خانهاخبار
ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ احتمالا در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد

ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ احتمالا در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد

سالهاست که شایعات بسیاری درباره ساخت یک ساعت هوشمند توسط گوگل می‌شنویم که هرگز نیز حقیقت ندارند؛ اما به گفته بسیاری، این بار اوضاع فرق کرده و گوگل واقعا قصد عرضه این ساعت را در سال ۲۰۲۲ دارد.
۱۴۰۰/۹/۱۳

در طی سال‌های اخیر، بارها شایعات بسیاری مبنی بر احتمال عرضه ساعت هوشمند پیکسل واچ توسط گوگل شنیدیم و هرگز نیز چنین اتفاقی رخ نداد. حالا با استناد به گزارشی که اخیرا منتشر شده است؛ به نظر می‌رسد که گوگل این بار واقعا قصد عرضه این ساعت را دارد. البته با توجه به دفعات دیگری که این شایعه را شنیده بودیم؛ مسلما نمی‌شود انتظار چندان زیادی از این شایعات داشت.

به هر حال، گفته می‌شود که گوگل می‌خواهد این محصول را در سال ۲۰۲۲ و در همان کشور‌های محدودی که گوشی‌های پیکسل را به فروش می‌گذارد؛ عرضه کند. نام کدی که این ساعت هوشمند با آن شناخته می‌شود، Rohan است و مدیران گوگل به کارمندان خود اطلاع داده‌اند که برای عرضه این محصول در سال پیش رو آماده باشند.

image

 

این ساعت قرار است به همراه سیستم عامل WearOS 3 عرضه تا آخرین و جدیدترین تجربه کاربری ساعت‌های هوشمند مبنی بر نرم افزار گوگل را در اختیار مشتریان قرار دهد. البته به نظر می‌رسد که آنها سری سامسونگ گلکسی واچ 4 را فراموش کرده‌اند که با همین سیستم عامل عرضه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است! ناگفته نماند که ساعت هوشمند سامسونگ، از رابط کاربری One UI بر روی Wear OS استفاده کرده و احتمالا ساعت پیکسل واچ، تجربه کاربری متفاوتی را ارائه خواهد داد.

این ساعت از طراحی دایره‌ای بهره برده و به گفته کارمندانی که رندر‌های آن را دیده‌اند؛ فاقد حاشیه در اطراف نمایشگر خود است. شاید تصور نمایشگری کاملا بدون حاشیه، کمی دشوار باشد؛ ولی فراموش نکنید که این کارمندان تنها رندر‌های این محصول را دیده‌اند و ممکن است محصول نهایی طراحی متفاوتی داشته باشد.

این گزارشات همچنین ادعا می‌کنند که گوگل پیکسل واچ قابلیت‌هایی مبنی بر سنجش سلامت کاربر و همچنین رهگیری فعالیت‌های ورزشی دارد که با توجه به ماهیت این محصول، وجود آنها بدیهی است. به نظر می‌رسد که گوگل برای تست این محصول، از کارمندان بخش‌های دیگر نیز کمک گرفته و در ماه نوامبر، این ساعت را در اختیار بخشی از کارمندان خود قرار داده است.

البته هنوز مشخص نیست که نام محصول پیکسل واچ باشد یا خیر؛ ولی با توجه به سیاست نام‌گذاری گوگل، این حرکتی عقلانی محسوب خواهد شد. در صورت حقیقت داشتن شایعات و عرضه پیکسل واچ، شاید این شرکت از همکاری خود با سامسونگ و دادن حق استفاده از WearOS 3 به آنها پشیمان شود؛ ولی با توجه به آمار و عملکرد خوب ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ در بازار، این همکاری بسیاری سودآور بوده و بخش بسیار قابل توجهی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار سیستم عامل گوگل قرار داده است.

image

 

تنها چیزی که به طور قطعی درباره دستگاه Rohan می‌دانیم؛ این است که بر خلاف برخی ادعاها، این ساعت هوشمند قرار نیست یک محصول فیت‌بیت باشد. گوگل در سال گذشته شرکت فیت‌بیت را خریداری کرده و فیت‌بیت نیز مدتی بعد اعلام کرد که قصد ساخت ساعت‌های هوشمندی مبنی بر سیستم عامل WearOS را دارد؛ اما شاهد حاصل خاصی از این همکاری نبودیم. به نظر می‌رسد که فعلا همین که گوگل فیت‌بیت را مانند بسیاری از خرید‌های دیگر خود، کنار نگذاشته است؛ جای تشکر دارد.

البته ناگفته نماند که گروه فیت‌بیت، در بخش محصولات و سرویس‌های گوگل قرار گرفته‌اند و این شرکت تیم دستگاه‌های پوشیدنی خود را نیز با تیم فیت‌بیت ادغام کرده است. بسیاری نیز می‌گفتند که احتمال در دسترس گرفتن قابلیت‌های انحصاری فیت‌بیت بر روی Wear OS نیز وجود دارد و شاید در ساعت Rohan برای نخستین بار شاهد آن باشیم.

ساعت هوشمند Rohan از ویژگی‌هایی معمول مانند سنجش ضربان قلب و قدم شمار برخوردار است و به گفته شایعات، نسخه فعلی آن نیاز به شارژ روزانه دارد. به گفته یکی از کارمندان گوگل که این محصول را تست کرده؛ سرعت شارژ آن نیز بسیار پایین است. این ساعت از بندهای قابل تعویض اختصاصی گوگل پشتیبانی کرده و احتمالا این شرکت نیز همانند اپل به این نتیجه رسیده که بازار بندها، بسیار سودآورتر از آن است که حق استفاده از آن را با سایر سازندگان تقسیم کند.

در سریع‌ترین حالت، ممکن است شاهد معرفی این ساعت هوشمند در بهار سال ۲۰۲۲ باشیم؛ البته در صورتی‌ که تست‌های انجام شده فعلی، با موفقیت‌ همراه باشند. این ساعت قرار است که با اپل واچ رقابت کرده و به نظر می‌رسد که حداقل در زمینه عمر ناامید کننده باتری، توانسته با ساعت اپل برابری کند!

image

 

در صورت حقیقت داشتن این گزارش، قیمت این ساعت از هر محصول فیت‌بیتی بالاتر بوده و با توجه به قیمت ۲۹۹ دلاری فیت‌بیت سنس، احتمالا قیمت پیکسل واچ معادل ۳۵۰ دلار یا بیشتر خواهد بود. درباره شایعات منتشر شده درباره پیکسل واچ چه می‌اندیشید؟ آیا بالاخره در سال ۲۰۲۲، شاهد معرفی ساعت هوشمند گوگل خواهیم بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)