خانهاخبار
یوتیوب قصد دارد با امکانات و بودجه بیشتر، پشتیبانی از محتوا بازی را افزایش دهد

یوتیوب قصد دارد با امکانات و بودجه بیشتر، پشتیبانی از محتوا بازی را افزایش دهد

یوتیوب برنامه‌های متعددی برای پشتیبانی از محتوا بخش بازی‌ها و تثبیت این جریان منحصر به فرد را در پلتفرم خود در نظر دارد.
۱۴۰۰/۸/۹

یوتیوب به تازگی از آمار جدیدی در مورد محتوای بخش بازی‌ها و همچنین طرحی برای چگونگی رشد آن در آینده نزدیک پرده برداری کرده است. پلتفرم یوتیوب امسال با بیش از 800 میلیارد بازدید مرتبط با بازی، بیش از 90 میلیون ساعت پخش زنده و بیش از 250 میلیون بار آپلود محتوای بازی فقط در نیمه اول سال 2021، رشد فوق العاده‌ای داشته است.

به گفته رئیس جهانی بخش بازی‌های پلتفرم یوتیوب، رایان وایات، این پلتفرم برای برنامه استریم قصد دارد که روی سازندگان محتوا مانند دکتر لوپو و TimTheTatMan سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد و به پشتیبانی مداوم از ورزش‌های الکترونیکی از طریق رویدادهایی مانند مسابقات قهرمانی بازی‌های مانند ماینکرفت ادامه دهند. در این راستا یوتیوب می‌خواهد رویه تولید تبلیغات کوتاه را با بودجه 100 میلیون دلاری دنبال کند. 

هدف دیگری که پلتفرم یوتیوب در نظر دارد، ایجاد ابزارهای جدیدی است که به بینندگان کمک کند تا محتواهای زنده را راحت‌تر پیدا کنند. در این مسیر، سازندگان محتوا گزینه‌های کسب درآمد بیشتری را هم در اختیار خواهند داشت و قرار است بخش چت هم بهبود پیدا کند. بهبودهای دیگر هم در زمینه Live Redirect برای لایوهای مخصوص بازی خواهد بود که بینندگان را می‌تواند به سمت لایو‌های مشابه دیگر هدایت کند.

image

ریایان وایت در یک پست وبلاگ توضیح داد: «YouTube Gaming متوجه شده که تولیدکنندگان محتوا در پنج سال آینده، بیشتر از همیشه برای سازندگان بازی اهمیت خواهند داشت». او عقیده دارد که رابطه بین سازندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا دیگر فقط محدود به این نیست که سازندگان محتوا فقط برای روزهای اولیه هر بازی و ایجاد هایپ بین طرفداران فعال باشند و این رابطه به شکلی گسترش خواهد یافت که این تولیدکنندگان محتوا بتوانند تاثیر بیشتری روی خود بازی‌ها و حتی خط داستانی آن‌ها داشته باشند.

پلتفرم یوتیوب اکنون در موقعیتی عالی برای رشد جامعه بازی خود قرار دارد زیرا بزرگترین رقیب آن، توییچ، با چالش‌های خاص خود مواجه است. پلتفرم یوتیوب ابزارهای بیشتری را برای کمک به کاربران در مبارزه با نفرت پراکنی دارد، به صورتی که این ابزارها را پس از تشویق‌های زیاد کابران جامعه‌اش به منظور فعال‌تر شدن بیشتر از سوی انجمن توئیچ اضافه کرد. این در حالی است که دکتر لوپو و TimTheTatMan که قبلاً به آنها اشاره شده بود، به همین دلیل از توییچ به پلتفرم یوتیوب پیوستند.

رقیب دیگر یوتیوب در این فضا فیس بوک است. زیرا این شرکت در این هفته برنامه‌های خود را برای صرف 10 میلیارد دلار برای توسعه متاورس که قرار است سرویسی شبیه به یوتیوب باشد را اعلام کرد. در حال حاضر هزاران نفر در حال توسعه این پلتفرم هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)