خانهاخبار
سری پیکسل 6 بالاخره به صورت کامل معرفی شد

سری پیکسل 6 بالاخره به صورت کامل معرفی شد

جدیدترین پرچمداران گوگل با محوریت تراشه تنسور، قابلیت‌های هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند رونمایی شدند
۱۴۰۰/۷/۲۷

امروز گوگل با برگزاری مراسمی از جدیدترین پرچمداران خود پرده برداشت و پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را معرفی کرد تا رقابت‌های پرچمداران به اوج برسد. سری پیکسل 6 که مشخصات فنی آن به طور کامل توسط خبرگزاری‌های مختلف فاش شده بود، پس از پیکسل میان‌رده سال پیش بار دیگر سخت‌افزار قدرتمند و امکانات نرم‌افزاری متنوع و کاربردی مانند تصویربرداری هوشمند و قابلیت‌های ماشین یادگیری را به سری پیکسل اضافه کردند. 

شاید بتوان بزرگ‌ترین بخش سری پیکسل 6 تراشه اختصاصی آنها به نام گوگل تنسور دانست که بر اساس ادعای گوگل سری پیکسل را وارد فاز جدیدی از محصولات این شرکت کرده است و بزرگ‌ترین نوآوری این غول فناوری تلقی می‌شود. این تراشه 5 نانومتری سیستم روی چیپ از هشت هشته تشکیل شده است که دو هسته آن از نوع هسته‌های قدرتمند کورتکس X1 هستند که قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند. به علاوه، این تراشه از دو هسته میانی و چهار هسته کم مصرف بهره برده است. واحد گرافیکی تراشه تنسور نیز از 20 هسته تشکیل شده است تا تجربه گیمینگ کاربر را بهبود ببخشد.

image

 

 یکی از قابلیت‌های جذاب این تراشه پردازش اختصاصی تصاویر است که بر اساس گفته گوگل عکسبردای محاسباتی سری پیکسل 6 را بهبود داده است. به لطف تراشه تنسور و پرداش اختصاصی تصاویر، قابلیت‌های متعددی به دوربین سری پیکسل 6 اضافه شده است. اولین قابلیت، ویژگی Face Unblur است که می‌تواند با ادغام کردن تصاویر گرفته شده متعدد چهره سوژه را در یک عکس تار واضح کند. به علاوه، قابلیت Magic Eraser قادر است تا ابژه‌های اضافی را از تصاویر گرفته شده حذف کند و قابلیت شخصی‌سازی به کاربر می‌دهد. حالت Motion Mode نیز به تصاویر گرفته شده حالت حرکت می‌دهد و به عنوان مثال به یک قطار متوقف شده حالتی در حال گذر و حرکت می‌دهد. حالت پرتره نیز بهبودهایی داشته است و رنگ پوست سوژه را به خوبی رندر می‌کند تا رنگ پوست به حالت واقعی آن نزدیک شود. حالت تصویربرداری در شب نیز در مقایسه با پیکسل‌های قبلی بهبودهای نسبی داشته است. 

سری پیکسل 6 نیز می‌توانند به یک همسفر خوب تبدیل شوند چرا که این گوشی‌های هوشمند به لطف تراشه تنسور و  قابلیت ترجمه زنده (Live Translate) متون موجود در تصاویر، پیام‌ها و کپشن‌ها را به 55 زبان از جمله فرانسوی، ژاپنی و پرتغالی به صورت آفلاین ترجمه کند. 

image

 

براساس ادعای گوگل، تراشه تنسور پس از طی آزمایش‌های مختلف در زمینه امنیت توانسته است نمره کامل را کسب کند. این نمره کامل به دلیل وجود تراشه امنیتی تایتان M2 است که از تصاویر، متن‌های شخصی و اطلاعات حساس کاربر در برابر حمله‌های بیرونی محافظت می‌کند. برای بروز نگه داشتن این تراشه امنیتی، گوگل وعده داده است که سری پیکسل 6 تا 5 سال بروزرسانی‌های امنیتی دریافت خواهد کرد.

نمایشگر سری پیکسل 6 جایی است که تفاوت‌های این دو گوشی هوشمند آغاز می‌شود. در این راستا، پیکسل 6 پرو از نمایشگر 6.7 اینچی امولد LTPO با رزولوشن تصویر 2K و نرخ نوسازی متغیر 120 هرتزی بهره می‌برد. شایان ذکر است که نرخ نوسازی متغیر برای مصرف کمتر باتری و عمر بیشتر آن کاربرد دارد. از آن سو، پیکسل 6 مجهز به نمایشگر امولد 6.4 اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی است که با نرخ نوسازی 90 هرتزی عملکرد به مراتب پایین‌تری را نسبت به پیکسل 6 پرو به نمایش خواهد گذاشت. همچنین هر دو پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برند و سنسور اثر انگشت آنها نیز درون نمایشگر قرار گرفته است. 

image

 

بخش دوربین‌ها نیز پیش از پیش تفاوت‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را نیز به نمایش می‌گذارد. پیکسل 6 پرو از دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسل با زوم 4 برابری اپتیکال بهره می‌برد که به لطف قابلیت Super Res Zoom، تا 20 برابر زوم دیجیتالی را برای کاربر به همراه خواهد داشت. به علاوه، پیکسل 6 پرو در برابر دوربین سلفی معمولی 8 مگاپیکسلی پیکسل 6، مجهز به دوربین سلفی فوق عریض 11.1 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است.

سایر دوربین‌ها مانند دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض بین سری پیکسل 6 مشترک است. این دوربین 50 مگاپیکسلی سنسور GN1 سامسونگ با اندازه 1/1.3 اینچ است که با بهره‌گیری از قابلیت ترکیب پیکسل تصویر خروجی 12.5 مگاپیکسلی را ثبت می‌کند. همچنین این سنسور نسبت به دوربین پیکسل 5 قادر است تا 150 درصد نور بیشتری جذب کند. 

image

 

با توجه به امکانات نرم‌افزاری متعدد پیکسل 6 پرو، این گوشی هوشمند از باتری حجیم‌تر 5000 میلی‌امپری تغذیه می‌کند در حالی که منبع تغذیه پیکسل 6 باتری 4600 میلی‌امپر ساعتی است. هر دو گوشی هوشمند با توان شارژ 30 واتی در حالت باسیم و 21 واتی برای پیکسل 6 و 23 واتی بری پیکسل 6 پرو در حالت بی‌سیم شارژ خواهند شد. شارژ بی‌سیم سری پیکسل 6 از طریق شارژر جدید بی‌سیم گوگل به نام پیکسل استند انجام خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که پیکسل 6 پرو در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی عرضه و سه کانیفیگ رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. همچنین برچسب قیمتی پیکسل 6 پرو 899 دلار است که قبلا نیز قیمت آن لو رفته بود. از آن سو، پیکسل 6 نیز در سه رنگ مشکی، لاجوردی و صورتی و دو مدل کانفیگ رم 8 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت پایه پیکسل 6 599 دلار است که پیش فروش هر دو گوشی هوشمند از امروز آغاز شده است. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۴۰۰/۹/۳
قیمت در کل عالم هستی و منظومه شمسی 900یورو در ایران9000یورو

SAJJAD

۱۴۰۰/۸/۶
بسیار زیبا و قوی