خانهاخبار
قیمت تجهیزات اینترنت وایرلس در سال 1400

قیمت تجهیزات اینترنت وایرلس در سال 1400

اینترنت پرسرعت بی‌سیم و تجهیزات آن از طرف شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود. موفقیت و آنتن‌دهی اینترنت بی‌سیم بستگی به تعداد دکل‌های هر شرکت و امکاناتی دارد که شرکت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند.
۱۴۰۰/۱۰/۹
image

اینترنت پرسرعت بی‌سیم و تجهیزات آن از طرف شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود. موفقیت و آنتن‌دهی اینترنت بی‌سیم بستگی به تعداد دکل‌های هر شرکت و امکاناتی دارد که شرکت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. شرکت تک نت از تعداد زیادی آنتن در سطح شهر برخوردار است. بدین ترتیب بهتر از هر شرکت دیگری می‌تواند بیشتر نقاط را زیر پوشش سرویس وایرلس قرار دهد. 

مقاله پیش رو نوشتاری درباره اینترنت وایرلس و تجهیزات موردنیاز آن است. 

اینترنت وایرلس چیست؟

اینترنت‌های معمول خانگی یا همان وای فای نیاز به شبکه کابلی دارد. اما برای بهره‌گیری از سرویس وایرلس نیازی به شبکه‌های کابلی و سیم‌کشی تلفن نیست. 

"سرویس وایرلس نوعی اینترنت است که بدون نیاز به شبکه‌های تلفن محلی ارائه می‌شود"

اینترنت پرسرعت وایرلس:

امکان بهره‌مندی از اینترنت بی‌سیم بر بستر امواج رادیویی یا مایکروویو فراهم شده است. در این نوع اینترنت دو بخش مهم نقش اساسی بازی می‌کند. نخستین و مهم‌ترین بخش آن فرستنده، یا شرکت ارائه دهنده اینترنت است. بخش دوم در استفاده از اینترنت پرسرعت بی‌سیم هم تجهیزات وایرلس است. اینترنت وایرلس در چهار شکل مختلف ارائه می‌شود که هرکدام نیازمند نوعی تجهیزات هستند شما می توانید که خرید تجهیزات وایرلس را با بهترین قیمت از شرکت تک نت انجام دهید و مشاوره ی رایگان دریافت کنید.

اینترنت وایرلس با بهره‌گیری از رادیو وایرلس به شکل نقطه به نقطه یا PTP:

در این نوع اینترنت بی‌سیم، دستگاه گیرنده اینترنت به سمت فرستنده شرکت اینترنت تنظیم می‌شود. در این نوع اینترنت، تجهیزات اینترنت بی سیم با توجه به نیاز مشتری و فاصله بین گیرنده و فرستنده انتخاب می‌شود.

image

کاربردهای اینترنت وایرلس:

شبکه اینترنت بدون سیم به‌دلیل ساختار بهره‌برداری آسان آن پراستفاده‌تر از دیگر شبکه‌های اینترنت است. به‌طور خلاصه می‌توان کاربردهای این شبکه اینترنتی را در موارد زیر خلاصه کرد:

* خانه‌های مسکونی

* برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی.

* شرکت‌های تجاری، سازمان‌ها و اداره‌هایی که اینترنت آنها باید کل مجموعه را پوشش دهد.

* موسسه‌های آموزشی.


تجهیزات اینترنت وایرلس چیست؟

همان‌طور که اینترنت خانگی نیاز به تجهیزات خاصی دارد، اینترنت وایرلس هم تجهیزات موردنیاز خود را لازم دارد. تجهیزات اینترنت بی‌سیم شامل چند وسیله اصلی و چند وسیله دیگر جانبی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. برخی از این تجهیزات وایرلس در داخل ساختمان و برخی دیگر در خارج از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

1- رادیو وایرلس:

رادیو وایرلس یکی از تجهیزات وایرلس است که دریافت‌کننده اینترنت بی‌سیم است. این ابزار داده‌ها را دریافت می‌کند و به شکل امواج رادیویی به مقصد می‌فرستد و ارتباط بین فرستنده و گیرنده را برقرار می‌کند. البته این ارتباط می‌تواند به‌صورت نقطه به نقطه (PTP) یا یک نقطه به چند نقطه (PTMP) باشد. رادیو وایرلس در فضای بیرونی ساختمان نصب می‌شود.

