خانهاخبار
گوگل قصد افزودن قابلیت تشخیص چهره به گوشی‌های پیکسل 6 را داشته است

گوگل قصد افزودن قابلیت تشخیص چهره به گوشی‌های پیکسل 6 را داشته است

گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل، فاقد قابلیت تشخیص چهره هستند؛ اما به نظر می‌رسد که این شرکت قصد افزودن این قابلیت به گوشی‌های جدید خود را داشته اما در نهایت از این قابلیت امنیتی استفاده نکرده است.
۱۴۰۰/۸/۲۰

گفته می‌شود که شرکت گوگل در ابتدا قصد داشته راهی مانند اپل را پیش گرفته و از سخت افزار ویژه‌ای جهت تشخیص چهره در گوشی‌های سری پیکسل 6 خود استفاده کند؛ اما در نهایت نظر خود را تغییر داده و به استفاده از یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر رو آورده است.

image

 

مطالب لو رفته درباره گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو نیز وجود قابلیت تشخیص چهره را تایید می‌کردند اما در نهایت دیدیم که پس از معرفی این محصولات، خبری از چنین قابلیتی در آنها نبود. یکی از کاربران قابل اعتماد XDA Developers به نام Freak07 در سورس کد کرنل سری پیکسل 6، کدهایی را در این رابطه مشاهده کرده است.

در ماه جولای، یک پچ نرم افزاری برای این گوشی‌ها منتشر شده که مصرف باتری گوشی را در هنگام استفاده از فیس آنلاک کاهش می‌دهد؛ بنابراین به احتمال بسیار زیاد، گوگل پیش از این قصد داشته تا قابلیت تشخیص چهره را به این گوشی‌ها بیاورد. در این پچ، گوگل از فشار اعمال شده روی هسته‌های پردازنده اصلی کاسته و تنها در مرحله پردازش چهره دیده شده از آنها استفاده می‌کند؛ بقیه فعالیت‌های پردازشی این قابلیت قرار بوده تا توسط TPU چیپست Tensor گوگل انجام شود.

image

 

بر خلاف اکثر گوشی‌های اندرویدی این روز‌ها که دارای سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره هستند؛ این قابلیت به هر دلیلی روی سری پیکسل 6 گوگل به چشم نمی‌خورد. ممکن است که آنها قصد استفاده از سخت افزاری اختصاصی همانند آنچه در فیس آیدی اپل شاهد آن هستیم را داشته و سپس موفق نشده‌اند تا در زمان لازم، کار بر روی آن را به اتمام برسانند. شاید در آپدیتی نرم افزاری یا حتی نسل بعدی پیکسل‌ها، شاهد بازگشت این قابلیت باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)