهره‌گیری از مشخصات فنی مانند کیفیت ساخت پرمیوم و بسیار بالا، امکانات پیشرفته ورزشی مانند حسگر BMI ، تست نوار قلب (ECG)، سنجشگر فشار خون و اکسیژن خون به بهترین ساعت‌ هوشمند موجود در بازار برای کاربران اندروید بدل شده است.

image

 

شما کاربران عزیز جی اس ام درباره این محصولات چه نظری دارید؟کدام یک از محصولات سامسونگ می‌تواند بهترین دستگاه این غول فناوری در سال 2021 لقب بگیرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حج علی

۱۴۰۰/۱۰/۱۳
سرعت شارژ هرچی کمتر طول عمر باتری بیشتر

خلو مجید

۱۴۰۰/۱۰/۱۲
فقط a52s

رامین

۱۴۰۰/۱۰/۱۲
شاید یه سری از امکانات از ابتدا خیلی خوب بنظر برسن،اما خودشون رو توی بلند مدت بیشتر نشون میدن..یکی از این موارد همین شارژ سریع هستش..تمام برندهایی که فرمودین بخاطر داشتن شارژ سریع عمر باطری کمتری دارند و شدیدا دمای تجهیزات دیگه موبایل رو هنگام شارژ افزایش میدن..واسه همینه هنوز اپل و سامسونگ وارد این مبحث نشدن زیاد..چون تا راهکار خوبی پیدا نکنن که تبعات نداشته باشه شارژ سریع، این کار رو انجام نمیدن