انواع رادیو وایرلس:

از نظر مکان نصب دو نوع رادیو وایرلس مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی رادیو وایرلس بیرونی و دیگری داخلی است. 

برخی رادیو وایرلس ها به‌صورت آنتن یکپارچه هستند. برخی دیگر نیز نیاز به یک آنتن جداگانه دارند. 

توانایی انواع رادیو وایرلس در انتقال حجم داده‌ها ‌نیز متفاوت است. برد موثر هر رادیو وایرلس هم می‌تواند با دیگری متفاوت باشد.

نکته‌های مهم درباره خرید و نگهداری رادیو وایرلس:

* پیش از خرید هرگونه تجهیزات اینترنت بی سیم با کارشناسان فنی آگاه مشورت کنید.

* در زمان خرید از داشتن یا نداشتن گارانتی ابزار موردنظر مطمئن شوید.

* بدون آشنایی با سیستم اینترنت وایرلس اقدام به نصب و راه‌اندازی دستگاه نکنید.

* از کابل دارای کیفیت بالا استفاده کنید تا دوام دستگاه‌ها بیشتر شوند و دستگاه‌‌ها دچار اختلال و از کارافتادگی نشوند.

* خرید هرگونه تجهیزات اینترنت بی سیم مانند آنتن وایرلس و رادیو وایرلس را از شرکت‌های معتبر انجام دهید. شرکت تک نت نیز با ارائه پائین‌ترین قیمت تجهیزات وایرلس در خدمت شما است.

image

2- اکسس پوینت یا مودم وایرلس:

اکسس پوینت یا Wireless Access Point به معنای نقطه دسترسی بی‌سیم است. اکسس پوینت در واقع همان مودم شبکه اینترنت وایرلس است. AP و WAP نیز علامت‌های اختصاری همین واژه‌ها هستند. اکسس پوینت عملکردی شبیه به سوئیچ شبکه‌های کابلی در شبکه بی‌سیم دارد. 

به شبکه‌های محلی که با مدد از اکسس پوینت‌ها به هم وصل می‌شوند، Wireless LAN یا WLAN هم گفته می‌شود. همه مودم‌هایی که کاربران خانگی اینترنت دارند، نوعی از  APها هستند. حتی دکل‌های مخابراتی همراه اول و ایرانسل که در مناطق مختلف می‌بینید، نوعی   APاست که اینترنت تلفن‌های همراه را تامین می‌کنند. اکسس پوینت‌ها می‌توانند سیگنال یا امواج رادیویی را تا فاصله مشخصی بفرستند یا دریافت کنند.

در اینجا توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که برای هر مکان و منطقه‌ای با توجه به وسعت و تعداد کاربران آن، نوعی خاص از اکسس پوینت لازم است. بدین ترتیب برای خرید اکسس پوینت حتما با شرکت فعال در این زمینه مانند شرکت تک نت مشاوره کنید.

انواع اکسس پوینت:

اکسس پوینت‌ها هم یکی دیگر از تجهیزات وایرلس هستند که به دو دسته تقسیم می‌شوند:

* اکسس پوینت مناسب فضای بیرونی یا Outdoor: 

اکسس پوینت‌های مناسب فضای باز باید مناسب کار کردن در شرایط محیطی سخت باشند. سیگنال‌های این نوع از مودم‌ها بسیار پایدار هستند. اتصالات این نوع از اکسس پوینت‌ها از نوع نقطه به نقطه یا یک نقطه به چند نقطه است. این مدل از اکسس پوینت‌ها به‌طور گسترده برای برقراری ارتباطات شبکه‌ای در مناطق مختلف استفاده می‌شود.

* اکسس پوینت مناسب فضای داخلی یا Indoor:

اکسس پوینت‌های فضای داخلی کوچک‌تر از اکسس پوینت‌های خارجی هستند و نصب و نگهداری آنها آسان است. این نوع مودم‌ها دارای سیگنال پایدار و با کیفیت بالا هستند.

