خانهاخبار
حسگر اثر انگشت پیکسل 6 با خالی شدن باتری از کار می‌افتد!

حسگر اثر انگشت پیکسل 6 با خالی شدن باتری از کار می‌افتد!

ظاهرا لیست بلند مشکلات حسگر اثر انگشت گوشی‌های پرچمدار گوگل یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو تمامی ندارد و در تازه‌ترین گزارش کاربران، با خالی شدن باتری، این حسگر از کار می‌افتد.
۱۴۰۰/۸/۲۰

حسگر اثرانگشت گوشی‌‌های پیکسل 6 و پیکسل پرو 6 در مدت کوتاهی که پرچم‌داران جدید گوگل به دست مصرف‌کنندگان رسیده است، موضوع بحث‌‌های نه چندان مثبت زیادی بوده است. آخرین مشکل دیگری  که ظاهرا این گوشی دارد متوقف شدن حسگر اثر انگشت است.

مشکل جدید که توسط چندین کاربر در وبسایت Reddit گزارش شده است، به این شکل است که اگر باتری گوشی کاملاً خالی شود، دیگر نمی‌توان از حسگر اثرانگشت برای باز کردن قفل گوشی استفاده کرد و نمی‌تواند اثر انگشت جدید را نیز ثبت کند.

 اما آیا این باگ قابل حل است؟ خبر خوب این است که بله!  به نظر می‌رسد برگرداندن تنظیمات گوشی به کارخانه (ریست فکتوری) مشکل را برطرف می‌کند. نه تنها حسگر اثر انگشت را به حالت اول باز می‌گرداند، بلکه به نظر می‌رسد از اتفاق افتادن دوباره آن با خالی شدن باتری و از کار افتادن حسگر جلوگیری می‌کند.این به این معنی است که این یک اشکال نرم افزاری است و باید در به روز رسانی سیستم عامل آینده قابل رفع باشد. اگر گوشی پیکسل 6 دارید در حال حاضر بهتر است از تخلیه کامل باتری خودداری کنید، در غیر این صورت باید از اطلاعات خود نسخه بک آپ تهیه کنید، گوشی را ریست فکتوری کرده و آن را بازیابی کنید.

image

پیش از این مشخص شده بود که حسگر اثر انگشت روی مادربرد قرار گرفته است که تعویض صفحه نمایش را پیچیده می‌کند. همچنین، گوگل در پاسخ به اعتراضات درباره عملکرد کند حسگر افزایش امنیت را دلیل آن دانست. با این حال، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اثرانگشت افراد دیگر می‌تواند قفل پیکسل 6 را باز کند هم در وبسایت ردیت دیده شده است.  

اینکه قفل گوشی پیکسل 6 با هر اثر انگشتی باز شود، به هیچ وجه برای تصویر عمومی گوگل خوب نیست و حتی می‌تواند روی فروش گوشی‌هایش تاثیر منفی بگذارد. اگر گوگل از یک حسگر اولتراسونیک برای باز کردن قفل پیکسل 6 استفاده می‌کرد، احتمالا امروز شاهد هیچکدام از این مشکلات نبودیم.  حسگر اثر انگشت اولتراسونیک که برای اولین بار در زیر نمایشگر گلکسی اس 10 سامسونگ استفاده شد، هم سریع‌تر است و هم گزینه قابل اعتماد‌تری است؛ زیرا به جای نور، از امواج صوتی استفاده می‌کند و حتی گرد و غبار، روغن، دوده و آب نیز نمی‌توانند در عملکرد آن اختلال ایجاد کنند. فناوری مورد استفاده گوگل تنها از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)