خانهاخبار
ویوو گوشی iQOO Z5x را به همراه پردازنده دیمنسیتی 900 معرفی کرد

ویوو گوشی iQOO Z5x را به همراه پردازنده دیمنسیتی 900 معرفی کرد

شرکت ویوو در امروز از چند گوشی جدید رونمایی کرده که یکی از آنها، iQOO Z5X نام داشته و پردازنده دیمنستی 900، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را به همراه دارد.
۱۴۰۰/۷/۲۹

برند iQOO که یکی از زیرمجموعه‌های ویوو محسوب می‌شود، در ماه گذشته گوشی Z5 را معرفی کرد و در امروز نیز شاهد معرفی گوشی جدیدی در این سری، به نام Z5x بودیم. این گوشی از نمایشگر ۶.۵۸ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند؛ دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن نیز درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است.

image

 

دوربین اصلی این گوشی، رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل را داشته و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کند. از لحاظ سخت افزاری، گوشی iQOO Z5x از پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 900 بهره برده که تا حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را نیز به همراه دارد.

این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری OriginOS 1.0 روانه بازار شده و قابلیت رم مجازی را نیز به همراه دارد. این قابلیت، از بخشی از حافظه داخلی گوشی به عنوان رم استفاده کرده و به کاربر اجازه می‌دهد تا در نسخه با رم ۶ گیگابایتی گوشی، رم را به میزان ۱.۵ گیگابایت و در نسخه ۸ گیگابایتی، رم را به میزان ۴ گیگابایت افزایش دهد.

image

 

گوشی Z5x دارای سیستم خنک کننده مایع ۵ لایه جهت کنترل دمای گوشی بوده و از استاندارد وای فای 6 و نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت واقع بر روی دکمه پاور بوده و ظرفیت باتری آن نیز ۵۰۰۰ میلی آمپر است. این گوشی همانند اکثر گوشی‌های اندرویدی، از پورت USB-C استفاده کرده و سرعت شارژ آن نیز به ۴۴ وات می‌رسد که به گفته ویوو، می‌تواند گوشی را در تنها ۳۰ دقیقه از حالت خاموش به ۵۸ درصد شارژ برساند.

گوشی ویوو IQOO Z5x در سه رنگ مشکی، سفید و نارنجی روانه بازار شده و سه نسخه متفاوت خواهد داشت. نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی، قیمت ۱۵۹۹ یوآن (حدود ۲۵۰ دلار / ۲۱۵ یورو) را دارد؛ نسخه با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، به قیمت ۱۶۹۹ یوآن (حدود ۲۶۵ دلار / ۲۳۰ یورو) به فروش رسیده و در نهایت، نسخه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، قیمت ۲۸۹۹ یوآنی (حدود ۳۰۰ دلار / ۲۵۵ یورو) دارد.

 

پیش فروش این گوشی از امروز در کشور چین و در سایت ویوو آغاز شده و برخی از فروشگاه‌های آنلاین دیگر این کشور مانند JD و Suning نیز آن را ارائه می‌دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)