خانهاخبار
قیمت چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000، دو برابر نسل پیشین خواهد بود!

قیمت چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000، دو برابر نسل پیشین خواهد بود!

به نظر می‌رسد که چیپست‌های جدید تولید شده توسط مدیاتک و کوالکام، قیمت‌های بسیار بالایی دارند و به تازگی مشخص شده که قیمت چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000، حدودا دو برابر نسل پیشین یا دیمنسیتی 1200 است.
۱۴۰۰/۹/۷

مدتی است که در آستانه معرفی و عرضه نسل جدید چیپست‌های ۴ نانومتری هستیم و انتظار می‌رود که شرکت کوالکام، در هفته آینده از نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون خود رونمایی کند. در سوی دیگر، شرکت مدیاتک در هفته گذشته از چیپست پرچمدار جدید خود، یا همان دیمنسیتی 9000 رونمایی کرد که نخستین چیپست ۴ نانومتری مخصوص گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود.

به گفته گزارشی که توسط یکی از افشاگران چینی به نام Digital Chat Station منتشر شده است؛ جدیدترین چیپست مدیاتک قیمتی بسیار بالا داشته و برای سازندگان حدودا دو برابر نسل پیشین یا دیمنسیتی 1200 هزینه خواهد داشت. به همین دلیل، باید انتظار افزایش قیمت گوشی‌های عرضه شده با این پردازنده را نسل به نسل‌های پیشین داشته باشیم.

image

 

این گزارش همچنین ذکر می‌کند که با وجود قیمت قابل توجه و بالای دیمنسیتی 9000، چیپست کوالکام یا همان اسنپدراگون 8 نسل اول، قرار است از پرچمدار جدید مدیاتک نیز گران‌تر باشد! این افشاگر همچنین ادعا می‌کند که گوشی‌های عرضه شده به همراه چیپست میان رده ۵ نانومتری دیمنسیتی 7000، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهند شد.

در روز گذشته، شاهد لو رفتن عکسی از لوگوی چیپست جدید و پرچمدار کوالکام بودیم که با توجه به آن، نام این چیپست ممکن است به جای اسنپدراگون 8 نسل اول، اسنپدرگون 8Gx نسل اول باشد. به هر صورت، رویداد کوالکام به زودی برگزار خواهد شد و در روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر)، می‌توانیم با این چیپست جدید به طور کامل آشنا شویم.

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، مدیاتک در هفته گذشته رویدادی را برگزار کرده و در آن از چیپست پرچمدار جدید خود، با نام دیمنسیتی 9000 رونمایی کرد. این نحوه نام‌گذاری، کمی عجیب به نظر می‌رسید زیرا نام چیپست پرچمدار قبلی این شرکت، دیمنسیتی 1200 بوده و مدیاتک به طور ناگهانی این عدد را به 9000 رساند؛ دلیل این حرکت از سوی مدیاتک، احتمالا عرضه چندین چیپست‌ متفاوت در رده‌های قیمتی متفاوت است.

image

 

با توجه به گزارشات منتشر شده در هفته‌های اخیر، احتمالا تا ماه فوریه سال ۲۰۲۲، شاهد عرضه گوشی‌های به همراه چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 به بازار خواهیم بود؛ این امر، با گفته‌های مدیاتک درباره عرضه نخستین گوشی‌های با این پردازنده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نیز جور در می‌آید. در سوی دیگر، گوشی شیائومی 12 یا پرچمدار جدید موتورولا، قرار است نخستین گوشی عرضه شده به بازار با چیپست جدید کوالکام یا همان اسنپدراگون 8 نسل اول باشند و تا قبل از پایان سال روانه بازار شوند.

درباره قیمت بالای چیپست‌های مدیاتک دیمنسیتی 9000 و کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول چه می‌اندیشید؟ آیا با توجه به قیمت بالای فعلی گوشی‌های پرچمدار، باز هم امکان افزایش این قیمت وجود دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)