3- آنتن وایرلس:

آنتن وایرلس بخشی از تجهیزات اینترنت بی سیم است که برای دریافت سیگنال از فرستنده استفاده می‌شود. این آنتن‌ها سیگنال‌ها را از رادیو وایرلس دریافت می‌کنند و سپس به‌صورت امواج به دستگاه‌های مختلف می‌فرستند. انواع مختلفی از آنتن وایرلس در بازار موجود است.

یکی از موارد مختلفی که آنتن‌های بی‌سیم را از یکدیگر متمایز می‌کند، واحد دسیبلی اندازه‌گیری بهره آنتن یا dBi است. قطر هر آنتن وایرلس با توجه به بهره آنتن تغییر می‌کند.

انتخاب و خرید آنتن وایرلس هم مانند دیگر تجهیزات اینترنت بی سیم بستگی به محل مورداستفاده آن دارد. شرکت تک نت انواع آنتن وایرلس را با بهترین قیمت به همه شهروندان گرامی ارائه می‌کند.

انواع آنتن وایرلس:

* آنتن وایرلس بشقابی یا Dish:

آنتن بشقابی شبیه یک بشقاب است و گیرنده و فرستنده، یا به‌عبارتی فیدر آن در مرکز دیش قرار گرفته است.

* آنتن وایرلس پارابولیک یا Parabolic:

این نوع آنتن به شکل مستطیلی محدب ساخته می‌شود که حالت مشبک دارد. در مرکز آنتن پارابولیک گیرنده و فرستنده آن قرار گرفته است. گاهی هم این نوع آنتن به شکل دایره ساخته می‌شود.

* آنتن وایرلس امنی یا Omni:

آنتن امنی به شکل یک میله بلند است و دوروبر خود را به صورت 360 درجه پوشش می‌دهد.

* آنتن وایرلس فلت یا Flat:

آنتن فلت یک صفحه مربع‌شکل است که از راه پیگتیل یا مستقیم به رادیو وایرلس وصل می‌شود.

* آنتن وایرلس سکتور یا Sector:

آنتن سکتور به شکل مستطیل ایستاده ساخته شده است.

 4- روتر یا Router:

روتر دستگاهی هوشمند است که کارکردی شبیه به سوئیچ دارد. روتر برای ارتباط دادن بین دو شبکه استفاده می‌شود و سوئیچ برای ارتباط دادن بین اعضای یک شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

5- تجهیزات جانبی اینترنت بی‌سیم:

کابل‌های Lan، کارت‌های شبکه، حافظه اکسترنال مخصوص اتصال، کانکتورها، پردازنده‌ها یا کنترلرها، باس‌های استاندارد، جامبر یا دوآل، براکت و برخی وسایل دیگر هم تجهیزات وایرلس  هستند. 

سرویس دهنده اینترنت وایرلس:

اینترنت وایرلس همچون انواع دیگر اینترنت نیاز به یک سرویس‌دهنده معتبر دارد. به‌طور معمول روال کار همه شرکت‌ها به این صورت است که پس از تقاضای شما، تیم کارشناسی شرکت از محل موردنظرتان دیدار می‌کند. در دیدار از منطقه موردنظر، آنتن‌دهی اینترنت بی‌سیم مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از آن مشاوران تک نت به شما کمک می‌کنند تا بهترین سرویس مناسب محل مورنظر خود را انتخاب کنید. سپس نوبت نصب تجهیزات اینترنت بی سیم می‌شود. 

شرکت تک نت افتخار دارد تا بهترین تجهیزات وایرلس را با قیمت رقابتی در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید، شرکت تک نت سرویس وایرلس شما را در کمتر از 48 ساعت راه‌اندازی می‌کند. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره درباره شبکه اینترنت وایرلس و تجهیزات آن با همکاران ما در شرکت تک نت با شماره 02145574110 تماس بگیرید یا درخواست مشاوره دهید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

عبدالله

۱۴۰۰/۱۰/۱۰
(Əmni) امنی > اومنی (Omni)