خانهاخبار
اپل می‌خواهد تولید آیپد مینی را فدای آیفون 13 کند

اپل می‌خواهد تولید آیپد مینی را فدای آیفون 13 کند

در ماه‌های پیش رو، قرار است آیپد مینی جدید قربانی شود تا چیپ A15 کافی برای تولید و عرضه سری آیفون 13 به بازار وجود داشته باشد!
۱۴۰۰/۸/۱۱

خبرگزاری Nikkei Asia گزارش داده که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند از حجم تولید آیپدهای خود بکاهند. درواقع اپل هم درگیر کمبود جهانی تراشه شده و همین موضوع دارد به حجم تولید آیفون 13 ضربه می‌زند.

image

این تصمیم اپل برای کاهش تولید آیپد، در حالی گرفته شده که فروش آیپد‌ها در یکی دو سال اخیر مخصوصا، رشد چشم‌گیری داشته است. البته این رشد بی ارتباط به پاندمی کرونا و دورکار شدن بسیاری از کارمندان در سراسر جهان نیست. در گزارش Nikkei Asia نقل شده که فروش آیپدها در سال گذشته، ۶٫۷ درصد رشد داشته و به ۵۳٫۲ میلیون دستگاه رسیده تا یک سوم فروش کل تبلت‌ها در جهان در سال گذشته، فقط متعلق به آیپدهای اپل باشد. اما خب حالا و در این مقطع زمانی، آیفون 13 به عنوان اصلی‌ترین محصول اپل، اولویت بیشتری برای این شرکت دارد و از آن‌جایی که تقاضای بسیار بالایی هم برای آن وجود دارد، اپل نمی‌تواند به همین سادگی کم شدن حجم تولید این سری از محصولاتش را بپذیرد.

از آنجایی که سری آیفون 13 نیز در بخش پردازنده با آیپد مینی یکسان است و هر دو از A15 Bionic استفاده می‌کنند، اپل تصمیم گرفته تا تولید آیپد مینی را کاهش دهد. البته شباهت‌های این محصولات فقط در بخش پردازنده نیست و حتی رم و حافظه داخلی استفاده شده در آیپد مینی و سری آیفون 13 پرو، قطعات یکسانی هستند. این تصمیم قطعا باعث می‌شود سودآوری اپل از آیپدها در سه ماهه منتهی به دسامبر امسال، کمتر از گذشته باشد اما CFO اپل، Luca Maestri، گفته است که آیپد مینی تنها محصولی خواهد بود که شامل کاهش تولید می‌شود.

image

تحلیلگران هم از این تصمیم اپل شگفت زده نشده‌اند. Brady Wang، تحلیلگر Nikkei Asia هم گفته است که «طبیعی است» که اپل، آیفون را اولویت قرار دهد. این شرکت در سال بیشتر از 200 میلیون گوشی هوشمند به فروش می‌رساند و آیفون هم هسته مرکزی اکوسیستم اپل است. جدا از این‌ها، کوپرتینویی‌ها از اوضاع بازار هم به خوبی آگاه هستند و می‌دانند که این تصمیم‌شان، آن‌ها را از مارکت تبلت‌ها که در آن بهترین هستند، عقب نمی‌اندازد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)