خانهاخبار
مک بوک ایر 2022 شاید به اولین محصول اپل با تراشه M2 بدل شود

مک بوک ایر 2022 شاید به اولین محصول اپل با تراشه M2 بدل شود

شایعاتی جدید منتشر شده‌اند مبنی بر اینکه اپل قصد دارد مک بوک ایر 2022 را با تراشه معرفی نشده M2 روانه بازار کند.
۱۴۰۰/۸/۲

امسال اپل با برگزاری مراسمی از جدیدترین سری مک بوک پرو با تراشه‌های فوق قدرتمند M1 مکس و پرو رونمایی کرد که به نظر می‌رسد اپل رقابت تراشه‌ها را وارد مرحله جدیدی کرده است. حالا براساس گزارشی از Gizmochina، شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه جدیدترین مک بوک ایر با تراشه جدید M2 در میانه‌های سال میلادی بعد عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخصات فنی این تراشه مشخص نشده است اما به احتمال زیاد از نظر عملکرد سخت‌افزاری تفاوت زیادی با تراشه‌های M1 مکس و M1 پرو نخواهد داشت. شایان ذکر است که سری مک بوک ایر برای کاربری حرفه‌ای طراحی نشده است و در رده قیمتی مقرون به صرفه قرار می‌گیرد اما این عملکرد معمولی در مقایسه با سری مک بوک پرو به این معنا نیست که عملکرد مک بوک ایر ضعیف است چرا که عملکرد مک بوک ایر با تراشه M1 فراتر از حد انتظار بوده است.

image

 

همچنین برخی از اخبار اظهار داشته‌اند مک بوک ایر 2022 به مانند مک بوک ایر نسل قبلی بدون فن خنک‌کننده عرضه خواهد شد. در این راستا، به نظر می‌رسد تراشه M2 بسیار کارآمد است و انرژی کمتری مصرفی می‌کند که در نتیجه گرمای کمتری نیز تولید خواهد شد. به علاوه، طراحی مک بوک ایر نیز به طراحی مربعی نزدیک‌تر خواهد بود که در سری مک بوک پرو 14 و 16 اینچی شاهد آن بوده‌ایم. براساس شایعات، مک بوک ایر نازک‌تر و سبک‌تر از سری مک بوک پرو و حتی مک بوک ایر نسل قبلی خواهد بود. 

image

 

خوشبختانه نمایشگر مک بوک ایر از فناوری Mini-LED نیز پشتیبانی می‌کند اما از آن سو، به نظر می‌رسد فناوری پروموشن جایی در سری مک بوک ایر نخواهد داشت. همچنین هنوز مشخص نیست که مک بوک ایر به ناچ وبکم فول اچ‌دی سری مک بوک پرو مجهز خواهد شد و یا طراحی نسل قبلی باقی خواهی ماند. از دیگر مشخصات فنی مک بوک ایر می‌توان به درگاه Type-C، آداپتور شارژ 30 واتی، کلیدهای فیزیکی صفحه کلید و پشتیبانی همزمان از چند مانیتور نام برد.

درنهایت باید اشاره کرد که شاید قیمت مک بوک ایر قدری بیشتر از نسل قبلی باشد که به دلیل تراشه جدیدتر و فناوری‌های به روز چندان غیرمنطقی نخواهد بود. به علاوه، رنگ‌بندی مک بوک ایر با آی‌مک 24 اینچی یکسان خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)