خانهاخبار
هواوی در حال کار روی بهبود عملکرد سنسور‌ اثر انگشت اپتیکال خود است

هواوی در حال کار روی بهبود عملکرد سنسور‌ اثر انگشت اپتیکال خود است

شرکت هواوی به تازگی پتنتی را ثبت کرده که محتوای آن، مربوط به سنسور‌های اثر انگشت بوده و به نظر می‌رسد که آنها، قصد بهبود عملکرد سنسور‌های اثر انگشت زیر نمایشگر خود را دارند.
۱۴۰۰/۹/۲۸

شرکت هواوی در روز گذشته پتنتی را با شماره CN113807141A ثبت کرد؛ این پتنت مربوط به سنسور‌های اثر انگشت بوده و به نظر می‌رسد که هواوی از تکنولوژی جدیدی برای بهبود عملکرد این سنسورها استفاده خواهد کرد.

در تکنولوژی جدید هواوی، شاهد استفاده از یک سنسور اثر انگشت اپتیکال هستیم که توسط یک سنسور خازنی همراهی می‌شود. از سنسور اپتیکال جهت ساخت تصویری مجازی از انگشت کاربر و پردازش آن استفاده شده و سنسور خازنی، نقش تشخیص این را به عهده دارد که انگشت اسکن شده، متعلق به کدام دست کاربر است.

image

 

استفاده از این دو تکنولوژی در کنار یکدیگر، باعث بهبود در عملکرد و دقت سنسور اثر انگشت می‌شود. البته در این پتنت، شاهد اشاره‌ای مستقیم به افزایش سرعت یا امنیت سنسور‌های اثر انگشت اپتیکال با استفاده از این تکنولوژی نیستیم؛ اما فرض را بر این قرار می‌دهیم که عملکرد آنها در این دو جهت، بهبود یافته است.

هواوی همچنین در پتنت خود اعلام کرده که از این تکنولوژی، در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند استفاده خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این شرکت نهایتا در کدام‌یک از محصولات خود از این تکنولوژی بهره خواهد برد؛ اما با توجه به محبوبیت بسیار زیاد سنسور‌های اثر انگشت اپتیکال در گوشی‌های هوشمند، احتمالا در ابتدا شاهد استفاده از این تکنولوژی در گوشی‌های هواوی خواهیم بود.

image

 

با وجودی که به نظر می‌رسد این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه اخذ پتنت باشد؛ بعید نیست که هواوی از قبل، کار بر روی آن را شروع کرده باشد. تاریخ درخواست این پتنت، در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ بوده و حالا بیش از یک سال از آن می‌گذرد؛ به همین دلیل ممکن است که استفاده از این تکنولوژی از آنچه فکر می‌کنیم، نزدیک‌تر باشد.

image

 

سنسور‌های اثر انگشت اپتیکال در گوشی‌هایی که از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند؛ به کار رفته و نحوه کار آنها، تابش نور روی انگشت کاربر برای اسکن خطوط اثر انگشت است. این سنسور‌ها، گزینه ارزان‌تری نسبت به سنسور‌های التراسونیک یا مافوق صوت به حساب می‌آیند؛ اما عملکرد آنها کندتر بوده و دقت کمتری نیز دارند. امیدواریم این تکنولوژی جدید شرکت هواوی، ضعف‌های سنسور‌های اپتیکال را برطرف کرده تا کاربران تجربه بهتری از گوشی‌های هوشمند خود داشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)