خانهاخبار
پیکسل 6 تنها سه سال بروزرسانی اندروید دریافت می‌کند

پیکسل 6 تنها سه سال بروزرسانی اندروید دریافت می‌کند

آخرین گفته‌های گوگل حاکی از آن است که سری جدید پیکسل 6، سه بروزرسانی سیستم عامل و ۵ سال بروزرسانی امنیتی را دریافت می‌کنند.
۱۴۰۰/۷/۲۸

شب گذشته، بالاخره سری جدید پرچمداران گوگل یا همان پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به صورت کامل معرفی شدند که این گوشی‌ها، اولین محصولات گوگل با پردازنده اختصاصی این شرکت هستند. ساخت پردازنده، به گوگل این امکان را می‌دهد تا مثل اپل، بتواند کنترل زیادی روی گوشی جدیدش داشته باشد و سیستم عامل و سخت‌افزار را بیشتر از همیشه، باهم بهینه کند. 

اما خب اگر تصور می‌کردید که این اقدام گوگل باعث می‌شود تا پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هم مثل آیفون‌های اپل بتوانند بروزرسانی‌های متعدد نرم‌افزاری دریافت کنند، اینطور نخواهد بود. گوگل رسما اعلام کرده که این دو گوشی تا سه بروزرسانی اندروید را تا ماه اکتبر سال 2024 دریافت می‌کنند. 

البته گوگل رسما به وب‌سایت ورج گفته است که «کاربران همچنان حداقل 3 سال بروزرسانی سیستم عامل را دریافت می‌کنند و پس از آن، ما متعهد می‌شویم اطمینان حاصل کنیم که پیکسل‌ها به‌روز و امن خواهند بود. تناوب و دسته‌بندی این بروزرسانی‌ها به قابلیت‌ها و نیازهای سخت‌افزار بستگی دارد».

image

اگر دقیق متوجه نشدید منظور گوگل چیست، باید بگوییم که این شرکت در مراسم معرفی سری جدید پیکسل 6 هم گفت که این گوشی‌ها قرار است ۵ سال بروزرسانی امنیتی اندروید را دریافت کنند. این یعنی بروزرسانی‌های سیستم عامل (مثل اندروید 12، اندروید 13 و ...) تنها سه سال برای این گوشی‌ها عرضه می‌شود و بروزرسانی‌های امنیتی ۵ سال. 

همه این‌ها در حالی است که گوشی ۶ سال پیش اپل یعنی آیفون 6S، اخیرا بروزرسانی سیستم عامل iOS 15 را دریافت کرد! گوگل آخرین امید کاربران اندرویدی بود که بتواند مثل اپل به آپدیت کردن محصولات قدیمی‌اش پایبند باشد اما آن‌ها هم امسال کاربرانشان را ناامید کردند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ahmad

۱۴۰۰/۷/۲۸
اگه ۵ سال بروزرسانی میگرفت صد در صد فروشش بیشتر میشد حیف نشد=(