خانهاخبار
اینتل کارمندان غیر واکسینه خود را مرخصی اجباری بدون حقوق می‌فرستد!

اینتل کارمندان غیر واکسینه خود را مرخصی اجباری بدون حقوق می‌فرستد!

شرکت اینتل اخیرا سیاستی سخت‌گیرانه را جهت مجبور کردن کارمندان خود برای تزریق واکسن‌های ویروس کووید-۱۹ پیش گرفته و در صورت عدم دریافت واکسن، آنها را به مرخصی اجباری و بدون حقوق می‌فرستد.
۱۴۰۰/۱۰/۲

شرکت اینتل اخیرا به کارمندان خود اطلاع داده است که همه آنها باید تا روز ۴ ژانویه (۱۴ دی)، واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کرده و یا دلیل موجهی برای عدم تزریق آن ارائه دهند؛ در غیر این صورت، اینتل آنها را به مرخصی اجباری و بدون حقوق خواهد فرستاد.

image

این خبر توسط رسانه‌های The Associated Press و The Oregonian منتشر شده که مدتی پیش نیز یادداشتی درون سازمانی از سوی مدیر منابع انسانی اینتل، یعنی «کریستی پمبیانکی» را به دست آورده بودند. در این یادداشت که در تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر) منتشر شده بود، این مدیر اینتل می‌گوید که کارمندان غیر واکسینه این شرکت باید دلیل موجهی برای عدم دریافت واکسن ارائه داده و یا هر هفته تست‌های مربوط به ویروس کرونا را انجام دهند که شامل افراد دورکار نیز خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که اینتل تا ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) سال آینده، به بررسی دلایل پزشکی و مذهبی مبنی بر عدم دریافت واکسن توسط کارمندان ادامه خواهد داد. این شرکت پیش از این نیز به تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) به عنوان آخرین مهلت دریافت واکسن اشاره کرده بود؛ اما تا به حال از در میان گذاشتن سیاست خود برای کارمندان غیر واکسینه خودداری کرد.

image

 

اگر دلیل ارائه شده توسط کارمندان غیر واکسینه مورد قبول اینتل نباشد؛ آنها از تاریخ ۴ آوریل (۱۵ فروردین) به مدت حداقل سه ماه، روانه مرخصی اجباری و بدون حقوق می‌شوند. البته به گفته خانم «پمبیانکی»، آنها اخراج نمی‌شوند و همچنان از مزایایی مانند بیمه درمانی بهره‌مند خواهند بود.

ضرب‌العجل اینتل برای واکسینه کردن همه کارمندان خود، به دستوری که چندی پیش توسط رییس جمهور آمریکا یعنی «جو بایدن» صادر شده بود؛ باز می‌گردد. آقای «بایدن» در این فرمان خود، همه شرکت‌های با بیش از ۱۰۰ کارمند را مجبور به واکسینه کردن همه کادر خود یا انجام تست‌های هفتگی ویروس کووید-۱۹ کرد.

image

 

شرکت گوگل نیز اخیرا به کارمندان غیر واکسینه خود فشار آورده و به ادعای برخی گزارشات، به آنها اعلام کرده است که در صورت عدم دریافت واکسن یا ارائه دلیلی موجه، آنها را به مرخصی با حقوق ۳۰ روزه خواهد فرستاد. در صورت که این کارمندان تا تاریخ ۱۳ ژانویه واکسن خود را دریافت نکنند، مرخصی آنها به صورت بدون حقوق در آمده و سپس نیز اخراج می‌شوند. همانطور که می‌بینید، سیاست گوگل در این زمینه مقداری سختگیرانه‌تر از اینتل است.

در سوی دیگر، شرکت‌های فیسبوک و مایکروسافت نیز سیاست‌های مشابهی را پیش گرفته‌اند و از کارمندان خود درخواست کرده‌اند تا پیش از بازگشایی دفتر این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۲ و پایان دوران دورکاری، واکسن خود را دریافت کنند. شرکت اپل اما در این زمینه سختگیری چندانی نکرده و کارمندان را مجبور به دریافت واکسن نمی‌کند، اما کارمندان آنها نیز موظف به انجام تست‌های ویروس کرونا به طور منظم هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)