خانهاخبار
با رشد و پیشرفت تکنولوژی – دستگاه‌های تشخیص فلز بروزتر و با کیفیت‌تر می‌شوند

با رشد و پیشرفت تکنولوژی – دستگاه‌های تشخیص فلز بروزتر و با کیفیت‌تر می‌شوند

دستگاههای تشخیص فلز در دو طبقه مختلف قرار میگیرند. دستگاههای صنعتی که جهت تشخیص فلز در بسته‌بندی‌ها مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین دستگاههای فلزیاب دستی که جهت تشخیص فلز همراه فرد مورد استفاده قرار میگیرند.
۱۴۰۰/۸/۱۱

دستگاههای تشخیص فلز در دو طبقه مختلف قرار میگیرند. دستگاههای صنعتی که جهت تشخیص فلز در بسته های مواد غذائی – اسباب بازی و غیره مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین دستگاههای فلزیاب دستی که جهت تشخیص فلز همراه فرد در فرودگاهها – بانکها – مراکز فروش طلا و جواهر – ادارات و سازمانهای مختلف  مورد استفاده قرار میگیرند.

یک دستگاه فلزیاب مطابق اصول اولیه فیزیک و القای الکترومغناطیسی در اثر تغییر میدان مغناطیسی حاصل از جسم ثانوی در فضای میدان دستگاه واکنش نشان داده و نسبت به آن هشدار لازم را میدهد. 

یک  دستگاه فلزیاب دستی ،  از یک منبع فرکانس بالا – آشکارساز فرکانسی – و منبع فرکانس صوتی و آمپلی فایرها ساخته میشود. 

عملکرد فیزیکی یک دستگاه فلزیاب بر اساس ایجاد یک میدان مغناطیسی متغییر میباشد که توسط یک سیم پیچ و یا مدارات سلفی  ایجاد شده مدار گیرنده که آنهم یک سیم پیچ میباشد متأثر از جسم فلزی خارجی قرار گرفته در محدوده میدان فوق بدلیل ایجاد جریانهای گردابی eddy Current  جریان و ولتاژ ثانویه ای ایجاد میکند که به لحاظ شکل و قدرت بسیار ضعیف تر از امواج اولیه میباشند. توسط مدارات پردازشگر شناسائی شده  و دستگاه  با سیگنال صوتی و یا هشدار نوری و یا لرزشی وجود فلز را مشخص میسازد. این امواج میتواند تا میلیونها برابر نسبت به امواج اصلی ضعیف تر باشند. و  ولتاژ ایجاد شده در مدار ثانوی پس از تقویت به مدارات پردازشگر انتقال میابد. 

البته در بسیاری از فلزیاب های نسل جدید فرستنده و گیرنده عملاً یک سیم پیچ بوده و پردازشگرها با تغییرات ایجاد شده در میدان ثانوی وجود فلز را مشخص میکنند. 

نوع تکنولوژی مورد استفاده در سیستم های تشخیص هر دستگاه میتواند یک عامل مهم در دقت و نوع تشخیص باشد.علاوه بر این تفاوت موجود در سیستم های آشکار ساز دستگاهها علیرغم بهره مندی از یک تکنولوژی میتواند در تشخیص فلز بسیار مهم باشد. 

شرکتهای سازنده جهت رسیدن به بالاترین درجه تشخیص در شناسائی فلزات با بهره گیری از تکنولوژی ها و فن آوری های مختلف همچنین  نوع  مدارات تقویت کننده  - سیستم هائی با کیفیت و کارآئی مختلف ارائه می نمایند. 

تلفیق این موارد – میتواند شما را به سمت یک دستگاه با کیفیت بالا و دقت مناسب هدایت نماید. 

بدین سبب بر اساس نوع تقویت کننده ها و همچنین پردازشگر ها این قبیل دستگاهها طبقه بندی میشوند. 

همچنین باید بخاطر سپرد که انواع فلزات بر اساس سایز و سطح میتوانند رفتارهای مختلفی در یک میدان مغناطیسی از خود ارائه نمایند. بطور مثال آهن   بالاترین تأثیر را در یک میدان الکترومغناطیسی میتواند از خود نشان داده و حداکثر جریان گردابی را ایجاد نماید . در مقابل آلومینیوم در ردیف فلزات دارای کمترین تأثیر در حوزه یک میدان میباشد. 

