خانهاخبار
مویک ۳ معرفی شد؛ شاهین جدید DJI با سنسوری بزرگ

مویک ۳ معرفی شد؛ شاهین جدید DJI با سنسوری بزرگ

‏ DJIسرانجام از پهپاد مویک ۳ با همراه پیشرفت‌های چشمگیری در بخش تصویربرداری و ویژگی‌های پرواز رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۸/۱۵

کمپانی DJI دو پرنده‌ی مَویک 3 و مویک 3 سینمایی را با دو دوربین اصلی معرفی کرد. در حقیقت این درون‌ها ترکیب دو پرنده‌ی مویک 2 پرو و مویک 2 زوم هستند.

مویک 3 از دو دوربین با سنسورهای میکرو چهار سوم و یک سنسور نیم اینچی استفاده می‌کند. ابعاد سنسور نسبت به نسخه قبلی که در بیشترین حالت، 1 اینچی بود، برای دوربین اصلی بزرگ‌تر شده است. این سنسور بزرگتر علاوه بر رزولوشن بالاتر، عملکرد بهتر در نور کم را در اختیار می‌گذارد. دوربین مجهز به سنسور میکرو چهار سوم، با همکاری با هسلبلاد توسعه داده شده است. امکان عکسبرداری با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و فرمت خام ۱۲ بیتی را دارد. برای فیلمبرداری رزولوشن 5.1k 50p و 4k 120p در اختیارتان خواهد بود. پروفایل رنگی 10-bit D-Log هم برای دستیابی به رنگ‌های بیشتر و البته پردازش راحت‌تر در نظر گرفته‌ شده است.

علاوه بر پیشرفت در بخش دوربین، DJI همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و حالت‌های پرواز جدید را برای کاربران خود ارائه کرده است. درست مانند نسل گذشته، مویک 3 نیز در دو گزینه مختلف استاندارد و Cine وارد بازار خواهد شد.

image

تفاوت‌های زیادی بین دو مدل مویک 3 و مویک 3 سینمایی وجود ندارد اما همین تفاوت اندک برای فیلمبرداران جدی جالب توجه است. در نسخه‌ی سینمایی یک حافظه SSD یک ترابایتی به صورت داخلی وجود دارد و البته امکان ضبط تصاویر با فرمت ProRes 422 HQ هم فراهم شده تا کاربران حرفه‌ای را راضی نگه دارد.

اما در مورد زمان پرواز هم باید صحبت کنیم. زمان پرواز مدل قبلی ۳۰ دقیقه بود اما در مویک 3 می‌توان ۴۶ دقیقه پرواز داشت؛ بهبودی قابل توجه و بسیار کارآمد. این زمان پرواز به لطف بهبود موتورها و ملخ‌ها و افزایش ظرفیت باتری امکان پذیر شده است. البته از کاهش وزن کلی درون هم نباید غافل شد.

کنترل پرنده از فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری و دریافت تصاویر 1080P 60FPS روی کنترلر وجود دارد. برای یک پرواز امن و جلوگیری از حادثه ۶ سنسور دیداری فیش‌آی و دو سنسور واید در پهپاد قرار گرفته است که موانع و فاصله را شناسایی می‌کند. همچنین این سنسورها به کمک قابلیت ردیابی سوژه هم می‌آیند. ActiveTrack 5.0 حالا می‌تواند حرکت سوژه به سمت جلو، عقب، چپ، راست و حتی حرکت قطری نسبت به دستگاه را شناسایی و ردیابی کند. علاوه بر این اگر سوژه در حرکت خود از دید درون مخفی شود، درون حرکت را ادامه می‌دهد و به محض ظاهر شدن سوژه مجدد آن را شناسایی و دنبال می‌کند.

image

در مورد قابلیت بازگشت به خانه هم بهبود قابل توجهی رخ داده است. پیش از این درون برای بازگشت به خانه باید به اندازه‌ی کافی ارتفاع می‌گرفت. به نقطه‌ی مورد نظر می‌رسید و سپس به صورت عمود در آن نقطه فرود می‌آمد. اما حالا در مویک 3، درون می‌تواند کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر را با کمترین انرژی مورد نیاز شناسایی کند تا به مبدا خود بازگردد. برای بهینه‌ترین حالت سرعت باد هم محاسبه می‌گردد.

image


مویک 3 در سه کیت مختلف عرضه می‌شود:

  • کیت استاندارد که قیمت ۲۱۹۹ دلاری دارد. این کیت شامل درون، یک باتری و شارژر، کنترلر RC-N1 و کابل آن، کاور و سه ملخ اضافه می‌شود
  • کیت Fly More Combo که با قیمت ۲۹۹۹ دلار عرضه می‌شود. این کیت شامل درون، سه باتری و هاب شارژر، کنترلر RC-N1 و کابل آن، کاور،  شش ملخ اضافه، کیف و سه فیلتر ND
  • کیت Mavic 3 Cine Premium Combo که قیمت ۴۹۹۹ دلاری دارد. یک پرنده‌ی Mavic 3 Cine، سه باتری، کنترلر DJI RC Pro، سه کابل RC-N1، باتری شارژر، هاب شارژ، کاور، ۶ ملخ، دو ست فیلتر ND از ND2  تا .ND512 کابل دیتای 10Gbps و کیف

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)