خانهاخبار
مایکروسافت تیمز نیز با آواتارهای سه بعدی وارد رقابت‌های متاورس شد

مایکروسافت تیمز نیز با آواتارهای سه بعدی وارد رقابت‌های متاورس شد

بعد از متا، حالا مایکروسافت نیز خود را برای ورود به دنیای متاورس آماده می‌کند.
۱۴۰۰/۸/۱۲

متا یا همان فیسبوک سابق با معرفی پروژه خود به نام متاورس، رسما ورود خود به جهان مجازی را اعلام کرد و همچنین ابراز داشت که در آینده این فناوری قطعا عملی خواهد شد. حالا مایکروسافت نیز قصد دارد متاورس را وارد مایکروسافت تیمز کند و فاز جدیدی از پروژه متاورس را عرضه کند. این پروژه مایکروسافت که مِش (Mesh) نام دارد، یک پلتفرم تعاملی است که قرار است در نیمه اول سال بعد میلادی یعنی 2022 وارد مایکروسافت تیمز شود. در این راستا، مش شاید بخش بزرگی از تلاش مایکروسافت برای افزودن واقعیت مجازی به تماس‌های تصویری و قرار ملاقات‌های رسمی و درسی باشد که شاید بعد از گذشت دو سال از پاندمی کرونا تغییر خوبی در مایکروسافت اعمال کند.

image

پروژه مش می‌تواند آینده مایکروسافت تیمز لقب بگیرد و می‌تواند باعث کاربردی‌تر شدن ملاقات‌های ویدئویی شود. در این راستا، مایکروسافت آواتارهای سه بعدی جدیدی دریافت خواهد کرد که متاورس را وارد فاز جدیدی خواهد کرد. نکته جالب این است که برای استفاده از این آواتارها، نیازی به داشتن هدست واقعیت مجازی نخواهد بود که قطعا توجه کاربران را جلب خواهد کرد. این آواتارها می‌توانند به صورت سه بعدی و دو بعدی کاربر را به نمایش بگذارند و حتی می‌توان یک نسخه انیمیشنی از کاربر ساخت تا نیازی به روشن کردن وبکم در شرایط خاص نباشد. 

image

در این راستا، کتی کلی، مدیر بخش تولید مایکروسافت مش، اظهار کرده است با مایکروسافت مش، کاربر قادر است به هر شکل اعم از آواتار و ویدئو که بخواهد تصویرش به نمایش درآید و همچنین انتخاب‌های  شخصی‌سازی متعددی در چگونگی به نمایش درآمدن تصویر وجود دارد. به علاوه، مش قادر است صدای کاربر را با آواتار انتخاب شده هماهنگ کند به طوریکه احساس شود که کاربر در آن جلسه حضور دارد. مایکروسافت برای هماهنگ کردن صدای کاربر با آواتار از هوش مصنوعی بهره خواهد برد که در جلسات سه بعدی بزرگ‌تر حتی قادر است تا حرکاتی مانند بلند کردن دست را نیز انجام دهد که البته کاربر باید کلید بلند کردن دست در نرم‌افزار را کلیک نماید.

بنابر ادعای مایکروسافت، فضای واقعیت مجازی جایی است که فناوری مش می‌تواند بسیار مفید باشد مخصوصا برای محیط‌های کاری مختلف که نیاز به تعامل گروهی است. به علاوه، مایکروسافت در نظر دارد فضای واقعیت مجازی مایکروسافت تیمز تبدیل مکانی شود که در آن کاربران باهم ارتباط دارند و یا حتی می‌توانند از اپلیکیشن‌های مایکروسافت برای پیش برد پروژ‌های خود بهره ببرند. 

image

 

شایان ذکر است که همانطور که مشخص است مایکروسافت مش برای بهترین عملکرد در فضای واقعیت مجازی نیاز به هدست VR دارد اما به لطف آواتارهای مختلف که بهینه خواهد شد، این امکان وجود دارد تا این فضا برای همه کاربران در دسترس باشد. در این زمینه، کتی کلی گفته است:

من احساس می‌کنم شاید تنها عاملی که باعث می‌شود استراتژی ما برای ورود به متاورس خاص باشد این است که ما مستقیما با کار در زمینه تجربه‌های انسانی مانند حرف زدن، ارتباط چشمی و حضور داشتن متاورس را آغاز کردیم.

از دیگر قابلیت‌های مش در مایکروسافت تیمز می‌توان به وجود یک مترجم هوشمند داخلی اشاره کرد که در ارتباط برقرار کردن راحت با دیگر همکاران از دیگر نقاط دنیا و یا دانشجویان با زبان‌های مختلف بسیار مفید واقع شود. به علاوه، قابلیت دیگر مش تایپ همزمان گفته‌های افراد حاضر در جلسه است. 

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که این تازه اول رقابت‌های مایکروسافت و متا (فیسبوک سابق) خواهد بود. مایکروسافت سالهاست با عرضه فناوری‌های مختلفی مانند هولو لنز (HoloLens) وارد دنیای واقعیت مجازی شده است. از آن سو، شرکت‌های دیگری نیز هستند که در زمینه فضای واقعیت مجازی برای برگزاری قرار ملاقات‌های مختلف و رویدادها کار می‌کنند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)