خانهاخبار
با بهترین تبلت‌های سال 2021 آشنا شوید؛ از آیپد پرو 12.9 تا لنوو یوگا تب 13

با بهترین تبلت‌های سال 2021 آشنا شوید؛ از آیپد پرو 12.9 تا لنوو یوگا تب 13

تبلت ها یکی از جذابترین گجت های حوزه تکنولوژی هستند که عده به خصوصی از آنها استفاده می کنند؛ در ادامه بهترین تبلت های سال 2021 را مشاهده خواهید کرد.
۱۴۰۰/۱۰/۶

پس از آغاز پاندمی کرونا، گرایش مردم برای استفاده از گجت‌های هوشمندی مانند تبلت برای کار کردن، مطالعه کردن و وقت گذراندن بیشتر در خانه، افزایش یافته است و بازارفروش تبلت‌ها طی دو سال اخیر شاهده استقبال غیر‌منتظره‌ای شده است. بازار تبلت‌ها تا سال 2020 آنچنان پر رونق نبود و تا آن زمان زمامدار این صنعت، شرکت اپل بود که بیشترین فروش در بین سازندگان تبلت را داشت. اما خب از سال ۲۰۲۰ به این سمت، این رویه تغییر کرده است.

سازندگان تبلت‌های اندروید در طی سال گذشته، تلاش‌های متعددی برای در دست گرفتن بازار تبلت‌ها انجام دادند و محصولاتی با بازه قیمت‌های متفاوت و امکانات جذاب ارائه کردند تا رقابت با اپل را در این عرصه بیشتر از پیش تشدید کنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین تبلت‌های عرضه شده در سال 2021 که هریک از آنها با امکانات و ویژگی‌هایی منحصر به فرد همراه هستند.

آیپد مینی (2021)

آیپد مینی 2021، ششمین نسل از سری آیپد‌های کوچک اپل است. این کمپانی پس از دو سال از عرضه آخرین آیپد مینی خود، تصمیم گرفت تغییراتی مدرن را برای این سری تبلت 8 اینچی ارائه دهد. زبان طراحی این دستگاه به وضوح از مدل‌های آیپد پرو و آیپد ایر الهام گرفته شده است که با حاشیه‌های باریک و بدون دکمه فیزیکی هوم طراحی شده است. در قلب این دستگاه از پردازنده A15 Bionic استفاده شده که در سری آیفون 13 نیز آن را دیده بودیم. همچنین اپل در این دستگاه هوشمند، پورت و کانکتور Lighting همیشگی خود را با پورت USB-C جایگزین کرد.

image

از دیگر ویژگی‌های جذاب این تبلت هوشمند می‌توان به اضافه شدن چهار رنگ جدید، پشتیبانی از نسل دوم اپل پنسل و عمر باتری بیشتر اشاره کرد. از معدود معایب این دستگاه، نبود نرخ بروزرسانی بالا در صفحه نمایش، افکت ژله‌ای هنگام اسکرول کردن و عدم پشتیبانی از قابلیت HDR بود. با اینکه این دستگاه بسیار بهتر از نسل‌های گذشته‌اش است اما سیستم‌عامل iPadOS 15، همچنان محدودیت‌های مختلفی دارد و انتظارات را برآورده نکرده است. شاید در نسخه بعدی این سیستم عامل، بخش مدیریت فایل‌ها کمی بهبود یابد تا بیشتر شبیه به سیستم‌عامل‌هایی مثل macOS شود؛ اما اگر این اتفاق نیفتد، می‌توانیم بگوییم اپل واقعا نمی‌خواهد آیپد چیزی بیشتر از یک آیپد باشد!

آیپد پرو 12.9 (2021)

آیپد پرو 12.9 مدل 2021 یکی از بهترین تبلت‌هایی است که می‌توان آن را خرید. پردازنده این دستگاه هوشمند چیپست M1 قدرتمند اپل است که به تنهایی این دستگاه را به یک گجت بسیار قدرتمند برای کارهای سنگین تبدیل می‌کند. اگرچه M1 هنوز به صورت کامل برای این دستگاه بهینه سازی نشده و درواقع iPadOS 15 استفاده کاملی از آن نمی‌کند اما قدرت بسیار زیاد این چیپست به کاربر این امکان را می‌دهد تا با سرعت بالا ویدیوهایی با خروجی کیفیت 4K تدوین کند. همچنین M1 به اجرای وظایف سنگین و اجرای بازی‌ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی کمک شایانی می‌کند.

