خانهاخبار
معرفی ۹ فیلم سرگرم کننده در ژانر اکشن

معرفی ۹ فیلم سرگرم کننده در ژانر اکشن

معرفی ۹ فیلم از قبیل Anna، Kingsman در ژانر اکشن که دیدنشان خالی از لطف نیست و آخر هفته فرصت خوبی برای دیدن این فیلم‌ها است.
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

ژانر اکشن یکی از پرطرفدارترین ژانرها در میان سینما دوستان است و سالانه فیلم‌های زیادی در این دسته قرار می‌گیرد و حتی برخی بازیگران با فیلم‌های اکشن شناخته می‌شوند؛ در ادامه به معرفی ۱۰ فیلم اکشن در سالیان اخیر پرداختیم.

1- نگهبانانی از دیرباز(Old Guard) 2019

image

 

نگهبانانی از دیرباز فیلمی است به کارگردانی Gina Prince-Bythewood کارگردان ۵۲ ساله آمریکایی و  در سال ۲۰۲۰ از شبکه اختصاصی نتفلیکس پخش شد. 

داستان فیلم درباره گروهی از جنگجویان نامیرا است که  صدها سال است برای محافظت از مردم در حال تلاش و نبرد هستند و در همین حین یک مامور سابق سیا می‌خواهد با فریب آنها به راز جاودانگی آنها پی ببرد. 

روایت و داستان فیلم بر اساس و برگرفته از کتاب کمیکی به همین عنوان به رشته تحریر درآمده.  

بازیگر نقش اول فیلم نیز شارلیز تِرِن بازیگر  ۴۶ ساله اهل آفریقای جنوبی است. او که در فیلم بدلکاری‌های نقشش را خودش انجام می‌داد پس از پایان فیلمبرداری به دلیل آسیب‌دیدگی مجبور به انجام سه جراحی شد!

۲-هیچکس (Nobody) 2021

image

 

هیچکس، یکی از اکشن‌های خوب سالیان اخیر بود. فیلم که به کارگردانی Ilya Naishuller در سال ۲۰۲۱ با چند بار تاخیر منتشر شد دومین فیلم اکشن این کارگردان پس از Hard-core Henry است.

داستان فیلم هیچکس از جایی شروع می‌شود که به خانه هاچ منسل که یک مرد خانواده است دستبرد زده می‌شود و هاچ با اینکه توانایی مقابله با دو سارق را دارد، اما از جدال خودداری می‌کند. این اتفاق باعث بیدار شدن وجهه دیگر و قدیمی هاچ که گویی مامور سابق اطلاعاتی آمریکا بوده می‌شود. 

یکی از دلایل عمده محبوبیت و مورد توجه قرار گرفتن فیلم هیچکس بازیگر اصلی فیلم یعنی باب ادینکرک است. باب نزد هواداران و علاقه‌مندان به فیلم و سریال با نقش به یاد ماندنی ساول در دو سریال Breaking Bad  و Better call Saul شناخته شده است. 

نویسنده فیلم هیچکس نیز  Derek Kolstad است که قبلا نویسندگی سری فیلم‌های جان ویک را بعهده داشته و این باعث شده فیلم حال و هوای جان ویکی هم داشته باشد.

۳- کینگزمن(Kingsman)2014,2017,2021

image

 

کینگزمن نام یک سری فیلم در ژانر اکشن و جاسوسی است که دو قسمت اول آن با عناوین The Secret Service و The Golden Circle در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ منتشر شده و قسمت سوم آن نیز در سال جاری میلادی منتشر خواهد شد و گویا یک قسمت دیگر از این سری نیز ساخته خواهد شد. 

داستان سری اول فیلم درباره یک سازمان فوق مخفی جاسوسی است که یکی از ماموران کارکشته یک جوان خام ولی با استعداد را برای تعلیم و تربیت برای این سازمان انتخاب می‌کند.

بازیگر نقش اول فیلم تارون اگرتون است که ممکن است شما علاقه‌مندان او را در یکی از فیلم‌های رابین هود و یا راکت من (فیلمی به کارگردانی دکستر فلچر در ژانر بیوگرافی-موزیکال که به زندگی هنرمند برجسته التون جان می‌پردازد) دیده باشید.

۴- وضعیت قرمز (Red Notice) 2021

image

 

وضعیت قرمز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی Rawson Marshall Thurber است که قبلا سه فیلم  We're The Millers، Skyscraper و Central Intelligence را کارگردانی کرده.

 داستان فیلم روایت افسانه‌ای ساختگی درباره ۳ تخم طلایی کلوپاترا است که در تاریخ ۲ تای آنها پیدا شده اما سومی هرگز دیده نشده. این بار اما یک تاجر مصری برای هدیه عروسی دخترش درخواست این ۳ تخم را داده و در ازای آن پاداش بزرگی تعیین کرده. 
اکنون مامور هارتلی مامور اف بی آی برای جلوگیری از دزدیده شدن این جواهرات که جای ۲ تای آنها معلوم است تلاش می‌کند. 

