خانهاخبار
اپل مک بوک پرو 16 اینچی را با پردازنده‌های جدید M1 پرو و M1 مکس معرفی کرد

اپل مک بوک پرو 16 اینچی را با پردازنده‌های جدید M1 پرو و M1 مکس معرفی کرد

همانطور که طرفداران اپل منتظرش بودند مک بوک‌های 16 اینچی اپل با پردازنده‌های قدرتمند M1پرو M1 مکس در رویداد امشب اپل معرفی شدند. در ادامه نگاهی به مشخصات بیشتری از این محصول جدید می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۷/۲۶

در ادامه رویداد هیجان‌انگیز اپل، مک بوک پرو جدید 16 اینچی معرفی شد که شاهد ارتقا در طراحی و عملکرد آن هستیم. این مک‌ بوک‌ها با پردازنده‌های جدید اپل یعنی M1  پرو و M1 مکس که پردازنده های 10 هسته ای جدید اپل با هشت هسته با «عملکرد بالا» و دو هسته «با کارایی بالا» هستند ارائه می‌شوند.

ظاهر بدنه این مک بوک نیز با طراحی مدرن‌تری روبرو شده است. این دستگاه 2.13 کیلوگرم وزن،  ضخامت 16.8 میلی متری با صفحه نمایش 16.2 اینچی دارد. نوار لمسی یا تاچ بار با کلیدهای فیزیکی جایگزین شده است. یک پورت HDMI، درگاه تاندربولت 4 و یک درگاه کارت حافظه اس دی در سمت راست و جک هدفون و دو درگاه تاندربولت 4 در سمت چپ وجود دارند. به گفته اپل، این بیشترین میزان درگاهی است که در مک بوک‌ها تا به امروز دیده‌ایم.

image

 

اولین مک بوک 16 اینچی نوامبر 2019 رونمایی شد که طراحی آن بسیار شبیه به مک بوک پرو پرو 15 اینچی قبلی بود و از پردازنده های نسل نهم اینتل (که اکنون دو نسل از عمر آنها می گذرد) استفاده می کرد. کاربران علاوه قدرت پردازنده، طراحی صفحه کلید و صدای با کیفیت آن را دوست داشتند، اما همیشه به خاطر محدود بودن درگاه‌های اتصال  یعنی فقط دو درگاه تاندربولت در هر طرف به اپل انتقادی وارد بود.

یک دوربین جدید با رزولوشن 1080p برای مک بوک 16 اینچی در نظر گرفته شده که به گفته اپل عملکرد آن در فضای کم نورتر دوبرابر بهتر از مک بوک‌های قبلی است. یک سیستم صوتی جدید با شش بلندگو از صدای (فضایی) پشتیبانی می کند.

پردازنده‌های قدرتمند M1 پرو و M1 مکس حرف زیادی برای گفتن دارند. پردازنده M1 که اپل در نوامبر گذشته معرفی کرده بود که در حال حاضر در مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی، مک مینی، آیپد پرو و آی مک 2021 استفاده می‌شود، در قدرت پردازشی، کارایی و گرافیک یکپارچه واقعا جایی برای رقیبان خود نگذاشت. اما طرفداران اپل منتظر بودند تا اپل مک بوک قدرتمندی برای محیط کار مثل مک بوک پرو 16 اینچی و جانشین احتمالی آی مک 17 اینچی را عرضه کند. به جرات می توان گفت که بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر این مک بوک پرو هستند نه تنها برای خرید خود بلکه برای دیدن اینکه آیا پردازنده قدرتمند M1 مکس  بازار لپ تاپ را بار دیگر مثل قبل در دست می‌گیرد یا نه.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۸/۱۶
بهترین لبتاب واسه همراهی یه دانش آموز یا مدیر یا حتی واسه انجام کارای روزانه مغازه یا حتی نرم افزارهای مهندسی فک میکنم همین باشه و البته با کیفیت ترین و خوشکلترینو البته با کلاس ترین ولی خب بعضیا توی نخ لبتابهایی هستن واسه بازی میان نظر میدن روی قدرت گرافیکی این مک بوک ها خب باید بهشون گفت برید سراغ لبتابهای گیمینگ یه حتی سیستم گیمینگ نه یه مک بوک بنظرم مک بوک واسه بازی کردن نیستن به اشتباه یوقت واسه بازی نخرید