خانهاخبار
چیپست دیمنسیتی 9000 موفق به کسب بالاترین امتیاز در AI Benchmark شد

چیپست دیمنسیتی 9000 موفق به کسب بالاترین امتیاز در AI Benchmark شد

به تازگی جدیدترین چیپست مدیاتک یعنی همان دیمنسیتی 9000 در بنچمارک AI Benchmark تست شده و توانسته تا بیشترین امتیاز را به خود اختصاص دهد و رقبایی چون گوگل تنسور و اسنپدراگون 888 را پشت سر بگذارد.
۱۴۰۰/۹/۲۵

چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000، یکی از مورد انتظارترین چیپست‌های پرچمدار سال ۲۰۲۲ است؛ این چیپست با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC و معماری ARMv9 ساخته شده و از نظر سخت افزاری، رقیب قدری برای پردازنده‌های کوالکام و ساموسنگ خواهد بود. دیدن مبارزه چیپست‌های جدید و مقایسه قدرت آنها، همیشه جذاب است؛ حالا با انتشار نتیجه‌ای از یک بنچمارک، به نظر می‌رسد که مدیاتک موفق به کسب نخستین پیروزی خود شده است.

به تازگی در سایت بنچمارک AI Benchmark شاهد انتشار نتایجی مربوط به چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 بودیم که کسب امتیاز ۶۹۲.۵ توسط آن را نشان می‌دهد. این امتیاز، بسیار چشمگیر بوده و دیمنسیتی 9000 را با اختلافی چشمگیر، در صدر جدول و جلوتر از رقبایی چون گوگل تنسور، اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 قرار داده است. جدولی از امتیازات برخی چیپست‌های سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ جهت مقایسه با دیمنسیتی 9000 را می‌توانید در پایین مشاهده کنید.

image

 

البته، به یاد داشته باشید که چیپست‌های جدید و پرچمدار سامسونگ اگزینوس 2200 و کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول، هنوز تست نشده‌اند و دیمنسیتی 9000 در واقع با چیپست‌های هم رده خود مقایسه نشده است. شرکت کوالکام، قول بهبود عملکرد ۴ برابری در اسنپدراگون 8 نسل اول را نسبت به اسنپدراگون 888 می‌دهد؛ اما این نیز برای شکست چیپست جدید مدیاتک کافی نیست. به گفته یکی از افشاگران شناخته شده به نام Digital Chat Station، امتیاز چیپست جدید اسنپدراگون حدود ۵۶۰ خواهد بود.

Digital Chat Station همچنین اطلاعات بیشتری را درباره دیمنسیتی 9000 و اسنپدراگون 8 نسل اول در میان گذاشت. همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، چیپست مدیاتک با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC و چیپست کوالکام با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده است. به ادعای این افشاگر، دیمنسیتی 9000 مصرف انرژی کمتری نسبت به چیپست کوالکام دارد؛ اما این تفاوت چندان چشمگیر نیست.

image

 

به عقیده بسیاری، کوالکام قصد دارد چیپست‌ جدید اسنپدراگون 8 نسل اول را در دو سری عرضه کرده که یکی از آنها SM8475 نام داشته و توسط TSMC ساخته شده است؛ دیگری نیز SM8450 نام دارد و تولید آن به عهده شرکت سامسونگ خواهد بود. Digital Chat Station می‌گوید که چیپست‌های تولید شده توسط TSMC، حرارت کمتری نسبت به نمونه ساخته شده توسط سامسونگ تولید می‌کنند؛ اما باز هم این تفاوت‌ها در عمل چندان قابل تشخیص نیستند.

گفته می‌شود که چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000، قیمت بالایی داشته که حدودا دو برابر قیمت دیمنسیتی 1200 است؛ به همین دلیل، احتمالا تنها در گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت شاهد استفاده از آن خواهیم بود. نخستین گوشی رده بالایی که احتمالا این چیپست را به همراه دارد؛ شیائومی ردمی K50 گیمینگ است که در ماه فوریه عرضه خواهد شد.

image

 

درباره عملکرد چشمگیر چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 در این بنچمارک چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)