خانهاخبار
نخستین آیفون جهان با پورت USB-C به فروش گذاشته شد

نخستین آیفون جهان با پورت USB-C به فروش گذاشته شد

یک دانشجوی روباتیک سوئیسی چندی پیش موفق شد تا روی آیفون X خود یک پورت USB-C قرار دهد و حالا نیز این گوشی در وبسایت eBay به فروش گذاشته شده است.
۱۴۰۰/۸/۱۳

در ماه گذشته، Ken Pillonel که یک دانشجوی روباتیک سوئیسی است؛ موفق شد تا روی گوشی آیفون X خود یک پورت USB-C را قرار دهد. همین گوشی حالا در سایت eBay به فروش گذاشته شده و در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید نخستین آیفون جهان به همراه پورت USB-C را سفارش دهید. قیمت این گوشی در حال حاضر به ۳۹۵۰ دلار رسیده است.

image

این گوشی، یک آیفون X مدل ۶۴ گیگابایتی کارکرده است و تنها به همراه جعبه فروخته شده و لوازم جانبی خاصی را به همراه ندارد. به توصیه Pillonel، کاربران نباید از این گوشی به عنوان دستگاه روزانه خود استفاده کنند و امکان ریستور کردن یا پاک کردن دیتای آن نیز وجود ندارد.

آقای Pillonel در کانال یوتوب خود، جزئیات کامل مراحلی را که برای قرار دادن این پورت در آیفون طی کرده؛ توضیح می‌دهد. به طور خلاصه، وی موفق شده تا کانکتور لایتنینگ اپل را مهندسی معکوس کند و سپس یک کانکتور مشابه آن طراحی کرده که طوری ساخته شده تا بین باتری و موتور لرزشی آیفون جا بگیرد.

image

این پروژه به صورت اوپن سورس بوده و اگر قصد قرار دادن پورت USB-C روی آیفون خود را دارید، می‌توانید تمامی قدم‌های لازم برای این پروسه را در صفحه‌ای در GitHub او مشاهده کنید. Ken Pillonel همچنین گفته که به افزودن پورت‌های USB-C به گوشی‌های آیفون ادامه خواهد داد و قصد دارد در آینده یک ایرپاد را نیز با کانکتور USB-C طراحی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)