خانهاخبار
سامسونگ اپلیکیشن Expert RAW برای عکاسی حرفه‌ای در گلکسی اس 21 الترا را منتشر کرد

سامسونگ اپلیکیشن Expert RAW برای عکاسی حرفه‌ای در گلکسی اس 21 الترا را منتشر کرد

اپلیکشن EXPERT RAW به کمک کاربران گوشی‌های سامسونگ اس 21 اولترا برای ادیت حرفه‌ای و عکس برداری با فرمت RAW می‌آید.
۱۴۰۰/۹/۴

اکثر کسانی که از از عکاسی لذت می‌برند از حالت Pro Mode در دوربین گوشی خود استفاده می‌کنند؛ حالتی که تا پیش از این در گلکسی اس 21 الترا هم وجود داشت اما برای دوربین اصلی و الترا واید در دسترس بود. حالا سامسونگ به تازگی اپلیکیشن دوربین Expert RAW را با پشتیبانی از فرمت Linear DNG RAW و ۱۶ بیتی برای هر چهار سنسور دوربین گوشی گلکسی اس 21 اولترا عرضه کرده است.

فایل‌های DNG شامل پردازش HDR مبتنی بر چند فریم تصاویر JPEG معمولی است، اما انعطاف‌پذیری و قدرت مانور بیشتری با فایل ۱۶ بیتی به آن اضافه خواهد شد. با این اپلیکیشن می‌توانید بدون نگرانی در مورد از دست دادن محدوده دینامیکی پایه عالی جزئیات و وضوح تصاویر در اس 21 الترا، خروجی مورد نظرتان بعد از ادیت را داشته باشید.

فایل‌های DNG همچنین دارای یک پروفایل تعبیه شده برای لایت روم و یک اشتراک مستقیم برای فرستادن تصاویر از برنامه Expert RAW به برنامه ادیت حرفه‌ای Lightroom Mobile در اندروید هستند. به غیر از پشتیبانی از DNG، اکسپرت راو شامل کنترل کامل بر پارامترهای عکسبرداری مانند ISO، سرعت شاتر، فوکوس و وایت بالانس است. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که هیستوگرام عکس قابل مشاهده باشد یا خیر.

در ادامه چند نمونه عکس با برنامه دوربین سامسونگ با فرمت JPEG و Expert RAW با فرمت DNG را می‌بینید که قبل از ادیت، یک تصویر تقریباً یکسان دارند. اما باید فایل‌های DNG را با برنامه‌ای مانند لایت روم ادیت کنید، زیرا با فرستادن عکس با فرمت DNG به JPEG با Google Photos در نهایت به شما یک تصویر صاف بدون ادیت و اصلاح HDR می‌دهد. نقطه قوت عکاسی RAW اینجاست که می‌توان فایل‌های DNG را با برنامه‌ای مانند لایت روم ویرایش کرده و به تصاویر دلخواه HDR  تبدیل کرد.

image

image

Expert RAW در حال حاضر فقط برای گوشی گلکسی اس 21 اولترا با اندروید 12 و از طریق فروشگاه گلکسی  در دسترس است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)