این دستگاه با طراحی باریک و شکیل‌اش از باتری مناسبی نیز برخوردار است. اپل این تبلت هوشمند را در مدل‌های 1 ترابایتی وفضای ذخیره سازی بالاتر با رم 16 گیگابایتی عرضه می کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این تبلت، برخورداری از پورت Thunderbolt است که برای این تبلت هوشمند نیز بروز شده است و وجود تکنولوژی شبکه 5G در این دستگاه آن را به محصولی قدرتمند تبدیل می‌کند که می‌تواند جایگزین یک لپ‌تاپ نیز باشد.

image

یکی دیگر از موارد مهم اضافه‌شده در تبلت آیپد پرو 12.9، استفاده از نمایشگر مینی LED است که به لطف وجود 2500 منطقه نوری، بهبودهای قابل توجهی را نسبت به آیپدهای گذشته در ارائه رنگ‌های مشکی و تیره به صورت عمیق تر ارائه می‌دهد. این پنل همچنین می‌تواند بیش از 1000 نیت روشنایی ایجاد کند. متاسفانه سرعت شارژ 18 واتی این دستگاه هوشمند نسبت به بالارده بودن آن و باتری بزرگش می‌تواند یکی از عیب‌های آن محسوب شود. این تبلت بسته به دیدگاه کاربر نسبت به سیستم عامل iPadOS و میزان بودجه برای خرید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به شمار می‌آید.

سامسونگ گلکسی تب اس 7 پلاس

سامسونگ گلکسی تب اس 7 پلاس یکی از مهمترین رقیب‌های تبلت هوشمند آیپد پرو 12.9 اپل است. این دستگاه بزرگترین تبلت پرچم‌دار سامسونگ تا به امروز است و تمام ویژگی‌هایی که کاربر نیاز دارد، ارائه می‌کند. این تبلت هوشمند دارای صفحه نمایش آمولد 12.4 اینچی است که با نرخ بروزرسانی 120 هرتزی همراه شده است که آن را برای لذت بردن از تماشای ویدیو، دسرتسی به رسانه‌ها، بازی کردن و هرچیزی که فکرش را بکنید، به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. این دستگاه دارای بلندگوهای چهارگانه با صدایی شفاف و بلند است. زبان طراحی این دستگاه شامل حاشیه‌هایی باریک و صیقلی می شود که اطراف آن را در بر گرفته است و آن را به یکی از زیباترین تبلت‌ها تبدیل می‌کنند.

image

سامسونگ گلکسی تب اس 7 پلاس مانند سایر دستگاه‌های سامسونگ، از قابلیت DeX بی‌سیم برخوردار است که با رابط‌ کاربری دسکتاپ مانند خود، یک ویژگی بسیار کاربردی است. خوشبختانه این تبلت هوشمند با قلم S Pen عرضه می‌شود اما متاسفانه جایگاه شارژ این گجت که در پشت تبلت قرار دارد که محل مناسب و ایده آلی بنظر نمی‌رسد. یکی از معایب این دستگاه عرضه شدن با شارژری با سرعت شارژ 15 وات است در حالی که این دستگاه تا سرعت شارژ 45 وات را پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی تب اس 7 اف ای 

از برترین تبلت‌های امسال گجت‌های آیپد پرو ۱۲.۹ و گلکسی تب اس ۷ پلاس سامسونگ هستند و هر دو آنها از تبلت‌های «بزرگ» بازار به شمار می‌آیند اما قیمت آن‌ها و ویژگی‌های متعددی که دارند، ممکن است برای همه کاربران انتخاب خوبی نباشند. تبلت گلکسی تب اس 7 اف ای با وفادار ماندن به نام (Fan Edition) با ساختاری ممتازو شکیل طراحی شده است و از صفحه‌نمایش بزرگ 12.4 اینچی برخوردار است. با اینکه سامسونگ به جای استفاده از پنلی آمولد از پنلی LCD برای این گجت استفاده کرده است اما همچنان این تبلت دارای یکی از بهترین صفحه نمایش های بزرگ با کیفیت بالا به شمار می‌رود که برای کارهای سنگین، اجرای بازی‌های سنگین، طراحی و یادداشت‌برداری بسیار مناسب است و خوشبختانه با پشتیبانی از قلم S Pen عرضه می‌شود.

image

حالت وایرلس DeX یک از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی است که دستگاه‌های جدید سامسونگ از آن پشتیبانی می‌کنند و نسبت به دیگر برندها آن ها را متمایز می‌کند. این ویژگی تبلت گلکسی تب اس 7 اف ای را می‌تواند جایگزینی مناسب نسبت به لپ‌تاپ‌ها کند به صورتی که با توجه به حجم کاری کاربر حول ویرایش متن، ویرایش تصاویر، دسترسی به ایمیل‌ها و وب‌گردی، می‌تواند بسیار کاربردی عمل کند.

