خانهاخبار
سونی موفق به فروش ۱۳.۴ میلیون دستگاه از کنسول پلی استیشن 5 شد

سونی موفق به فروش ۱۳.۴ میلیون دستگاه از کنسول پلی استیشن 5 شد

پس از موفقیت چشمگیر سونی در نسل هشتم کنسول‌های بازی، به نظر می‌رسد که این روند در نسل نهم نیز ادامه داشته و این شرکت موفق به فروش ۱۳.۴ میلیون دستگاه از کنسول پلی استیشن 5 خود شده است.
۱۴۰۰/۸/۸

آخرین گزارش مالی منتشر شده توسط شرکت سونی، اعلام می‌کند که تا به حال ۱۳.۴ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5، توسط آنها فروخته شده و ۳.۳ میلیون دستگاه در این میان، مربوط به ماه‌های جولای تا سپتامبر بوده است.

با توجه به گزارش مالی سه ماهه دوم سال منتشر شده توسط این شرکت، بخش گیمینگ و شبکه سونی توانسته تا حدود ۱ میلیون دستگاه بیشتر از کنسول پلی استیشن 5 را نسبت به سه ماهه گذشته به فروش برساند. این کنسول نسل نهمی سونی توانسته تا در سه ماهه دوم امسال، فروش بسیار خوبی داشته باشد و عملکرد آن از نظر فروش، پس از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ که فروش ۴.۵ میلیونی را به همراه داشت؛ در مقام دوم قرار گرفته است.

image

فروش کنسول پلی استیشن 5، حدود ۵.۸۶ میلیارد دلار از درآمد بخش گیمینگ سونی را تامین کرده که نسبت به سال گذشته، حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است. از این درآمد کسب شده، ۰.۷۵۱ میلیارد دلار آن به عنوان سود حساب می‌شود که نسبت به سال گذشته کاهش تعجب برانگیز ۲۱ درصدی را به همراه داشته است.

 دلیل این امر، کاهش فروش کنسول پلی استیشن 4 بوده که در این سه ماهه، تنها موفق به فروش ۲۰۰ هزار دستگاه شد. سونی بیشتر سود خود را از فروش کنسول پلی استیشن 4 کسب کرده و تا پیش از عرضه سری جدید کنسول پلی استیشن 5، این کنسول‌ها را با ضرر به فروش می‌رساند؛ روندی که در هنگام عرضه کنسول پلی استیشن 3 نیز شاهد آن بودیم.

در کل، پلی استیشن موفق به کسب ۲۷ درصد از درآمد سونی در این سه ماهه شده و همچنین ۲۶ درصد از سود عملیاتی این شرک را تامین کرده است. در بخش فروش بازی، سونی اعلام می‌کند که توانسته ۷۶.۴ میلیون نسخه بازی را در پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 به فروش برساند.

image

عنوان بسیار تحسین شده God of War، با فروش ۱۹.۵ میلیون نسخه موفق‌ترین بازی انحصاری این شرکت بوده است. پس از آن بازی Marvel’s Spider-Man با ۱۳.۲ میلیون نسخه فروش و Horizon Zero Dawn با ۱۰ میلیون نسخه فروش قرار گرفته‌اند. در کنسول پلی استیشن 5، نسخه بازسازی شده بازی Demon’s Souls توانسته ۱.۴ میلیون نسخه بفروشد و عنوان Ratchet & Clank: Rift Apart نیز موفق به فروش ۱.۲ میلیون نسخه‌ای شده است.

بگذارید به سراغ سرویس پلی استیشن پلاس برویم؛ این سرویس موفق شده تا ۴۷.۲ میلیون کاربر فعال را داشته باشد که نسبت به سال گذشته، افزایش ۲.۲ میلیون عضویت را شاهد بوده است. این رقم نسبت به سه ماهه گذشته نیز افزایش ۱ میلیونی داشته و در نوع خود بسیار تحسین برانگیز است.

در سوی دیگر اما، تعداد کاربران سرویس پلی استیشن نتورک کاهش یافته و از ۱۱۴ میلیون کاربر در ۹ ماه پیش، به ۱۰۴ میلیون نفر رسیده است. البته این امر احتمالا به دلیل بهبود اوضاع پاندمی ویروس کرونا نسبت به سابق و کاهش وقت آزاد کاربران برای بازی نیز باشد.

image

این امار و ارقام، بی‌شباهت به آمار منتشر شده در سه ماهه پیشین نیستند که سونی در آن موفق به شکستن رکورد فروش خود نیز شد. به نظر می‌رسد که با توجه به کمبود جهانی چیپست‌ها و چالش‌های اولیه در عرضه کنسول پلی استیشن 5، تقاضا برای آن همچنان بسیار بالاست و اگر اوضاع به همین روال پیش برود، ممکن است شاهد یکی از موفق‌ترین کنسول‌های تاریخ از نظر فروش باشیم. پلی استیشن 5 سونی مدتی پیش نیز رکورد سرعت فروش در ایالات متحده آمریکا را شکست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)