خانهاخبار
حتی اندروید 11 نیز پراستفاده‌ترین نسخه از این سیستم عامل نیست!

حتی اندروید 11 نیز پراستفاده‌ترین نسخه از این سیستم عامل نیست!

به تازگی گزارشی از تعداد کاربران نسخه‌های متفاوت سیستم عامل اندروید منتشر شده است و به نظر می‌رسد که بر خلاف انتظارات، نسخه 11 اندروید در مقام اول قرار ندارد.
۱۴۰۰/۹/۳

شرکت گوگل مدتی است که گزارش تعداد کاربران نسخه‌های متفاوت اندروید را منتشر نکرده و برای دستیابی به این اطلاعات، رسانه‌ها مجبور به استفاده از اندروید استودیو و بررسی آمار آن برای یافتن پر استفاده ترین نسخه از سیستم عامل اندروید شدند.

خبرگزاری 9to5Google، به تازگی همین کار را انجام داده و با استفاده از اطلاعات موجود در اندروید استودیو، پر طرفدارترین نسخه از این سیستم عامل را مشخص کرده است. در حال حاضر، اندروید 10 محبوب‌ترین نسخه از این سیستم عامل بوده و ۲۶.۵ درصد از دسترسی‌ها به استور گوگل پلی، توسط دستگاه‌هایی با این سیستم عامل صورت گرفته‌ است.

image

 

پس از اندروید 10، نسخه بعدی آن یا همان اندروید 11 قرار داشته که ۲۴.۲ درصد از سهم کاربران این سیستم عامل را به خود اختصاص داده است. نکته جالب این است که در این آمار، شاهد حضور جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یا همان اندروید 12 نیستیم؛ البته ناگفته نماند که اندروید 12 در روز ۴ اکتبر (۱۲ مهر) در دسترس کاربران قرار گرفت و به گفته 9to5Google، این آمار مربوط به حدود سه هفته قبل است.

در مقام سوم، نسخه 9 سیستم عامل اندروید (پای) قرار گرفته که بر روی ۱۸.۲ درصد از دستگاه‌های اندرویدی در حال اجرا است؛ سپس شاهد اندروید 8 (اوریو) هستیم که ۱۳.۷ درصد از کاربران در حال استفاده از آن هستند. سیستم عامل اندروید 7 (نوقا)، کاربران کمتری داشته و ۶.۳ درصد از کاربران اندروید، از آن استفاده می‌کنند. در نهایت، نسخه‌های قدیمی اندروید 4.1 (جلی بین)، اندروید 4.4 (کیت کت) و اندروید 5 (آبنبات چوبی) قرار دارند که به ترتیب روی ۰.۶، ۱.۴ و ۳.۹ درصد از گوشی‌های اندرویدی اجرا می‌شوند.

به هر حال، به نظر می‌رسد که استقبال شرکت‌ها از نسخه جدید این سیستم عامل یا همان اندروید 12 بسیار خوب بوده است. شرکت گوگل مانند همیشه در ابتدا این آپدیت را برای گوشی‌های پیکسل خود منتشر کرد و سامسونگ نیز این نسخه از اندروید را به همراه رابط کاربری One UI 4.0 خود برای کاربران گوشی‌های سری گلکسی اس 21 منتشر کرده است.

image

 

البته اگر قرار باشد شاهد یک تحول اساسی در دنیای آپدیت‌های اندروید باشیم؛ برند‌هایی چون وان پلاس، موتورولا و شیائومی باید عجله بیشتری کرده و سعی کنند تا هر چه سریع‌تر، جدیدترین نسخه اندروید را برای گوشی‌های خود منتشر کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)