این تبلت هوشمند دارای باتری بزرگ 10090 میلی آمپر ساعتی است که با توجه به صفحه نمایش بزرگ کم مصرف‌اش مناسب بنظر می‌رسد و عمر باتری خوبی برای کاربر دارد. از لحاظ سرعت و عملکرد این دستگاه هوشمند، عملکردی مطلوب و قابل قبول ارائه می‌دهد و در دسته تبلت‌های میان‌رده قرار می‌گیرد. این تبلت در دو مدل عرضه می‌شود که یکی از آنها مدل وای فای است که با پردازنده اسنپدراگون 778G 5G عرضه شده است و مدل دیگر با پشتیبانی از سیم کارت دارای پردازنده قدیمی تر اسنپدراگون 750G 5G است.

شیائومی پد 5

تبلت شیائومی پد 5 یکی از جذابترین عناوین این لیست به شمار می‌رود که از مهمترین ویژگی‌های آن طراحی بدنه‌ای با ساختاری آلومینیومی درجه یک، پشتیبانی از قلم هوشمند و عملکرد بسیار خوب است. این تبلت دارای مشخصاتی همچون صفحه نمایش 11 اینچی آی پی اس LCD با نرخ بروزرسانی 120 هرتز، بلندگوهای چهارگانه رسا، پردازنده اسنپدراگون 860، رابط کاربری نرم افزاری MIUI 12.5 بر اساس نسخه اندروید 11 و شارژر سریع 22.5 یا 33 واتی است که بسته به منطقه آن متفاوت است.

image

صفحه نمایش 11 اینچی شیائومی پد 5 از ویژگی‌های متعددی برخوردار است و برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی، ویدیوهای یوتیوب یا مسابقات ورزشی بسیار لذت بخش است. همچنین این پنل از دو قابلیت HDR10 و Dolby Vision برخوردار است و به صورت خودکار بسته به محتوا در حال پخش به روشنایی مناسب می‌رسد.

عمر باتری این دستگاه برای بیش از 14 ساعت مرورگری در وب یا تماشای ویدیو دوام دارد، عملکرد پایدار پردازنده اسنپدراگون 860 در این دستگاه عالی است و عکس‌ها و فیلم‌های شگفت‌انگیزی را با کیفیت خوب ارائه می‌دهد. متاسفانه این تبلت هوشمند در کنار ویژگی‌های جذابی که دارد از محدودیت‌هایی نیز رنج می برد که از جمله آنها می‌توان به عدم وجود فضای ذخیره سازی قابل ارتقا، اسکنر اثر انگشت و عدم وجود ماژول GPS داخلی اشاره کرد.

ریلمی پد

تبلت ریلمی پد بیشتر برای نیاز‌های اولیه استفاده از یک دستگاه هوشمند طراحی شده است به طوری که این دستگاه دارای یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ برای لذت بردن از وظایف چند رسانه ای، مرورگری وب و اجرای بازی‌های سبک طراحی شده است که در کالبدی باریک و سبک، با عمر باتری کافی برای کاربران درنظر گرفته شده است.

image

این تبلت دارای مشخصاتی نظیر صفحه نمایشی 10.4 اینچی از نوع پنل آی پی اس LCD، پردازنده 12 نانومتری مدیاتک هلیو G80، فضای ذخیره سازی 32 گیگابایتی، دوربین اصلی و سلفی 8 مگاپیکسلی، بلندگوهای چهارگانه با صدای رسا و رابط کاربری اختصاصی ریلمی بر پایه اندروید 11 است. همچنین ریلمی پد دارای اسلات کارت حافظه از نوع microSD، جک هدفون 3.5 میلی متری، پشتیبانی از دو سیم کارت LTE و قیمتی مقرون به صرفه عرضه شده است.

