خانهاخبار
سامسونگ و تکنو روی ساخت یک سنسور دوربین RGBW همکاری می‌کنند

سامسونگ و تکنو روی ساخت یک سنسور دوربین RGBW همکاری می‌کنند

سامسونگ هم قرار است به جمع شرکت‌هایی بپیوندد که سراغ ساخت سنسورهای RGBW می‌رود تا بتواند عکاسی در شب را بهبود ببخشد. اولین همکار سامسونگ در این مسیر، شرکت تکنو موبایل است.
۱۴۰۰/۹/۱۶

شرکت تکنوموبایل اخیرا یک وبینار برگزار و در آن رسما اعلام کرد که این شرکت در حال همکاری با سامسونگ برای ساخت سنسور RGBW است و قرار است این سنسور را در گوشی‌های آینده Tecno ببینیم. البته که شاید گوشی تکنو برای بازار کشور ما چندان اهمیت نداشته باشد اما اینکه سامسونگ دارد روی چنین سنسوری کار می‌کند، احتمالا آن را در گوشی‌های دیگر برندها نیز خواهیم دید.

image

این سنسور قرار است رزولوشن 64 مگاپیکسلی داشته باشد و به طور کل نکته مهم در مورد آن، اضافه شدن ساب پیکسل‌های سفید رنگ به سنسور است. معمولا سنسورهای دوربین از سه رنگ قرمز، سبز و آبی ساخته می‌شوند اما نوع دیگری که حالا سامسونگ و تکنو روی آن کار می‌کنند، رنگ سفید را هم خواهد داشت. پیش از این در گوشی‌های هواوی چنین سنسورهایی را دیده بودیم و وجود این زیر پیکسل‌های سفید، باعث می‌شود تا جذب نور در این سنسورها بالاتر برود و عکاسی در شب تجربه بهتری داشته باشد.  

image

سونی، هواوی، ویوو و اوپو، همگی تجربه‌هایی با سنسورهای RGBW در گذشته داشته‌اند و بهترین نتایج را هم به خصوص در گوشی‌های هواوی دیده‌ایم. حالا باید ببینیم تلاش سامسونگ در این زمینه چه نتیجه‌ای می‌دهد. جدا از این موضوع، در شایعات شنیده‌ایم که سامسونگ قرار است یک سنسور 50 مگاپیکسلی هم با چینش RGBW توسعه دهد و در سری گلکسی اس 22 از آن استفاده کند. اگر این اتفاق بیفتد، این شرکت روی عکاسی در شب با سری گلکسی اس 22 مانور بیشتری خواهد داد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)