خانهاخبار
ایلان ماسک ۱٫۱ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت!

ایلان ماسک ۱٫۱ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت!

اسناد مالی ارائه‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد ایلان ماسک بیش از یک میلیارد دلار از سهام تسلای خود را به فروش رسانده است.
۱۴۰۰/۸/۲۱

ماسک طی روزهای گذشته یک نظرسنجی توییتری را برای فروش ۱۰ درصد سهام تسلای خود برگزار کرده بود و بیشتر کاربران از فروش این سهام استقبال کرده بودند و اکنون مستندات مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان می‌دهد وی واقعا ۹۳۴۰۹۱ سهم خود را به ارزش حدود ۱٫۱ میلیارد دلار فروخته است.

پرونده ها نشان می دهد که ماسک قصد داشت سهام را به عنوان بخشی از تعهدات مالیاتی خود در ماه سپتامبر(شهریور) بفروشد.او در آخر هفته از ۶۳ میلیون دنبال کننده خود نظرسنجی کرد و از آنها پرسید که آیا باید ۱۰ درصد از دارایی های تسلا خود را بفروشد یا خیر. از ۳.۵ میلیون پاسخ دهنده، تقریباً ۵۸ درصد پاسخ مثبت دادند. با این حال، مدیر عامل تسلا کمتر از ۱ درصد در این فروش فروخته است و همچنان بیش از ۱۷۰ میلیون سهم دارد.

مستندات مربوطه نشان می‌دهد ایلان ماسک از قبل برای فروش سهام تسلا برنامه ریزی کرده بوده است و «مت لوین» یکی از تحلیلگران بازار نیز می‌گوید این برنامه از ۲۳ شهریورماه (۱۴ سپتامبر) کلید خورده است و اکنون نیز مستندات SEC این موضوع را تایید می کند که وی ۹۳۴۰۹۱ سهم خود را به قیمت هر سهم برابر با ۶.۲۴ دلار فروخته است.

وی در پاسخ به این نظرسنجی خاطرنشان کرد: «من از جایی حقوق و پاداش نقدی نمی‌گیرم. من فقط سهام دارم، بنابراین تنها راه برای من برای پرداخت مالیات شخصاً فروش سهام است.»

image

در روزهای پس از نظرسنجی، سهام تسلا ۱۶ درصد کاهش یافت و برای مدت کوتاهی در ۱۰ نوامبر(دیروز) به زیر ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد. TSLA در 4 نوامبر(13آبان) به بالاترین سطح خود یعنی 1230 دلار رسید و در حال حاضر حدود ۱۱ درصد از آن اوج کاهش یافته است.

مایکل سیلور، مدیر عامل MicroStrategy، پس از نظرسنجی توییتر به وی پیشنهاد داد بیت کوین بیشتری بخرد، اما قبل از اینکه اخباری در مورد این فروش منتشر شود:

اگر هدف تنوع بخشی است، یک استراتژی جایگزین که باید در نظر گرفت تبدیل ترازنامه TSLA دلار به استاندارد بیت کوین و خرید ۲۵ میلیارد دلار بیت کوین است. این تنوع، حفاظت از تورم و سود بیشتر را برای همه سرمایه‌گذاران به یک روش مالیاتی کارآمد به ارمغان می‌آورد.

با توجه به BitcoinTreasuries، تسلا در حال حاضر دارای ۴۳۲۰۰ بیت کوین است که با قیمت های فعلی ارزش تخمینی ۲.۷۹ میلیارد دلار دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)