هواوی میت پد پرو 12.6

درسال‌های گذشته، طرفداران و کاربران گجت‌های هوشمندی مانند تلفن همراه و تبلت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شدند که یا از کاربران اکوسیستم اپل بودند و یا خدمات گوگل را ترجیح می‌دادند اما اکنون شرکت هواوی با فراز و نشیب‌های فراروانی که در سال های اخیر داشته، موفق شده سیستم عامل اختصاصی‌اش یعنی هارمونی او‌اس را عرضه کند و پا به میدان رقابت بین دو غول تکنولوژی (گوگل و اپل) بگذارد. هارمونی اواس با وجود محدودیت‌هایی که دارد، یکی از بهترین سیستم‌عامل‌هایی است که اکنون در محصولات جدید هواوی مورد استفاده قرار گرفته است و ویژگی‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

image

تبلت میت پد پرو 12.6 هواوی که با سیستم عامل مذکور عرضه شده است یکی از مهمترین گزینه‌های این لیست به شمار می‌رود. این دستگاه دارای صفحه نمایشی 12.6 اینچی از نوع پنل اولد است که از رزولوشن 2560 در1600 پیکسل برخوردار است؛ با وجود اینکه نرخ بروزرسانی آن تا 60 هرتز پشتیبانی می‌شود اما کیفیتی که ارائه می‌دهد بسیار عالی است. این تبلت هوشمند دارای پردازنده کایرین 9000E 5G است و عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد. همچنین چهار بلندگوی رسا و با کیفیت نیز در این تبلت هوشمند استفاده شده است.

تبلت میت پد پرو 12.6 علیرغم ضخامت کمی که دارد، دارای باتری عظیم 10090 میلی‌آمپر ساعتی است که با شارژ سریع 40 واتی همراه است. همچنین این دستگاه هوشمند از دوربین‌های قدرتمند و با کیفیتی نیز برخوردار است و هواوی برای این تبلت قلم M-Pen را ارائه کرده است که رقیب شایسته‌ای برای S Pen سامسونگ به شمار می‌رود.

روند بروزرسانی‌های نرم افزاری سیستم عامل هارمونی هنوز از طرف هواوی مشخص نشده است و به طور دقیق نمی توان گفت تا چند سال بروزرسانی‌های سیستم عامل برای این تبلت ارائه خواهد شد. اگر می‌خواهید رابط کاربری متفاوتی را امتحان کنید و به مشخصات سخت افزاری قدرتمندی دسترسی داشته باشید، تبلت میت پد پرو 12.6 گزینه ای بسیار وسوسه‌کننده است.

لنوو یوگا تب 13

در نگاه اول لنوو یوگا تب 13 تبلتی اندرویدی است که می‌تواند به عنوان یک مانیتور قابل حمل عمل کند. این دستگاه یکی از منحصربه‌فردترین تبلت‌هایی است که امسال عرضه شده و بزرگترین ویژگی آن، صفحه نمایش بزرگ‌اش است. این دستگاه دارای صفحه ال سی دی 13 اینچی از نوع پنل LTPS است که با وضوح تصویر 2160 در 1350 پیکسل ، جزئیات را ارائه می‌دهد و همچنین نسبت تصویر 16:10 را به نمایش می‌گذارد. از دیگر مشخصات این دستگاه جذاب، می‌توان به وجود درگاه micro-HDMI در کنار پورت USB-C اشاره کرد.

image

یک پایه در پشت تبلت یوگا تب 13 قرار دارد که از جنس پارچه آلکانترا پوشانده شده تا در صورت صاف قرار گرفتن آن جابجا نشود. این دستگاه را نه تنها به عنوان یک مانیتور خارجی می‌توان استفاده کرد، بلکه یوگا تب 13 به تنهایی یک تبلت رده‌بالا با پردازنده اسنپدراگون 870 است که همراه با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و تا 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌ سازی از نوع UFS 3.0 در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این تبلت هوشمند دارای یک باتری 10200 میلی آمپر ساعتی است که امکان پخش بیش از 12 ساعت ویدیو یا 8.5 ساعت کار سنگین و پی در پی در حالت استفاده را دارا است. سیستم عامل این دستگاه بر پایه اندروید 11 است وهمچنین از یک قلم حساس به فشار نیز پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه همراه با دستگاه عرضه نمی‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)