خانهاخبار
اوپو نیز قصد طراحی چیپست‌های اختصاصی خود را دارد

اوپو نیز قصد طراحی چیپست‌های اختصاصی خود را دارد

پس از معرفی چیپست Tensor در روز گذشته توسط گوگل، در امروز گزارشی منتشر شده که خبر از قصد ورود شرکت اوپو به بازار طراحی چیپست‌ها می‌دهد.
۱۴۰۰/۷/۲۹

با استناد به گزارشی که توسط خبرگزاری Nikkei منتشر شده، شرکت چینی اوپو قصد طراحی چیپست‌های اختصاصی خود جهت استفاده در پرچمدارانش را دارد. منابع این خبرگزاری، به آنها اطلاع داده‌اند که شرکت اوپو قصد دارد تا این چیپست‌ها را تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ روانه بازار کند. گفته می‌شود که اوپو قصد استفاده از لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC را برای طراحی این چیپست‌ها دارد.

image

 

در صورت حقیقت داشتن این گزارش، اوپو به جمع بسیاری از شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند که چیپست‌های خود را طراحی می‌کنند، اضافه خواهد شد. در روز گذشته شاهد معرفی گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو توسط گوگل بودیم که نخستین گوشی‌های این شرکت با چیست‌های اختصاصی Tensor هستند؛ شرکت‌هایی چون اپل و سامسونگ نیز چیپست‌های اختصاصی خود استفاده کرده و حتی هواوی نیز پیش از اعمال تحریم‌ها، از پردازنده‌های کایرین خود استفاده می‌کرد.

در حال حاضر، اوپو و سایر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های چینی از پردازنده‌های کوالکام یا مدیاتک استفاده می‌کنند. شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۷ یک چیپست پایین رده به نام سرج S1 را برای گوشی مقرون به صرفه خود، یعنی می 5C معرفی کرد؛ اما از آن تاریخ دیگر فعالیت‌هایش در زمینه تولید چیپست متوقف شده یا محدود به تولید قطعات ساده‌تری مانند پردازنده‌های سیگنال تصویر است.

image

با توجه به این امر که به نظر می‌رسد اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند در این روز‌ها قصد طراحی و استفاده از چیپست‌های اختصاصی خود را دارند؛ شاید اوضاع برای شرکت کوالکام کمی نگران کننده به نظر برسد. اوپو چهارمین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان بوده و مالکیت آن، با شرکت‌های ویوو، ریلمی و وان پلاس مشترک است. به همین دلیل، در صورت تولید چیپستی اختصاصی توسط اوپو، احتمال اینکه استفاده از آن در بسیاری از گوشی‌های چینی فراگیر شود، چندان دور از انتظار نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

fhfh

۱۴۰۰/۷/۲۹
افسوس این برندها در ایران جا نیفتاد و گرنه در کنار رقابت با شیاومی و هواوی و هانر مصرف کننده ایرانی برنده بود.