خانهاخبار
تفاوت لپ تاپ معمولی و لمسی

تفاوت لپ تاپ معمولی و لمسی

انتخاب خرید یک لپ تاپ جدید همیشه آسان نیست.
۱۴۰۰/۹/۹

انتخاب خرید یک لپ تاپ جدید همیشه آسان نیست. اکنون هزاران گزینه مختلف وجود دارد. در برخی موارد، حتی ممکن است این انتخاب را داشته باشید که بین یک لپ تاپ استاندارد و یک نسخه لمسی تصمیم بگیرید. بنابراین، ما قصد داریم نگاهی گذرا به این موضوع بیندازیم که آیا انتخاب لپ‌تاپ با قابلیت لمسی ایده خوبی است یا نه.

image

مزایای لپ تاپ صفحه لمسی

دو نوع صفحه نمایش لمسی رایج در لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود. نوع مقاومتی و نوع خازنی.

مقاومتی

صفحه نمایش لمسی مقاومتی از دو لایه تشکیل شده است. برای کار، به فشار ناشی از لمس کاربر متکی است. این لایه‌ها هر دو با جریان الکتریکی می‌آیند و از یکدیگر جدا می‌مانند. یکی مقاومتی و دیگری رسانا است. هر زمان که صفحه نمایش را لمس می‌کنید، لایه مقاومتی آن احساس سختی می‌کند و با لایه رسانا در تماس است. این نقطه تماس منجر به تغییر در جریان الکتریکی می‌شود. نرم افزار این تغییر را تایید می‌کند و شروع به انجام وظیفه خود یعنی باز کردن، بستن یا کشیدن یک برنامه می‌کند. نمایشگرهای لمسی مقاومتی قادر به قرار دادن چندین انگشت به طور همزمان نیستند زیرا نرم افزار تنها می‌تواند یک نقطه تماس را تشخیص دهد.

خازنی

صفحه نمایش لمسی خازنی تنها از یک لایه تشکیل شده است. این لایه به عنوان مختصات نیز عمل می‌کند. برای اینکه صفحه نمایش لمسی کار کند، باید با بدن انسان که بار الکتریکی ذخیره می‌کند، در تماس باشد. وقتی یک صفحه نمایش لمسی خازنی را لمس می‌کنیم، این نقطه تماس جریان انرژی الکتریکی روی صفحه را تغییر می‌دهد. بر خلاف صفحه نمایش لمسی مقاومتی، صفحات خازنی اجازه دارند چندین نقطه تماس را تشخیص دهند. به همین دلیل است که می‌تواند ویژگی‌های چند لمسی و چندین انگشت را در خود جای دهد. این نوع صفحه نمایش لمسی امکان بزرگنمایی را نیز فراهم می‌کند.

لپ تاپ معمولی یا لمسی ؟ کدام یک را بخریم؟

تفاوت لپ‌تاپ‌های لمسی و غیر لمسی در این است که مدل‌های صفحه‌نمایش لمسی برای کسانی که به هنر و طراحی علاقه‌مند هستند بسیار بهتر هستند و تمایل دارند نمایشگرهای بهتری با وضوح بالاتر داشته باشند. از سوی دیگر، صفحه نمایش غیر لمسی ارزان‌تر، سبک‌تر و از نظر عمر باتری بهتر است. آنها نیز برخی از حوزه‌های بسیار کلیدی هستند، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد نمایشگرهای صفحه لمسی در مورد آن فکر کنید. اینها تفاوت‌های اصلی بین این دو است. داشتن صفحه نمایش لمسی معمولاً به این معنی است که لپ تاپ شما نیز 2 در 1 خواهد بود که می‌تواند به عنوان یک تبلت باشد.

image

چرا باید لپ تاپ صفحه لمسی را انتخاب کنید؟

صفحه لمسی

چند دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید لپ تاپ لمسی را انتخاب کنید. در اینجا فقط چند نکته اصلی وجود دارد.