دواین د راک جانسون نقش پلیس اف بی آی در فیلم و گل گدوت و رایان رینولدز نقش دو دزد حرفه‌ای در زمینه آثار هنری را بازی میکنند.

۵- خشم مردانه (Wrath of man) 2021

image

 

یکی دیگر از فیلم‌های اکشن خوب سالیان اخیر خشم مردانه اثر کارگردان بریتانیایی گای ریچی است.

گای ریچی نزد علاقه‌مندان با فیلم‌هایی چون Snatch، The Gentleman و The Man From U.N.C.L.E شناخته می‌شود و همواره در فیلم‌های خود یک ریتم خاص و کمدی جالبی دارد.

داستان فیلم روایتگر مردی است با گذشته‌ای مرموز که برای یک سازمان انتقال پول استخدام می‌شود.

بازیگر نقش اول فیلم جیسون استاتهام است که به کل برای بازی در فیلم‌های اکشن معروف شده و محبوبیت پیدا کرده. اگرچه جیسون قبلا هم در فیلم Snatch با گای ریچی نیز همکاری داشته.

۶- شش زیرزمینی (Six Underground) 2019

image

 

شش زیرزمینی فیلمی است که در سال ۲۰۱۹ بسیار سر و صدا کرد و توانست به لیست پربیننده‌ترین فیلم‌های شبکه نت فلیکس هم راه یابد. 
 
شش زیرزمینی به کارگردانی مایکل بی است که قبلا ممکن است نام او را به خاطر کارگردانی سری فیلم‌های Bad Boys یا Transformers شنیده باشید. 
 
خلاصه داستان فیلم درباره گروهی افراد حرفه‌ای غیر نظامی است که متشکل از ۶ نفر هستند و این بار مأموریت دارند که حاکم دیکتاتور کشور خیالی تورگستان را از بین ببرند. 
 
از بازیگران مطرح فیلم می‌توان به رایان رینولدز و پیمان معادی عزیز اشاره کرد که نقش برادر حاکم تورگستان را بازی می‌کند.

۷- آنا (Anna) 2019

image

 

آنا فیلمی است محصول کشور فرانسه اما به زبان انگلیسی که در سال ۲۰۱۹ با بودجه ۳۰ میلیون دلاری اکران شد. 

نویسنده و کارگردان فیلم لوک بسون است. نام لوک برای اولین بار با فیلم موفق Leon سر زبان‌ها افتاد و بار دیگر برای فیلم Lucy با بازی اسکارلت یوهانسون. 

داستان فیلم درباره دختری روس با ظاهری فریبنده است که زندگی تهی و خلافکارانه دارد اما زندگی‌اش هنگامی که با ماموران کا گ ب رو به رو می‌شود عوض شده و تبدیل به یک آدمکش حرفه‌ای می‌شود. 

جالب اینجاست که شخصیت اصلی فیلم را ساشا لوس مدل روسی بازی کرده و این اولین تجربه وی برای ایفای نقش اصلی در یک فیلم است. همچنین کیلین مورفی و لوک ایوانز از دیگر بازیگران شاخص فیلم هستند.

۸- مردان خوب (Nice Guys) 2016

image

 

مردان خوب در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی شین بلک کارگردان و نویسنده فیلم مرد آهنی ۳ اکران شد. 

داستان فیلم درباره یک بازیگر است که به ظاهر گم شده اما در واقع مخفی شده و برای خودش یک بادیگارد به نام هارلی استخدام می‌کند تا از شر کارآگاه میچ که دنبالش می‌گردد خلاص شود. چیزی نمی‌گذرد که این دو متوجه می‌شوند که قضیه فراتر از گم شدن و مخفی شدن است و به ناچار باهم همکاری می‌کنند. 

بازیگران اصلی فیلم راسل کرو و رایان گاسلینگ هستند که می‌توان گفت برای چنین نقش‌هایی انتخاب عالی‌ای بودند و تنها وجودشان باعث محبوبیت دوچندان فیلم شده.

۹- محافظ هیتمن (Hitman's Bodyguard) 2017

image

 

محافظ آدمکش یا محافظ هیتمن فیلمی است محصول کشور آمریکا که قسمت اول آن با بودجه ۳۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ از شرکت Lion's Gate منتشر شد.

داستان قسمت اول فیلم راجع به یک محافظ شخصی بسیار حرفه‌ای است که پس از ترور یکی از مشتریانش دیگر از اعتبار سابقی که داشت  برخوردار نیست و برای برگرداندن نامش باید با دشمن دیرینه‌اش داریوس کینکید همکاری کند.

بازیگران اصلی فیلم رایان رینولدز و ساموئل ال جکسون هستند که حضورشان باعث جذابیت چند برابر فیلم و بالا بردن سطح کمدی فیلم شده. 
همچنین گری اولدمن نیز در فیلم ایفای نقش می‌کند.

قسمت دوم فیلم که دنباله‌ای برای همین قسمت است در سال ۲۰۲۱ با همین بازیگران بعلاوه سلما هایک بعنوان همسر داریوس با نام The  Hitman's Wife's Bodyguard اکران شد.

شما کدام یک از فیلم‌های بالا را دیده‌اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)