خانهاخبار
یوتیوب تعداد نپسندیدن همه ویدیوها را از دید عموم حذف می‌کند

یوتیوب تعداد نپسندیدن همه ویدیوها را از دید عموم حذف می‌کند

یوتیوب تعداد نپسندیدن‌ها را در همه ویدیوهای این پلتفرم خصوصی می‌کند. کاربران همچنان می‌توانند روی گزینه دوست نداشتن در ویدیوهای یوتیوب کلیک کنند، اما تعداد دیسلایک‌ها دیگر نشان داده نخواهد شد.
۱۴۰۰/۸/۲۱

یوتیوب در حال ایجاد یک تغییر اساسی در نحوه تعامل کاربران با سرویس خود است. از امروز، تعداد نپسندیدن‌ها قابل مشاهده نخواهد بود. به بیان دیگر، گزینه نپسندیدن حذف نمی‌شود بلکه کاربران یوتیوب همچنان می‌توانند هر ویدیویی در یوتیوب را که خوششان نیامد نپسندیدن را انتخاب کنند اما این تعداد نپسندیدن‌ها فقط برای سازنده ویدیو قابل مشاهده خواهد بود.

image

یوتیوب از «حملات دیسلایک‌ها» و سایر اشکال آزار و اذیت به عنوان دلیل اصلی این تغییر نام می‌برد. اگر گروهی از افراد به هر دلیل خاصی ویدیویی را دوست نداشته باشند، می‌توانند گزینه دوست نداشتن را انتخاب کنند تا اعداد نپسندیدن‌ها را تا حد امکان افزایش دهند.

یوتیوب از مارس سال جاری راه‌هایی را برای کمک به محافظت از سازندگان در برابر این نوع حملات آزمایش کرده است. این شرکت با مخفی کردن اعداد نپسندیدن از دید عموم، مشاهده کرد که تعداد نپسندیدن‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافت زیرا بینندگان در صورت عدم مشاهده این تعداد، احتمال کمتری داشتند که این گزینه را هدف قرار دهند. این تغییر همچنین به محافظت از سازندگان مبتدی کمک می‌کند چرا که به‌طور متوسط، بیشتر از کانال‌های شناخته شده تحت تأثیر تعداد زیاد نپسندیدن‌ها قرار می‌گیرند.

سازندگان یوتیوب همچنان می‌توانند میزان دقیق نپسندیدن‌های یک ویدیو را در استودیوی یوتیوب مشاهده کنند. و بینندگان همچنان به راحتی می‌توانند از گزینه نپسندیدن استفاده کنند، زیرا به الگوریتم‌های یوتیوب کمک می‌کند تا سازندگان، بهتر، از بازخورد کاربران به ویدیوی او مطلع شوند. تنها چیزی که در اینجا تغییر میکند این است که تعداد نپسندیدن از دید عموم پنهان می‌‌شود.

حذف تعداد عدم پسندیدن از عموم بدون شک به مهار آزار و اذیت آنلاین کمک خواهد کرد. با این حال، این تصمیم پیامدهای گسترده دیگری در سراسر پلتفرم خواهد داشت. بینندگان اغلب از گزینه دوست نداشتن برای سنجش اینکه آیا یک ویدیو را تماشا کنند یا نه و یا اینکه آیا اطلاعات موجود در ویدیو دقیق است یا خیر استفاده می‌کردند. اکنون که تعداد عدم پسندیدن پنهان شده است، این روش برای قضاوت یک ویدیوی خوب از یک ویدیوی بد دیگر وجود ندارد. یوتیوب به کسانی که با تصمیم یوتیوب در مورد این موضوع مخالف هستند، می‌گوید ما می‌دانیم که ممکن است شما با این تصمیم موافق نباشید، اما معتقدیم که این کار درستی است که باید برای این پلتفرم انجام داد.

در پایان، این راهم باید بگوییم که خود یوتیوب هم قربانی این حملات دیسلایکی بوده است. ویدیوی یوتیوب Rewind 2018 این شرکت در حال حاضر بیشترین عدم پسندیدن را در این پلتفرم دارد که در حال حاضر با 19 میلیون نپسندیدن مواجه شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)