خانهاخبار
سیستم عامل macOS Monterey در روز ۳ آبان منتشر می‌شود

سیستم عامل macOS Monterey در روز ۳ آبان منتشر می‌شود

جدیدترین رویداد اپل همچنان در حال برگزاری است و حالا از تاریخ عرضه نسخه بعدی سیستم عامل مک رونمایی شده که Monterey نام داشته و در روز ۲۵ اکتبر (۳ آبان) منتشر می‌شود.
۱۴۰۰/۷/۲۶

پس از انتشار چندین نسخه بتا، شرکت اپل سرانجام اعلام کرد که نسخه جدید سیستم عامل مک در آستانه انتشار است. این سیستم عامل که macOS Monterey نام دارد، در روز ۲۵ اکتبر (۳ آبان) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

image

 

در این آپدیت، قرار است شاهد بهبود‌ها و ویژگی‌های جدید و جذابی باشیم. نخستین تغییر در این نسخه، بهبود اپلیکیشن فیس‌تایم بوده که در این روزها و با وجود پاندمی ویروس کرونا، کاربرد بسیار بیشتری پیدا کرده است. قابلیت‌های دیگری چون SharePlay و Universal Control نیز در این نسخه از سیستم عامل مک قرار گرفته تا کاربران مک و آیپد بتوانند به راحتی فایل‌های خود را بین لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت خود انتقال دهند.

البته همه این قابلیت‌ها، ممکن است در هنگام انتشار در macOS Monterey حضور نداشته باشند. این شرکت در بیانیه‌ای که درباره نسل جدید مک‌بوک پرو‌ها منتشر کرده است؛ به این امر اشاره می‌کند که این ویژگی‌ها در اواخر این پاییز به نسخه جدید سیستم عامل مک اضافه خواهند شد. اپل همچنین در macOS Monterey، مرورگر وب خود یعنی سافاری را نیز بازطراحی کرده و قابلیت‌های جدیدی را به آن افزوده است.

image

تمامی دستگاه‌هایی که سیستم عامل macOS Monterey را دریافت خواهند کرد را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید:

  • آی‌مک (مدل‌های ۲۰۱۵ و جدیدتر)
  • آی‌مک پرو (مدل‌های ۲۰۱۷ و جدیدتر)
  • مک پرو (مدل‌های آخر ۲۰۱۳ و جدیدتر)
  • مک مینی (مدل‌های آخر ۲۰۱۴ و جدیدتر)
  • مک‌بوک پرو (مدل‌های اول ۲۰۱۵ و جدیدتر)
  • مک‌بوک ایر (مدل‌های اول ۲۰۱۵ و جدیدتر)
  • مک‌بوک (مدل‌های اول ۲۰۱۶ و جدیدتر)

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)