خانهاخبار
سامسونگ از گوشی گلکسی A13 5G رونمایی کرد

سامسونگ از گوشی گلکسی A13 5G رونمایی کرد

سرانجام شاهد معرفی گوشی مقرون به صرفه گلکسی A13 5G توسط شرکت سامسونگ هستیم و در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مشاخصات این گوشی خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۹/۱۳

شرکت سامسونگ بالاخره از گوشی مقرون به صرفه و مورد انتظار گلکسی A13 5G در کشور آمریکا رونمایی کرد؛ این گوشی قرار است تا ارزان‌ترین گوشی 5G این شرکت بوده و از روز ۳ دسامبر (۱۲ آذر)، در این کشور عرضه خواهد شد. نسخه آمریکایی گلکسی A13 5G ابتدا با قیمت ۲۵۰ دلار برای اپراتور AT&T عرضه شده و سپس در ماه ژانویه نسخه مخصوص اپراتور T-Mobile آن نیز روانه بازار می‌شود.

image

 

نمایشگر ۶.۵ اینچی گوشی گلکسی A13 5G، از نوع LCD بوده و رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ را دارد. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بوده و یک ناچ V شکل نیز در بالای آن به چشم می‌خورد که دوربین سلفی گوشی را درون خود جا داده است. این گوشی از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 700 استفاده کرده و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز آن را همراهی می‌کند. باتری گلکسی A13 5G ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری داشته و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز در آن به چشم می‌خورد.

در پشت گوشی، شاهد دوربین سه گانه آن هستیم. دوربین اصلی گلکسی A13 5G، رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی را داشته و توسط یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی جهت استفاده در عکاسی پرتره و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشن ناامید کننده ۵ مگاپیکسل را دارد.

image

 

این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 11 روانه بازار شده و ابعاد آن معادل ۸.۸×۷۶.۵×۱۶۴.۵ میلی متر است. سنسور اثر انگشت گلکسی A13 5G بر روی دکمه پاور آن قرار داشته و در پایین آن شاهد خروجی اسپیکر، پورت گوشی و جک ۳.۵ میلی متری هدفون هستیم.

بخش آمریکای شرکت سامسونگ همچنین اعلام کرده که گوشی گلکسی A03s نیز که در ماه آگوست شاهد معرفی آن بودیم؛ به زودی در بازار این کشور با قیمت ۱۵۹ دلار عرضه خواهد شد. نمایشگر گوشی گلکسی A03s، دقیقا مشابه نمونه قرار گرفته در گلکسی A13 5G بوده اما فاقد نرخ نوسازی بالا است؛ پردازنده آن از نوع مدیاتک هیلیو P35 است که توسط ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود.

گلکسی A03s در بخش دوربین، دارای سیستم دوربین سه‌گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و در نهایت سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است؛ دوربین سلفی آن نیز همانند گلکسی A13 5G، رزولوشن ۵ مگاپیکسل را دارد. این گوشی نیز دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی بوده و به همراه سیستم عامل اندروید 11 به بازار عرضه می‌شود.

image

 

البته فراموش نکنید که این امکانات مربوط به نسخه جهانی گوشی گلکسی A03s بوده و ممکن است نسخه آمریکایی آن، با تغییراتی جزئی روانه بازار شود؛ همین امر برای نسخه جهانی گوشی گلکسی A13 5G نیز صدق می‌کند. درباره گوشی مقرون به صرفه جدید سامسونگ چه می‌اندیشید؟ آیا گلکسی A13 5G توانایی رقابت با گوشی‌های مقرون به صرفه چینی را خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)