  1. هنر دیجیتال – دلیل اصلی که می‌خواهید لپ‌تاپ صفحه لمسی را انتخاب کنید این است که به هنر علاقه دارید. این سبک لپ‌تاپ که با قلم مناسب مطابقت دارد، می‌تواند به عنوان ابزاری برای طراحی و ایجاد نقشه‌ها و طرح‌ها استفاده شود.
  2. نمایشگرهای بهتر - یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد لپ تاپ‌های صفحه لمسی این است که آنها اغلب روشن‌ترین و زنده‌ترین رنگ‌ها را تولید می‌کنند و بسیاری از آنها از نظر طراحی شبکیه و 4K نیز هستند.
  3. تجربه کاربری – یکی از دلایل اصلی که شما می‌خواهید یکی از این لپ تاپ‌ها را در وهله اول انتخاب کنید این است که حرکت و استفاده از آنها بسیار آسان است. به جای استفاده از موس، که می تواند خسته کننده باشد، داشتن صفحه نمایش لمسی اغلب بسیار بهتر است.

image

 

چرا نباید صفحه نمایش لمسی را انتخاب کنید؟

در حالی که دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید به سراغ لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی بروید، دلایلی نیز وجود دارد که ممکن است شما هم نخواهید این کار را انجام دهید.

  1. قیمت لپتاپ : اگرچه از بسیاری جهات یک صفحه نمایش لمسی ممکن است انتخاب بهتری باشد، اما معمولاً در مقایسه با یک صفحه نمایش معمولی قیمت بالایی دارد.همچنین قیمت اجزای اصلی آن مانند قیمت کارت گرافیک بالا است.
  2. سنگین‌تر : لپ تاپ‌های دارای صفحه نمایش لمسی سنگین‌تر از همتایان خود خواهند بود. آنها فقط حدود 0.2 تا 0.25 پوند سنگین‌تر هستند، که ممکن است زیاد به نظر نرسد. اما، اگر به دنبال چیزی قابل حمل هستید، ارزش بررسی کردن را دارد.
  3. عمر باتری : لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش لمسی وجود دارند که احتمالاً باید آنها را بیشتر شارژ کنید، که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

کدام نوع لپ تاپ بهتر است؟

کاربران لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی اشاره می‌کنند که ویژگی صفحه لمسی به بهره‌وری کمک می‌کند، زیرا به آنها کمک می‌کند کارها را سریع‌تر انجام دهند. مدل‌های صفحه لمسی برای کارهای خاص، مانند انجام کارهای خلاقانه از طراحی گرفته تا یادداشت برداری سریع، بسیار امکان پذیر هستند. صفحه نمایش به راحتی قابل پیمایش است زیرا می‌توانید مستقیماً از انگشتان خود استفاده کنید. علاوه بر این، مدل‌های صفحه نمایش لمسی از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند و روشنایی و دقت رنگ استثنایی را ارائه می‌دهند که برای کسانی که زیاد با رنگ کار می‌کنند بسیار عالی است. همانطور که در بالا توضیح دادیم، این مدل‌ها دارای معایب خاصی نیز هستند. نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی سنگین‌تر، گران‌تر هستند و از باتری‌های بیشتری استفاده می‌کنند.

چه زمانی لپ تاپ غیر لمسی انتخاب خوبی است؟

لپ تاپ غیر لمسی مانند Acer Predator Helios 300 برای انجام کارهای سنگین، بازی و اجرای برنامه‌های سنگین عالی است و نیازی به خرید سی پی یو ندارید. زمانی که باید از صفحه کلید به عنوان رسانه ورودی اصلی استفاده کنید، بهترین انتخاب شماست. هنگام خرید لپ تاپ غیر لمسی می‌توانید مشخصات سخت افزاری خوبی را با قیمت مقرون به صرفه دریافت کنید.

نتیجه گیری:

لپ‌تاپ‌های لمسی به شما این امکان را می‌دهند که لپ‌تاپ‌های خود را با استفاده از انگشت یا قلم لمسی کنترل کنید. لپ‌تاپ‌های پریمیوم ویژگی‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کنند، اما خرید با مشخصات و کیفیت بالا می‌تواند گران باشد. لپ‌تاپ‌های غیر لمسی نیز برای استفاده همه جانبه عالی هستند. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب بین لپ تاپ‌های لمسی و غیر لمسی، بودجه و مشخصات را در نظر بگیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)