خانهاخبار
فروش تبلت‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است

فروش تبلت‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است

شرکت آماری کنلیس به تازگی آمار خود را از فروش تبلت‌ها در سه ماه سوم سال جاری منتشر کرده که نشانگر کاهش استقبال از این محصولات در سال ۲۰۲۱ است.
۱۴۰۰/۸/۱۲

پس از رشد بازار تبلت‌ها در سال ۲۰۲۰، به نظر می‌رسد که اوضاع بار دیگر برای این دسته از محصولات رو به وخامت است. به گفته شرکت آماری کنلیس، فروش تبلت‌ها در ماه‌های جولای تا سپتامبر سال جاری کاهش یافته و نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نیز شاهد کاهش ۱۵ درصدی فروش این دسته از گجت‌ها هستیم.

image

به گفته کنلیس، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ مجموعه ۳۷٫۷ میلیون دستگاه تبلت فروخته شده که این عدد در همین بازه زمانی در سال گذشته، به ۴۴٫۳ میلیون دستگاه می‌رسید. شرکت اپل همچنان با ۱۵٫۲ میلیون آیپد فروخته شده، در صدر جدول این بازار بوده و سهم آن از بازار تبلت‌ها، ۴۰٫۴ درصد است.

سامسونگ با فروش ۷٫۲ میلیون تبلت و سهم ۱۹٫۱ درصدی از بازار در مقام دوم قرار داشته و لنوو نیز با فروش ۴٫۳ میلیون دستگاه تبلت و سهم ۱۱٫۳ درصدی از بازار، مقام سوم را به خود اختصاص داده است. شرکت‌های آمازون با ۲٫۸ میلیون دستگاه فروش و هواوی با ۲٫۵ میلیون دستگاه فروش نیز به ترتیب در این لیست قرار گرفته‌اند؛ ولی میزان کاهش فروش آنها واقعا چشمگیر است. برای مثال، شرکت آمازون ۴۴٫۵ درصد کاهش فروش را تجربه کرده و این عدد برای هواوی نیز به ۵۰٫۹ درصد می‌رسد.

تمامی محدوده‌ها به جز بخش آسیا-اقیانوسیه، شاهد کاهش فروش تبلت‌ها بوده‌اند. در بازار آسیا و اقیانوسیه، شاهد رشد ۲۳ درصدی برای بازار تبلت‌ها در سه ماهه سوم سال جاری بوده‌ایم در صورتی که این عدد برای قاره اروپا، کاهش ۲۷ درصدی فروش را نشان می‌دهد.

image

کنلیس ادامه روند کاهش تقاضا برای خرید تبلت‌ها را در ادامه این سال و در بیشتر مناطق پیشبینی کرده که البته شامل منطقه آسیا-اقیانوسیه نمی‌شود. درباره کاهش فروش تبلت‌ها چه می‌اندیشید؟ آیا بازاری که در آن به نظر می‌رسد هیچ شرکتی به جز اپل اوضاع چندان خوبی ندارد، عاقبت خوشی خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)