خانهاخبار
شیائومی از رابط کاربری MIUI 13 رونمایی کرد

شیائومی از رابط کاربری MIUI 13 رونمایی کرد

شرکت شیائومی در رویداد امروز خود در کنار معرفی محصولات جدید خود، از نسخه جدید رابط کاربری MIUI 13 نیز رونمایی کرد که بهبود‌هایی در جهت امنیت و حریم خصوصی کاربر را به همراه دارد.
۱۴۰۰/۱۰/۸

شرکت شیائومی در امروز رویدادی را برگزار کرده و در آن از محصولات جدید خود مانند سری شیائومی 12، شیائومی بادز 3 و شیائومی واچ S1 رونمایی کرد. در ابتدای برگزاری این رویداد، آقای «لی جون»، مدیر عامل و بنیان‌گذار شیائومی به روی صحنه آمده و از جدیدترین نسخه رابط کاربری این شرکت یا همان MIUI 13 رونمایی کرد.

image

 

تمرکز اصلی در این آپدیت، روی ویژگی‌های امنیتی و بهبود حریم شخصی کاربر بوده است. این رابط کاربری همچنین به دستگاه‌های شیائومی روی یک شبکه اجازه می‌دهد تا تعاملی بی‌نظیر را با یکدیگر داشته باشند؛ این دستگاه‌ها شامل گوشی‌‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های مربوط به خانه هوشمند و در نهایت دستیار هوشمند XiaoAI هستند.

 

امنیت برای کاربران گوشی‌های هوشمند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل، شیائومی از سیستمی جدید برای تایید هویت سه مرحله‌ای کاربر استفاده کرده که البته به نظر می‌رسد تنها در برخی مناطق کار خواهد کرد. این سیستم در ابتدا چهره کاربر را تشخیص داده و سپس کارت شناسایی وی را اسکن می‌کند؛ شیائومی همچنین سیستمی جهت مقابله با کلاهبرداری‌های الکترونیکی و بدافزار‌ها را در این رابط کاربری قرار داده است.

تشخیص چهره در MIUI 13، بهبود یافته و در کنار ضبط چهره کاربر، جزئیات بدن وی را نیز ثبت می‌کند تا حتی شخصی با چهره مشابه، توانایی آنلاک کردن گوشی شما را نداشته باشد. سیستم مبارزه با کلاهبرداری‌های الکترونیکی و بدافزار‌های شیائومی نیز شامل یک لیست از وبسایت‌هایی با محتوای خطرناک و همچنین دیتابیسی از شماره‌های مشکوک به کلاهبرداری است که پیش از قبول تماس توسط کاربر، به وی هشدار می‌دهد.

 

شیائومی همچنین از فونت جدیدی به نام Means برای MIUI 13 رونمایی کرده که به صورت رایگان قابل دانلود است. این فونت، بر مبنای Sans-Sarif بوده و حروف، علامت‌ها و اعداد ساده‌تری نسبت به فونت پیشین استفاده شده توسط شیائومی را دارد.

از نظر ظاهری، شیائومی رنگ‌های MIUI 13 را تغییر داده است و استفاده از یک فونت جدید، تنها تغییر صورت گرفته در این رابط کاربری نیست. تمامی گوشی‌های مبنی بر MIUI 13‌ همچنین والپیپر‌های جدیدی را دریافت می‌کنند که پس از فشردن دکمه پاور، رشد گل‌هایی را در کنار نمایشگر نشان می‌دهند. شیائومی همچنین ویجت‌های خود را بازطراحی کرده تا ظاهری مدرن‌تر داشته باشند.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب MIUI 13، وجود نسخه‌هایی مختلف از آن از جمله MIUI 13 Pad بوده که مخصوص تبلت‌ها طراحی شده است. با وجود تعداد تبلت‌های محدود شیائومی، این حرکت از سوی آنها قابل تحسین است و تمرکز این برند روی مولتی تسکینگ بهتر را نشان می‌دهد. البته هنوز مشخص نیست که آیا این رابط کاربری برای گوشی تاشو شیائومی می میکس فولد نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

به گفته این شرکت، بیش از از ۳۰۰۰ اپلیکیشن به همراه پشتیبانی از MIUI 13 Pad تولید شده‌اند که ویژگی‌هایی مخصوص تبلت مانند باز کردن پنجره‌های کوچک و Drag-and-Drop را به همراه دارد. قابلیت استفاده از دو انگشت برای تغییر سایز پنجره و جسچر‌های حرکتی دیگری نیز در این نسخه دیده می‌شوند.

 

رابط کاربری MIUI 13 قرار است در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، برای گوشی‌های سری شیائومی 12 و شیائومی می 11 منتشر شده و سپس به برخی از تلویزیون‌های هوشمند ردمی نیز راه خواهد یافت. همچنین به خاطر داشته باشید که از این رابط کاربری، در گوشی‌های ردمی و پوکو که برندهای زیر مجموعه این شرکت هستند نیز استفاده خواهد شد.

image

 

درباره رابط کاربری جدید شیائومی یا همان MIUI 13 چه می‌اندیشید؟ آیا به نظرتان بهبود‌های امنیتی دیده شده در این نسخه، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند یا حقیقتا مفید واقع خواهند شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

خلو مجید

۱۴۰۰/۱۰/۸
رابط کاربری فقط وان یوآی