خانهاخبار
آمازون همچنان در بازار فروش اسپیکر‌های هوشمند پیشتاز است

آمازون همچنان در بازار فروش اسپیکر‌های هوشمند پیشتاز است

شرکت آمازون به موفقیتی بسیار زیاد با اسپیکرهای هوشمند دست یافته است و آخرین آمار نیز همچنان خبر از پیشتازی این شرکت در بازار اسپیکر‌های هوشمند را می‌دهند.
۱۴۰۰/۱۰/۱

شرکت آمازون در کنار موفقیت‌های چشمگیر دیگر خود، در زمینه اسپیکر‌های هوشمند نیز بسیار موفق بوده و مدتی است که در صدر جدول فروش این گجت‌ها قرار دارد. حالا با انتشار آمار سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، به نظر می‌رسد که اوضاع تغییری نکرده و آمازون همچنان با ۱۰.۴ میلیون دستگاه اسپیکر‌ هوشمند فروخته شده، پیشتاز است. این اطلاعات که توسط Strategy Analytics به دست آمده‌اند؛ همچنین نشان می‌دهند که شرکت گوگل با ۸.۱ میلیون دستگاه فروش در مقام دوم قرار داشته و شرکت چینی بایدو نیز با ۵.۴ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند فروخته شده، در مقام سوم قرار گرفته است.

image

 

شرکت چینی علی بابا نیز توانسته به فروش ۴.۳ میلیون دستگاهی دست پیدا کند و سپس برند اپل با رشد بسیار چشمگیر ۹۲ درصدی نسبت به سال گذشته، توانسته به مقام پنجم دست پیدا کرده و ۴ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند را به فروش برساند. شرکت شیائومی نیز با ۲ میلیون دستگاه فروش به مقام ششم رسیده است. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، شاهد فروش ۳۹.۳ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند بودیم که نسبت به سال ۲۰۲۰، رشدی ۱۰ درصدی را به همراه داشته است.

آمازون با سهم ۲۶.۴ درصدی خود، بیش از یک چهارم بازار را در دست دارد و گوگل با سهم ۲۰.۵ درصدی از بازار که نسبت به سهم ۱۹.۱ درصدی آنها در سه ماهه سوم سال گذشته افزایش یافته است؛ در مقام دوم قرار دارد. شرکت بایدو با سهم ۱۳.۶ درصدی از بازار، سوم است و پس از آن نیز برند‌های علی بابا با سهم ۱۰.۸ درصدی، اپل با سهم ۱۰.۲ درصد و شیائومی با سهم ۵.۱ درصد از بازار قرار گرفته‌اند.

image

 

Strategy Analytics، عنوان پر فروش‌ترین محصول این بازار در سال ۲۰۲۱ را به اسپیکر هوشمند گوگل نست مینی اختصاص داده‌اند و پس از آن نیز اپل هوم پاد مینی و آمازون اکو دات نسل چهارم از فروش بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)