خانهاخبار
به گفته شایعه‌ای جدید، آیفون 14 نیز بدون درگاه سیم کارت عرضه می‌شود!

به گفته شایعه‌ای جدید، آیفون 14 نیز بدون درگاه سیم کارت عرضه می‌شود!

مدتی پیش شاهد انتشار خبری مبنی بر عرضه آیفون 15 پرو بدون درگاه سیم کارت بودیم؛ ولی حالا خبری منتشر شده است که با استناد به آن، نسل بعدی گوشی‌های آیفون یا همان آیفون 14 نیز فاقد این درگاه خواهد بود.
۱۴۰۰/۱۰/۷

چندی پیش خبری مبنی بر احتمال عرضه مدل‌های پرو در سری آیفون 15 بدون درگاه سیم کارت شنیده بودیم؛ ولی حالا گزارش تازه‌ای توسط وب‌سایت MacRumors‌ منتشر شده که به گفته آن، آیفون‌های با پشتیبانی از eSIM بسیار زودتر از آنچه انتظارشان را داشتیم؛ عرضه خواهند شد.

eSIM یا سیم کارت الکترونیکی، نوعی سیم کارت دیجیتالی است که به شما اجازه می‌دهد تا بدون استفاده یک سیم کارت فیزیکی، به شبکه همراه دسترسی پیدا کنید. آیفون‌های جدیدی قرار است پشتیبانی از eSIM دوگانه را داشته باشند و احتمال استفاده از دو سیم کارت الکترونیکی همزمان با استفاده از آنها وجود دارد. مدل‌‌های فعلی آیفون یا همان سری آیفون 13، دارای درگاه مخصوص سیم کارت از نوع نانو سیم هستند.

image

 

پیش از این توسط یک خبرگزاری برزیلی شنیده بودیم که تنها مدل‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس، پشتیبانی از سیم کارت‌های فیزیکی را کنار خواهند گذاشت؛ اما با توجه به گزارش اخیر منتشر شده توسط MacRumors، اپل قصد دارد تا آیفون‌های با پشتیبانی از eSIM خود را در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ معرفی کند.

این خبرگزاری، گزارش خود را پس از مشاهده یک سند رسمی که البته در آن اشاره‌ای به آیفون یا حتی اپل نشده، تهیه کرده است. به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کار با اپراتور‌های معروف کشور آمریکا جهت آماده سازی آنها برای عرضه آیفون‌هایی است که تنها از eSIM پشتیبانی می‌کنند.

این رسانه باور دارد که نسل بعدی گوشی‌های آیفون که در نیمه دوم سال آینده میلادی معرفی می‌شوند؛ احتمالا فاقد درگاه فیزیکی سیم کارت خواهند بود. با توجه به تاریخ احتمالی معرفی آیفون‌های با پشتیبانی از eSIM در سپتامبر سال ۲۰۲۲، بعید نیست که شاهد عرضه برخی یا تمام مدل‌های سری آیفون 14 بدون درگاه سیم کارت باشیم.

البته، ناگفته نماند که هنوز مدرکی رسمی برای تایید این شایعات وجود ندارد و حتی در صورت حقیقت داشتن آنها نیز، احتمالا شرکت اپل نسخه‌هایی خاص از این گوشی‌ها را به همراه درگاه سیم کارت عرضه خواهد کرد تا به فروش این برند در بازار‌های فاقد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از eSIM، لطمه‌ای نخورد.

image

 

سری آیفون 14 قرار است به همراه چیپستی با لیتوگرافی ۴ نانومتری روانه بازار شوند و حداقل سه مدل در این سری، نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی را به همراه خواهند داشت. مدل‌های پرو نیز قرار است با نمایشگر‌هایی از نوع پانچ هول یا حفره دار روانه بازار شده و حافظه رم بیشتری را نیز نسبت به نسل‌های پیشین آیفون به همراه داشته باشند.

درباره احتمال عرضه سری آیفون 14 بدون درگاه سیم کارت چه می‌اندیشید؟ با توجه به طرفداران بسیار زیاد گوشی‌های آیفون در ایران، آیا طرفداران اپل همچنان می‌توانند گوشی‌های آیفون را تهیه کرده و از آنها استفاده کنند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)