خانهاخبار
سونی اکسپریا Pro-I رسما معرفی شد.

سونی اکسپریا Pro-I رسما معرفی شد.

جدیدترین پرچمدار سونی با تمرکز ویژه بر عکاسی رونمایی شد.
۱۴۰۰/۸/۴

سونی دیروز در طی مراسمی رسما از جدیدترین پرچمدار خود به نام سونی اکسپریا Pro-I رونمایی کرد. حرف انگلیسی I در اسم این پرچمدار نشاندهنده کلمه Imaging به معنای تصویربرداری است که در واقع هدف کلی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد. سونی به طور خاص اکسپریا Pro-I را برای عکاسان، کاربران علاقه‌مند به عکاسی و تولیدکنندگان محتوا توسعه داده است. در نتیجه، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین بخش اکسپریا Pro-I فناوری به کار رفته در دوربین است که مشابه فناوری پیشرفته عکسبرداری دوربین‌های آلفا بدون آئینه سونی مانند دوربین RX100 VII است. 

image

 

جدیدترین پرچمدار سونی اولین گوشی هوشمند جهان است که از سنسور Exmor RS یک اینچی با فناوری تشخیص فاز بهره می‌برد. به علاوه، دوربین سونی اکسپریا Pro-I با اندازه پیکسلی 2.4 میکرومتری عملکری خارق‌العاده در شرایط نوری کم خواهد داشت. همچنین این سنسور یک اینچی که مشابه سنسور به کار رفته در دوربین RX100 VII است از فناوری عکسبرداری 12 بیتی برای ثبت پیشرفته دامنه پویایی و فناوری دیافراگم متغیر دوگانه از F/2.0 تا F/4.0 برای اعمال تغییرات عمق میدان پشتیبانی می‌کند. اکسپریا Pro-I همچنین از پردازش تصویر BIZONE X نیز بهره می‌برد. 

image

 

سونی اکسپریا Pro-I از سه دوربین بهره خواهد برد که همه آنها توسط پوشش ضدانعکاس ZEISS T و حسگر سه بعدی iToF بهینه شده‌اند. در مرکز خط دوربین‌ها، دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه 24 میلی‌متری قرار گرفته است که از فناوری Tesser ZIESS پشتیبانی می‌کند. این فناوری به دوربین کمک می‌کند تا تصاویری با رزولوشن بالا و بدون نویز ثبت کند. همچنین کنتراست رنگ‌ها و وضوح تصویر نیز حفظ خواهد شد تا نتیجه نهایی عکس مطلوب باشد. در بالا و پایین این دوربین، یک دوربین 12 مگاپیکسلی 16 میلی‌متری فوق عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی 50 میلی‌متری تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری قرار دارد. همچنین یک سنسور سه بعدی iToF نیز وجود دارد تا فاصله بین دوربین و سوژه را اندازه‌گیری نماید تا فوکوس خودکار با سرعت و دقت انجام شود. 

image

 

سونی اکسپریا Pro-I از 315 نقطه تشخیص فاز فوکوس خودکار بهره می‌برد که 90 درصد یک فریم را پوشش می‌دهد. همچنین یک فناوری فوکوس خودکار نیز در دوربین سونی اکسپریا Pro-I وجود دارد که برای تشخیص زنده چشم انسان و حیوانات، تصویربرداری 20 فریم بر ثانیه و فناوری ضد نویز برای ثبت تصاویر شفاف از سوژه‌های در حال حرکت به کار می‌رود. سونی ادعا می‌کند که اکسپریا Pro-I اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K 120 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری حرکت آهسته 5 برابری را دارا می‌باشد. همچنین برای ضبط باکیفیت صدای کاربر حین فیلمبردای یک میکروفون کنار دوربین اصلی قرار دارد. 

image

 

در بدنه سونی اکسپریا Pro-I دو کلید فیزیکی کنترل دوربین قرار دارد که یک از آنها شاتر دوربین دو مرحله‌ای است و دیگر کلید دایره‌ای برای فعال کردن اپلیکیشن Videography Pro است که به کاربر اجازه می‌دهد تا مشخصات تصویر مانند تراز سفیدی، نوردهی و فوکوس را کنترل نماید. همانطور که اشاره شد، اکسپریا Pro-I به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است و به این منظور سونی یک مانیتور 3.5 اینچی با کیفیت HD مخصوص ضبط ویدئوهای ولاگ را برای اکسپریا Pro-I عرضه کرده است که به پنل پشتی گوشی هوشمند متصل می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا از سنسور یک اینچی بهره کامل را ببرند. 

image

 

از باقی مشخصات فنی اکسپریا Pro-I می‌توان به نمایشگر اولد 6.5 اینچی 4K با نرخ نوسازی 120 هرتزی اشاره کرد. به علاوه، قلب تپنده این گوشی هوشمند تراشه اسنپدراگون 888 است که در اکثر پرچمداران سال 2021 یافت می‌شود. این تراشه همچنین در کنار رم 12 گیگابایتی سخت‌افزار اکسپریا Pro-I را تشکیل می‌دهد. به دلیل دوربین بسیار قدرتمند اکسپریا Pro-I و حجم بسیار بالای تصاویر آن، سونی تصمیم گرفته است تا پرچمدار خود را با حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی عرضه کند تا کاربران نگرانی بابت اشغال شدم حجم گوشی توسط تصاویر گرفته شده نداشته باشند. حتی اگر نیاز به حجم بیشتر هم شد، سونی پرچمدار خود را مجهز به درگاه کارت حافظه Micro-SD کرده است که تا یک ترابایت کارت حافظه را پشتیبانی می‌کند. 

image

 

در بخش اتصالات نیز اکسپریا Pro-I از اتصالات معمول مانند شبکه 5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که تمام این مجموعه از باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 30 واتی تغذیه می‌کند و اکسپریا Pro-I با اندروید 11 عرضه خواهد شد. سونی اکسپریا Pro-I رسما از ماه دسامبر روانه بازار خواهد شد و قیمت آن نیز 1800 دلار خواهد بود که قیمت بالایی محسوب می‌شود که البته با توجه به امکانات پیشرفته عکاسی آن چندان عجیب نخواهد بود. همچنین لوازم جانبی اکسپریا Pro-I از قبیل کاور چرمی و ولاگ مانیتور به ترتیب 200 و 90 دلار قیمت دارند. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)