خانهاخبار
مدیاتک نتایج کسب شده توسط دیمنسیتی 9000 در بنچمارک‌های متفاوت را منتشر کرد

مدیاتک نتایج کسب شده توسط دیمنسیتی 9000 در بنچمارک‌های متفاوت را منتشر کرد

شرکت مدیاتک به تازگی چیپست پرچمدار جدید خود یا همان دیمسنیتی 9000 را در بنچمارک‌های مختلف مورد آزمایش قرار داده و نتایج آن را نیز جهت مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل اول منتشر کرده است.
۱۴۰۰/۹/۲۷

به نظر می‌رسد که شرکت مدیاتک، حسابی به چیپست جدید خود یا همان دیمنسیتی 9000 افتخار می‌کند. این شرکت به تازگی ویدیویی منتشر کرده که در آن عملکرد این چیپست را در بنچمارک‌های متفاوت نشان می‌دهد. به طور خلاصه، چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 از پردازنده قدرتمندتری نسبت به کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول برخوردار است اما در بخش پردازنده گرافیکی از چیپست کوالکام شکست می‌خورد. البته ناگفته نماند که عملکرد این دو چیپست، بسیار نزدیک به یکدیگر است.

image

 

در ابتدای این ویدیو، چیپست دیمنسیتی 9000 در بنچمارک AnTuTu نسخه 9.0.7 مورد آزمایش قرار گرفته و امتیاز ۱٫۰۱۷٫۴۸۸ را کسب می‌کند. پیش از این نیز می‌دانستیم که امتیاز این چیپست و همچنین اسنپدراگون 8 نسل اول، بیشتر از عدد یک میلیون است. مدتی پیش شاهد انتشار امتیاز گوشی ریلمی GT2 پرو با چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول در این بنچمارک بودیم؛ اما با توجه به تاریخ انتشار آن امتیاز و کسب آن در نسخه‌ای قدیمی‌تر از AnTuTu، امکان مقایسه وجود ندارد.

image

 

سپس به سراغ بنچمارک شناخته شده و محبوب گیک‌بنچ می‌رویم. مدیاتک دیمنسیتی 9000 موفق شده تا در بخش تک هسته‌ای، امتیاز ۱٫۲۷۳ و در بخش چند هسته‌ای، امتیاز ۴٫۳۲۳ را دریافت کند. در سوی دیگر، امتیاز دریافت شده توسط یک گلکسی اس 22 الترا با چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول در این بنچمارک، معادل ۱٫۲۱۹ در بخش تک هسته‌ای و ۳٫۱۵۴ در بخش چند هسته‌ای است. چندی پیش گلکسی تب اس 8 پلاس نیز با امتیازی در حوالی ۳٫۰۰۰ دیده شده بود؛ البته برخی امتیازات بالاتر از چیپست کوالکام نیز مشاهده شده‌اند اما هرگز به بالاتر از عدد ۴٫۰۰۰ نمی‌رسد.

بگذارید نگاهی به مشخصات سخت افزاری این چیپست‌ها بیاندازیم تا آشنایی بیشتری با دلیل اختلاف امتیازات آنها پیدا کنیم. چیپست دیمنسیتی 9000 به همراه هسته اصلی کورتکس X2 با کلاک اسپید ۳.۰۵ گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A710 با کلاک اسپید ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A510 با کلاک اسپید ۱.۸ گیگاهرتز عرضه می‌شود.

در سوی دیگر، چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول دارای هسته اصلی کورتکس X2 با کلاک اسپید ۳.۰ گیگاهرتز، هسته‌های کورتکس A710 با کلاک اسپید ۲.۵ گیگاهرتز و در نهایت هسته‌های کورتکس A510 با کلاک اسپید ۱.۸ گیگاهرتز است. با مقایسه سرعت این هسته‌ها، مشخص است که تفاوت اصلی این دو چیپست، مربوط به کلاک اسپید هسته‌های کورتکس A710 آنهاست؛ دیمنسیتی 9000 در این بخش به دلیل کلاک اسپید بیشتر هسته‌ها، گوی سبقت را از چیپست کوالکام می‌رباید.

 

حالا وقت آن رسیده که به سراغ پردازنده‌های گرافیکی برویم. چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 موفق شد تا در بنچمارک GFX – Manhattan V3.0، به ۲۳۸ فریم بر ثانیه دست پیدا کند. در سوی دیگر، چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول موفق شد با بازده ۲۶۷ فریم بر ثانیه، حتی اپل A15 Bionic را نیز پشت سر بگذارد. در نسخه 3.1 این بنچمارک، دیمنسیتی موفق به رسیدن به ۱۶۲ فریم بر ثانیه شد ولی اسنپدراگون با رو کردن برگ برنده‌ای دیگر، به ۱۷۶ فریم بر ثانیه رسید.

 

در بنچمارک Aztec با رزولوشن 1440p، دیمنستی 9000 توانست تا با استفاده از Vulkan به ۴۳ فریم بر ثانیه و با OpenGL به ۴۲ فریم بر ثانیه دست پیدا کند. اسنپدراگون 8 نسل اول با رسیدن به ۴۹ فریم بر ثانیه با Vulkan و ۴۳ فریم بر ثانیه با OpenGL، بار دیگر پیروز شد.

 

در بنچمارک PCMark، مدیاتک دیمنسیتی 9000 موفق به دریافت امتیاز ۱۷٫۵۷۳ شده و در ETHZ AI Benchmark V5 نیز توانسته امتیاز ۱٫۰۲۴ را کسب کند. متاسفانه در این بخش، نتایج چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول را در دست نداریم و بنابراین امکان مقایسه وجود ندارد. البته در روز گذشته، شاهد انتشار نتیجه AI Benchmark و پیروزی چیپست مدیاتک در آن نسبت به رقبای خود بودیم.

این بنچمارک‌ها در یک گوشی واقعی انجام شده‌اند ولی مدیاتک به مدل این گوشی اشاره‌ای نمی‌کند. همچنین باید گفت همانطور که همگی می‌دانیم، نتایج بنچمارک‌ها بیانگر عملکرد در دنیای واقعی نیستند و برای اینکه چیپست برتر واقعی را بیابیم، باید تا زمان عرضه این چیپست‌ها و مقایسه عملکرد آنها صبر کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)