خانهاخبار
تصویر ساعت هوشمند مجهز به دوربین متا ( فیسبوک سابق) لو رفته است!

تصویر ساعت هوشمند مجهز به دوربین متا ( فیسبوک سابق) لو رفته است!

اخیراً تصویری از ساعت هوشمند متا یا همان فیسبوک سابق فاش شده است. این ساعت برخلاف رقبای بزرگی مثل اپل و سامسونگ مجهز به دو دوربین خواهد بود.
۱۴۰۰/۸/۸

تنها یک روز از انتشار خبر رسمی تغییر نام شرکت فیسبوک به متا گذشته است. به گفته زاکربرگ در ماه‌های گذشته، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR/VR)  تمرکز اصلی آینده این شرکت برای نحوه ارتباط افراد با یکدیگر خواهد بود و می‌خواهد اپلیکیشن‌ها و فناوری‌های جدیدی را تحت یک برند واحد معرفی کند. البته قرار نیست همه چیز در مورد هدست‌های واقعیت مجازی باشد، چون به نظر می‌رسد این شرکت روی یک ساعت هوشمند مجهز به دوربین کار می‌کند.

به گزارش رویترز، تصویر زیر در یکی از اپلیکیشن‌های iOS کشف شده است. طراح اپلیکیشن Facebook View این تصویر را در داخل این اپلیکیشن که برای عینک هوشمند Ray-Ban Stories توسعه داده شده قرار داده است. از این اپ می‌توان برای ضبط فیلم با این عینک و آپلود آن در شبکه‌‌ی اجتماعی فیسبوک استفاده کر. این خبرلو رفته همچنین خبر از همکاری‌های آینده عینک‌های ری بن و ساعت‌های هوشمند متا می‌دهد.  در تصاویر لو رفته این گجت پوشیدنی می‌بینیم که دارای لبه‌های گردی است و در قسمت پایین نمایشگر این ساعت هوشمند، دوربینی جای گرفته است. دوربین سلفی این ساعت هوشمند در قاب جلویی خبر از پشتیبانی آن از ویدئو کنفرانس می‌دهد، اگرچه باید برای کل مدت ویدیو کال دستتان را روبروی صورت خود نگه دارید و در درازمدت شرایط ایده‌آلی نیست. همچنین مجهز به کلید کنترلی در سمت راست بدنه ساعت هوشمند است  و یک بدنه استیل ضدزنگ و سه بند طلایی، مشکی و سفید قابل جدا شدن دارد.

image

 

مجهز بودن این ساعت هوشمند به دوربین، آن را از رقبای اصلی در بازار یعنی سامسونگ و اپل متمایز می‌کند. تنها تعداد انگشت شماری از تولیدکنندگان بازار، ساعت‌های هوشمند خود را با دوربین تولید می‌کنند. پیش بینی این‌که ساعت هوشمند یا عینک هوشمند مجهز به دوربین در شرایط واقعی چطور عکس‌هایی می‌گیرند دشوار است. شاید عکاسی از فعالیت روزمره شما با عینک سخت‌تر از ساعت باشد. بنابراین، عینک و ساعت یکدیگر را کامل می‌کنند.

اطلاعات و کدهای لو رفته نشان می‌دهند که این ساعت هوشمند دارای اسم کد «میلان» (Milan) است و اجازه می‌دهد تصاویر و ویدیوهایی که توسط آن ضبط می‌شود، به یک گوشی منتقل شود. گزارش‌های قبلی این ساعت ادعا می‌کرد که تمرکز آن بر بهره‌مندی از ویژگی‌های سلامت مانند پایش ضربان قلب  و پیام‌رسانی و به عنوان یک کنترل کننده برای هدست های واقعیت مجازی متا خواهد بود.

شرکت متا امیدوار است تا اوایل سال ۲۰۲۲ این ساعت هوشمند را عرضه کند اما هنوز چیزی نهایی نشده است. این شرکت در حال حاضر سرگرم کار روی سه نسل محصولی است که در زمان های مختلف عرضه خواهد کردیکی از مدل‌های بعدی می‌تواند دارای دوربین‌های جداشدنی باشد. گفته می‌شود که متا با اپراتورهای پیشتاز ایالات متحده آمریکا برای ارائه پشتیبانی یکپارچه از LTE همکاری کرده است که به آن اجازه می دهد بدون اتصال به گوشی کار کند. قیمت ساعت هوشمند متا حدود 400 دلار خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)