خانهاخبار
نام چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود

نام چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود

کوالکام، شرکت تراشه ساز بزرگ امریکایی خبر از تغییر مدل نام گذاری چیپست های خود داد و حالا باید منتظر معرفی چیپست جدید اسنپدراگون نسل 1 باشیم.
۱۴۰۰/۹/۳

 

کوالکام اعلام کرده است که  تغییراتی را در برندینگ و نام پلتفرم‌های موبایلی خود ایجاد کرده است. این شرکت در وب سایت خود به توضیح جداسازی برندهای کوالکام و اسنپدراگون پرداخته است. چیپست‌های بعدی اسنپدراگون بدون برند کوالکام معرفی خواهند شد. این شرکت نام چیپست‌های اسنپ دراگون خود را به «Gen1» تغییر می دهد. این نام شامل یک سری تک رقمی و عدد نسل خواهد بود که شروع کننده آن، پلتفرم‌های پرچمدار جدید سری اسنپدراگون ۸ هستند. این به این معنی است که نام این تراشه اسنپدراگون 898 یا حتی شبیه به آن هم نخواهد بود. نام آن، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. سال آینده میلادی هم اسنپدراگون ۸ نسل ۲ وارد بازار می‌شود. این تغییر تراشه‌های دیگر، از جمله خط تولید cx برای دستگاه‌های دارای ویندوز مبتنی بر پردازنده آرم را تحت تأثیر قرار می‌دهد .

همچنین کوالکام اعلام کرده که از نشانه‌های رنگی در لوگوهای خود برای جداسازی تراشه‌های پرچمدار از میان رده و چیپست‌های پائین رده استفاده خواهد کرد. از رنگ طلایی برای چیپست‌های پرچمدار و رنگ‌های مشکی، مسی و قرمز برای چیپست های سایر رده‌ها استفاده خواهد شد.

به نظر می رسد لنوو دقیقاً روی  چنین دستگاهی کار می کند. در ادامه  نتیجه گیک بنچ از لنوو  QRD با چیپست اسنپ دراگون  8cx  نسل3 آورده شده است.

image

image

 

اسنپدراگون 8cx اصلی در پایان سال 2018 معرفی شد و بر اساس اسنپدراگون 855 ساخته شده بود. سپس اسنپدراگون  نسل  با تغییر بیشتر در طراحی 2 سال گذشته وارد بازار شد.

هنوز چیز زیادی در مورد طراحی نسل 3 یا QRD نمی دانیم. چیزی که واضح است این است که ویندوز 11 را روی تبلت یا لپ‌تاپ  اجرا می‌کند؛ محصولی مشابه Lenovo IdeaPad 5G، لپ‌تاپ ویندوز 10 لنوو که ژانویه امسال با تراشه اصلی 8cx،  5G همیشه روشن و طراحی بدون فن استفاده می‌کند.بر کسی پوشیده نیست که  تولیدکنندگانی مانند لنوو به دنبال تولید لپ‌تاپ‌های بدون فن مجهز به پردازنده آرم هستند.

همچنین می دانیم که امتیاز 5000+ در تست چند هسته ای نزدیک به دو برابر چیزی است که از بنچمارک های اولیه گوشی اسنپدراگون 8 نسل 1 می دیدیم. نتیجه تک هسته‌ای اساساً یکسان است، و نشان می‌دهد که نسل 3 از همان هسته‌های اصلی Cortex-X2 اما احتمالاً هسته‌های اصلی دو برابر بزرگ‌تر استفاده می‌کند و هسته‌های کوچک را حذف می‌کند (تعداد کل هنوز 8 تا است). .

 

همچنین، تبلت یا لپ‌تاپ   بدون فن QRD احتمالاً خنک‌کننده بهتری نسبت به گوشی‌ها دارد. باید این را هم  در نظر گرفت که مقایسه معیارهای بین پلتفرم‌ها (در این مورد ویندوز و اندروید) دقیق نیستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۰/۹/۵
???❤
این رنگ‌بندی چیپست‌هاست☝?
?پرچمدار
?قاتل پرچمدار
?میان‌رده
❤پایین‌رده
□ این مربعِ توخالی همان قلبِ قهوه‌ای است(چیپست بُرُنزی). منتها از واتساپ آوردم اینجا برای این پلتفرم قابل خوانش نیست.