خانهاخبار
بازی Elden Ring بر روی کنسول‌های نسل نهمی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود

بازی Elden Ring بر روی کنسول‌های نسل نهمی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود

شرکت باندای-نامکو که وظیفه انتشار بازی Elden Ring را به عهده دارد، به تازگی اعلام کرده که این عنوان بر روی کنسول‌های نسل نهمی با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.
۱۴۰۰/۸/۱۹

شرکت باندای-نامکو که وظیفه انتشار عنوان محبوب و مورد انتظار Elden Ring از استودیوی From Software را بر عهده دارد؛ به تازگی اعلام کرده که این بازی در زمان عرضه‌اش در ماه فوریه سال ۲۰۲۲، بر روی کنسول‌های نسل نهمی و پی سی با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

باندای-نامکو این جزئیات را در وبسایت رسمی بازی Elden Ring قرار داده و یک خبر نا امید کننده برای بازیکنان پلتفرم پی سی، این است که فریم ریت روی ۶۰ فریم بر ثانیه قفل شده و امکان تنظیم فریم ریت‌های بالاتری برای پی سی‌های بسیار قدرتمند وجود ندارد.

image

اجرای این بازی به صورت ۶۰ فریم بر روی کنسول‌های نسل نهمی، بهایی خواهد داشت و کاربر باید از حالت Performance Mode برای بازی استفاده کند که رزولوشن و کیفیت‌ تکسچرها را کمی کاهش داده اما پس از فعالسازی آن، فریم ریت بازی دو برابر شده و تاثیر بسیار محسوسی در روان‌تر شدن گیمپلی دارد.

شاید خبر محدودیت ۶۰ فریمی این بازی، برای آن دسته از گیمرهای پی سی که دارای جدیدترین و قدرتمندترین کارت گرافیک‌ها هستند، کمی نا امید کننده باشد؛ اما این عنوان روی پی سی و کنسول‌های نسل نهمی با رزولوشن 4K اجرا شده و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

image

 

حالت ری تریسینگ یا رهگیری پرتوها نیز روی این پلتفرم‌ها قابل دسترسی خواهد بود؛ البته به گفته باندای-نامکو، این حالت توسط یک آپدیت به بازی اضافه شده و برای بازیکنان پلتفرم ایکس باکس سری اس نیز در دسترس نخواهد بود. این شرکت هنوز اعلام نکرده که آپدیت مربوط به ری تریسینگ در هنگام عرضه بازی منتشر شده یا مربوط به چند ماه پس از آن است.

بگذارید به سراغ کنسول‌های نسل پیشین برویم؛ با اینکه این کنسول‌ها توان اجرای بازی به همراه ری تریسینگ را ندارند؛ این قابلیت در نسخه نسل هشتمی Elden Ring قرار نگرفته است. اما پشتیبانی از HDR در بازی دیده شده و کنسول‌هایی مانند پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس می‌توانند بازی را در رزولوشن‌هایی نزدیک به 4K اجرا کنند. البته در هر صورت، فریم ریت این بازی در کنسول‌های نسل هشتم محدود به ۳۰ فریم بر ثانیه بوده و قدرت سخت افزاری لازم برای اجرای بازی به صورت ۶۰ فریم در این کنسول‌ها وجود ندارد.

image

استودیوی From Software مدتی پیش نخستین ویدیو از گیمپلی عنوان Elden Ring را نشان داد و بازخورد بسیار مثبتی نیز از مخاطبین دریافت کرد. شما درباره عنوان Elden Ring چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)