ضمن اینکه حجم و اندازه فلز نیز در این مورد بسیار تأثیر گذار هستند.و سبب تشخیص سریعتر میباشند. و البته انتخاب یک دستگاه فلزیاب دستی با توجه به تکنولوژی های بسیار متفاوت و همچنین کیفیت قطعات و بردهای داخلی آن  و همچنین توانائی دستگاه در تشخیص مطمئن و دقیق فلز بسیار حائز اهمیت میباشد.    

دستگاههای فلزیاب دستی معمولاً دارای ظاهری مشابه میباشند، ولی نوع قطعات – پردازشگر  و نرم افزار استفاده شده در آن  تفاوت بسیار زیادی در عملکرد و کیفیت سیستم ها دارند. 

شرکت پیمان گزاران دارای مجوز رسمی تولید از وزارت صنعت ، معدن و تجارت  و بهره گیری از تیم فنی ماهر خود تمام توان خود را جهت ارائه کارآمدترین و با کیفیت ترین دستگاههای فلزیاب دستی بکار بسته است. 

دستگاههای ارائه شده توسط این شرکت در سه مدل متفاوت با کارآئی و توانمندی منحصربفرد ارائه میگردد. 

فلزیاب دستی مدل PG-1205  یک دستگاه بسیار کامل همراه با غلاف چرمی – باطری قابل شارژ و شارژر  جهت کاربری های عمومی بسیار مناسب میباشد. این دستگاه در نیروهای نظامی و امنیتی – همچنین زندانها – ادارات – شرکت های خصوصی و دولتی و بسیاری از مکانهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. کیفیت بالای قطعات این دستگاه آن را یکی از محبوبترین دستگاههای فلزیاب دستی در بازار ایران قرار داده است. 

image

فلزیاب دستی مدل PG-150  - دستگاهی با  دقت بسیار بالا و قطعات روز با بهره گیری از پردازنده بسیار قوی و کارآمد جهت استفاده در کلیه مراکز حفاظتی و امنیتی – کارگاهها و مراکز فروش  طلا و جواهر -  معادن طلا و نقره – مراکز دیتا  - کارگاههای تولید قطعات برنجی و آلومینیومی – تولید کنندگان قطعات مسی و .... مورد استفاده قرار میگیرد. 

image

فلزیاب دستی مدل PG-160 – دستگاهی بسیار مدرن و بروز با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا – شارژر USB-Type C   - مانیتور نمایشگر LCD   که نزدیک شدن به محل فلز را با  تغییر صدا و میزان لرزش و نور نمایشگر نشان میدهد. این دستگاه با دقت بسیار بالا در تشخیص هر گونه قطعه فلزی میتواند استفاده کننده را در تشخیص دقیق و بسیار دقیق راهنمائی کند. 

image

مجموعه دستگاههای فلزیاب دستی شرکت پیمان گزاران دارای گواهی آزمون بر اساس استانداردهای  IEC 60950-1   و  ISIRI 5233-1   و IEC 61000-6-1:2016    و IEC 61000-6-3:2020   میباشند . 

غیر از موارد فوق شرکت پیمان گزاران بعنوان پیشرو در خصوص تجهیزات فلزیاب دو مدل گیت فلزیاب دروازه ای با قابلیت های مختلف ارائه می نماید. 

شرکت پیمان گزاران در دو گروه مختلف فوق گیت های فلزیاب دروازه ای خود را ارائه می نماید. 

گیت فلزیاب دروازه ای 18 زون  در دو مدل PG-300  با نمایشگر LED   و مدل  PG-301  با نمایشگر LCD  ارائه میگردد. 

پایداری و کیفیت این دستگاهها بسیار بالا بوده و قابل نصب در کلیه اماکن امنیتی و حفاظتی میباشد. 

گیت فلزیاب دروازه ای 45 زون با مدل PG-615    و بدنه Outdoor  و نمایشگر تعداد افراد عبوری در دو جهت مختلف به تفکیک از قابلیت های  دستگاه میباشد. 

دستگاههای فوق دارای قطعات با کیفیت بسیار بالا و دوام و پایداری منحصربفرد میباشند. 

شرکت پیمان گزاران پیشرو در صنعت حفاظتی بسیار مفتخر است تا ضمن ارائه طیف کاملی از تجهیزات امنیتی و حفاظتی و دستگاههای ایکس ری در مدلهای مسافری و صنعتی با کاربری های خاص  را ارائه می نماید. 

کلیه محصولات شرکت دارای دو سال گارانتی کامل میباشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)