خانهاخبار
ال جی از نسل جدید تلویزیون‌های خود به نام OLED EX رونمایی کرد

ال جی از نسل جدید تلویزیون‌های خود به نام OLED EX رونمایی کرد

شرکت ال جی عملکرد بسیار تحسین برانگیزی در تولید تلویزیون‌هایی با پنل‌های اولد دارد و به تازگی نیز از نسل جدید آنها که OLED EX نام دارد رونمایی کرده است.
۱۴۰۰/۱۰/۱۰

شرکت ال جی به تازگی از نسل جدید پنل‌های تلویزیون‌های به نام OLED EX رونمایی کرده است. این پنل‌های جدید، میزان روشنایی حدود ۳۰ درصد بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته دارند و همچنین حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز به طور محسوسی کمتر شده و اندازه آنها از ۶ میلی متر به ۴ میلی متر کاهش یافته است.

image

 

ال جی می‌گوید که نام این سری یعنی EX را از ترکیب کلمات Evolution (تکامل) و Experience (تجربه) به دست آورده است؛ اما بعید به نظر می‌رسد که به جز مارکتینگ و تبلیغات، هدف دیگری از این نام‌گذاری و تمرکز آنها بر روی آن، وجود داشته باشد.

دلیل بهبود‌های صورت گرفته در این نسل از نمایشگر‌های اولد ال جی، استفاده از دوتریوم است. دوتریوم یکی از دو ایزوتوپ پایدار هیدروژن بوده و مهندسین ال جی دیسپلی، روشی را برای استخراج دوتریوم از آب و استفاده از آن در دیود‌های نوری نمایشگر خود یافته‌اند. استفاده از دوتریوم، به نمایشگر اجازه می‌دهد تا نور بیشتری نسبت به نمونه‌هایی که از هیدروژن استفاده می‌کنند، تولید کرده و همچنین نرخ خرابی کمتری نیز در طول زمان دارند.

بخش دیگر و قابل اهمیت در این نمایشگر‌ها، استفاده از الگوریتمی خاص بوده که توسط ال جی دیسپلی طراحی شده است و وظیفه آن، سنجش مصرف انرژی هر یک از پیکسل‌ها بوده تا بتواند در بهینه‌ترین شکل ممکن از آنها استفاده کند. شرکت ال جی قصد دارد تا از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، در تمامی محصولات اولد خود از نمایشگر‌های OLED EX استفاده کند.

image

 

«دکتر او چانگ هو»، یکی از مدیران اصلی ال جی دیسپلی درباره این نمایشگر‌ها چنین می‌گوید:

«با توجه به کاهش فروش‌ ۱۲ درصدی تلویزیون‌ها در سال جاری، ما شاهد رشد ۷۰ درصدی در فروش نمایشگر‌های اولد بوده‌ایم. به همین دلیل، ما قصد داریم تا با تکنولوژی جدید OLED EX خود، تجربه بسیار بهتری را برای مشتریان خود فراهم کرده و با خلق تکنولوژی‌ها و الگوریتم‌های جدید، کیفیت پنل‌های اولد خود را بهبود بخشیم.»

شرکت ال جی قصد دارد تا در نمایشگاه CES 2022 که در هفته آینده و در شهر لاس وگاس برگزار خواهد شد؛ از نمایشگر‌های نسل جدید، نمایشگر‌های شفاف و تلویزیون‌های رده بالای تازه خود رونمایی کند. درباره تلویزیون‌های با تکنولوژی OLED EX چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)